De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

fpede

Citaat van: NinaPaul op 14-02-2013 13:10:43
...
Als je echt een jvc wil zou ik JVC KD-R921BT aanbevelen, deze zit vol opties en de usb aan de achterzijde is makkelijk om bv je usb stick aansluiting uit het zicht te houden en/of te beschermen. Ik was zeer te spreken over de helderheid van de radio ontvangst.
Het lezen van media is goed.

...

ik heb deze nu al 2 jaar in m'n 850 zitten,.. en kan alleen positief zijn over de radio,... niet duur, heel veelzijdig qua poorten, iphone/ipod integratie zelfs via bluetooth werkt alles perfect! enige minpunt is de meegeleverde microfoon, moet ik nog steeds eens een andere voor vinden, de personen aan de andere kant van de lijn horen me meestal niet ???
maar voor de rest zeer tevreden over het apparaat!

ZC3rr0r

Ik noemde beide units als voorbeeld omdat ik die beide in het verleden heb gehad.
Ik was zelf niet de spreken over de Pioneer DEH-4100BT, met name omdat het geluid veel minder vol en direct klinkt dan bij de JVC.

Ik overweeg op dit moment echter geen van beide omdat ik ergens graag DVDs zou willen kunnen afspelen.
De vraag is dan ook of die Akai ACAD30B waar ik net meer aan kwam meer klinkt als die Pioneer of als die JVC.

Ik weet dat Akai een "buget" merk is, maar dat wil niet zeggen dat het geluid per definitie slecht zou moeten zijn, toch?

jwstoop

Citaat van: ZC3rr0r op 12-02-2013 22:42:50
Citaat van: aardigebas op 12-02-2013 22:25:32
CiteerStuurgedrag is ook erg verbeterd, dus zinloos was het zeker niet Dirk

Die rammel is alleen nog steeds hoorbaar (met de raam open) en lijkt vanaf achteren te komen.

We weten inmiddels dat het de rubbers en blocks niet zijn, en en end-links hebben we ook al vervangen, dus wat kunnen we dan nog verdacht maken?

Ik heb weer eens ingelogd op het forum en zag jouw post.

Je omschrijft precies het geluid waar ik last van had bij de groene, toen bleek de schokdemper lek te zijn.
Misschien heb je hier iets aan.

Sterkte trouwens met je blauwe, het zit niet mee zo te lezen

Hoi Bas,

Leuk je weer eens te zien :)
Bedankt voor de tip, zal er zeker rekening mee houden bij het verdere zoeken.

@Dirk: Hoe schat jij de kans hierop in? Die dingen zijn immers ook minstens een ton en 6 jaar oud...

Ik kom toevallig ook weer even op dit forum langs en ik zou ook eens kijken naar je remblokken. Bij mijn oude 850 zaten de veertjes die de blokken naar buiten duwen  er niet in, waardoor ze tijdens het rijden heen en weer rammelden. En hoe dunner ze werden, hoe meer 'vrijheid' om te rammelen.

ZC3rr0r

Verrek!
De veertjes bij de blokken achter ontbreken idd aan een kant.

Gaan we snel eens controleren of dat het verhelpt.
Bedankt voor de tip! :)

ZC3rr0r

Ik heb trouwens ook nog even verder gezocht naar betaalbare DVD autoradio's en ik kom deze van AEG (buiten allerlij honky-tonky merken als Eonon, Million en Xtrec (ofzo)) best vaak tegen: http://www.etv.de/products/en/Audio/Car-Radio/AEG-AR-4026-DVD.html

Grootste voordeel ten opzichte van de Akai vind ik de 5.1 output en het klapscherm (is wel fijn als je echt een film wilt kijken). Nadeel is dat de BlueTooth mic ingebouwd is, en daar heb ik mijn bedenkingen bij qua ruisonderdrukking / gespreksqualiteit.

Qua kleur staat de unit waarschijnlijk wel prima, dat zwarte frontje loopt mooi door met het dash.

Iemand ervaring met deze unit qua geluidsqualiteit? En hoe ruisgevoelig is de mic? (het zal waarschijnlijk minder goed zijn dan die losse Peiker die ik nu heb, maar ja, dat is denk ik vrijwel alles op de markt).

jwstoop

Citaat van: ZC3rr0r op 14-02-2013 14:21:00
Verrek!

haha, ik kwam er ook pas achter tot mijn vriendin stapvoets over een hobbelweg reed en ik ernaast liep om te luisteren waar het nou in godsnaam vandaan kwam.... ;)

ZC3rr0r

Citaat van: jwstoop op 15-02-2013 17:05:57
Citaat van: ZC3rr0r op 14-02-2013 14:21:00
Verrek!

haha, ik kwam er ook pas achter tot mijn vriendin stapvoets over een hobbelweg reed en ik ernaast liep om te luisteren waar het nou in godsnaam vandaan kwam.... ;)

Ga die dingen er morgen tussen stoppen, ik laat gelijk weten als dit het verhelpt!

ZC3rr0r

Goed, veertje gehaald bij Volvo, geplaatst, getest en.....rammel is er nog steeds :(

Had vandaag wel ff de tijd om ook de pedaalschakelaar te swappen en wonder boven wonder: de CC is er weer :)
En had ook gelijk ff de knoop qua headunit doorgehakt: Het is een Parrot Asteroid geworden.
Ik zal de optische media wellicht missen, maar een Android App-phone is wel een beetje te gaaf om te laten schieten voor een ITer als ondergetekende.

Fototje:

En toen begonnen we aan de heiligschennis, het ont-alter-1-en van een alter-1.
Dus, dames en heren Alter-1 puristen, pak uw kotszakje en scroll vooral niet naar beneden.

Voor iedereen die net als ik de alter-2 achterlichten gewoon veel mooier vind, de resultaten van de ombouw (met dank aan onderdelen van Spin!):

Ik ben er in elk geval best happy mee, die combo van de oude bumper en de nieuw lichten is imho het mooist.

Nu die ellendige rammel nog...

ZC3rr0r

En ja, ik moet de trekhaak nog een keer opnieuw spuiten (matzwart) en de lijnzaadolie er weer eens bijpakken.

hertogjan6

Zoek je nog een mooie t5 spoiler ik heb er nog 1 liggen dan krijg je de complete kofferklep er gratis bij
Met de middelste achterlicht unit  ;)

Ik hoor/zie het wel

Mvg Johan
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

ZC3rr0r

Citaat van: hertogjan6 op 17-02-2013 00:49:26
Zoek je nog een mooie t5 spoiler ik heb er nog 1 liggen dan krijg je de complete kofferklep er gratis bij
Met de middelste achterlicht unit  ;)

Ik hoor/zie het wel

Mvg Johan

Hoi Johan,

Die spoiler ligt al in de kelder te wachten op het moment dat mijn spaarvarkentje de spuiter kan betalen ;)
Dus helaas, ben al voorzien :D

Matthieu123

Mooie headunit. Ik ben benieuwd hoe die je bevalt.

Spin!

Citaat van: ZC3rr0r op 16-02-2013 22:45:20
Goed, veertje gehaald bij Volvo, geplaatst, getest en.....rammel is er nog steeds :(

Had vandaag wel ff de tijd om ook de pedaalschakelaar te swappen en wonder boven wonder: de CC is er weer :)
En had ook gelijk ff de knoop qua headunit doorgehakt: Het is een Parrot Asteroid geworden.
Ik zal de optische media wellicht missen, maar een Android App-phone is wel een beetje te gaaf om te laten schieten voor een ITer als ondergetekende.

Fototje:

https://lh6.googleusercontent.com/-kubKSn4yQOo/UR_7i5jPAcI/AAAAAAAAE1E/N9V7NzvUuM0/s512/DSC_0144.jpg

En toen begonnen we aan de heiligschennis, het ont-alter-1-en van een alter-1.
Dus, dames en heren Alter-1 puristen, pak uw kotszakje en scroll vooral niet naar beneden.

Voor iedereen die net als ik de alter-2 achterlichten gewoon veel mooier vind, de resultaten van de ombouw (met dank aan onderdelen van Spin!):

https://lh4.googleusercontent.com/-1NsxuykTADU/UR_7SX2j36I/AAAAAAAAE08/KkxZLsd9OUI/s720/DSC_0142.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-LfuA1o4erAI/UR_7HctCpAI/AAAAAAAAE00/MaOwzG3zs0I/s720/DSC_0143.jpg

Ik ben er in elk geval best happy mee, die combo van de oude bumper en de nieuw lichten is imho het mooist.

Nu die ellendige rammel nog...

Netjes die lampen. Toch maar de schokbrekers even omschroeven?

www.vm-parts.nl

Tjalling

Dirk zou toch een keer in je kofferbak meerijden? ;D
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

ZC3rr0r

Citaat van: Tjalling op 17-02-2013 13:19:03
Dirk zou toch een keer in je kofferbak meerijden? ;D

Dat word denk ik ook de volgende stap, ik snap echt geen hout meer van dat gerammel op de achteras.
Of Dirk moet zaterdag geen tijd hebben, dan schroef ik voor de zekerheid ook nog ff de schokbrekers van Spin! eronder.