Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Dus je volgende auto wordt een V90? ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-09-2017 10:04:00
Dus je volgende auto wordt een V90? ;D
Denk het niet. Dat lage zitten is wel even wennen.

Volgende auto...nieuw model XC60 of XC90 denk ik. Kijken tzt wel een keer wat er dan leuk geprijsd is

FGG

Citaat van: )()()sT op 09-09-2017 10:15:51
Start-stop vind ik in de V60 al irritant. Ik begreep dat VolvoTune de functie van de knop om kom draaien zodat ie na elke start uitgeschakeld is ipv. ingeschakeld.
Van het stop/start-systeem van de Skoda ben ik wel gecharmeerd. Werkt prima.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Citaat van: FGG op 15-09-2017 11:01:45
Start-stop vind ik in de V60 al irritant. Ik begreep dat VolvoTune de functie van de knop om kom draaien zodat ie na elke start uitgeschakeld is ipv. ingeschakeld.
Het werkt wel alleen in de file is het best irritant. Plof motor uit. broem weer aan...plof uit...Klik systeem uit dus

V70geRwin

Mooie auto Sander en grappig dat er zoveel verschil zit met de eerste versie (behalve dat hij nieuwer is).

)()()sT

Citaat van: Sbv op 15-09-2017 12:05:36
Het werkt wel alleen in de file is het best irritant. Plof motor uit. broem weer aan...plof uit...Klik systeem uit dus

Precies. Ik wil gewoon zelf beslissen of die motor uit moet als ik stilsta :)

innocenti

Ik werd op mijn Octavia gek van t start stop systeem en heb m softwarematig uit laten zetten. Dat doen ze door de afgelezen accuspanning hoger te zetten. Het systeem denkt nu dat de accu nog niet vol is en de motor blijft lopen.

Start stop werkt eigenlijk alleen goed in een handbak waar je t systeem overruled met de koppeling intrappen.

FGG

Citaat van: )()()sT op 15-09-2017 12:16:12
Citaat van: Sbv op 15-09-2017 12:05:36

Precies. Ik wil gewoon zelf beslissen of die motor uit moet als ik stilsta :)

Wat een onzin. Net als de mensen die ze'f willen schakelen, controle willen hebben. Maar als ze eenmaal een automaat hebben....

Het start-stop-systeem kun je gewoon uitzetten met een knop op de middenconsole. Ik doe 'm alleen uit in de file, en zelfs niet eens altijd.
Ik zie echt niet wat mensen er op tegen hebben, behalve in een file.

Waar ik me veel meer aan erger van tegenwoordige auto's:
- Dagrijverlichting die achter niet brandt
- Deuren die automatisch op slot gaan zodra je boven 30km/u komt
- Breedtestralers die automatisch aangaan wanneer je stuur draait. Heel praktisch op rotondes. Not...

Niet een punt waar ik het nut van zie. Start-stop-systeem wel.

Topper is toch wel een V60 automaat waarbij je de rem in moet trappen om 'm te starten. Ga daar maar eens mee een wasstraat in. :eusa_wall:

Taranis

Citaat van: FGG op 16-11-2017 15:38:15
Topper is toch wel een V60 automaat waarbij je de rem in moet trappen om 'm te starten. Ga daar maar eens mee een wasstraat in. :eusa_wall:

Ik moet bij mijn XC70NN ook de rem intrappen om te starten maar de wasstraat is geen probleem. Wat is je punt?  :eusa_think:

Sbv

Hier idem, geen problemen mee

FGG

Citaat van: Taranis op 16-11-2017 18:53:19
Citaat van: FGG op 16-11-2017 15:38:15

Ik moet bij mijn XC70NN ook de rem intrappen om te starten maar de wasstraat is geen probleem. Wat is je punt?  :eusa_think:
Vriend van me heeft een V60 AT. Wanneer hij hier door de wasstraat gaat en de auto uit zet, wat van je verwacht wordt, dan moet ie aan 't eind het ding weer starten. Als je de rem in trapt en je staat met je link helft op een lopende band en met de rechter helft gewoon op de grond wordt dat best vervelend.

Sbv

dat is bijna met elke automaat volgens mij. ik laat de motor gewoon draaien in wasstraat :evil:

FGG

Citaat van: Sbv op 16-11-2017 19:30:11
dat is bijna met elke automaat volgens mij. ik laat de motor gewoon draaien in wasstraat :evil:

:eusa_sick:

arjenT5R

Een V70 classic my 2000 moet je al de rem in trappen om 'm te starten en in D te zetten ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: Sbv op 16-11-2017 19:30:11
Hier idem, maakt ook niet uit met wat voor versnellingsbak erin zit. Heb er ook nog nooit commentaar op gehad en zie ook meerdere het doen. Gewoon met lopende motor in zijn vrij door die straat heen en klaar.