nadieselen 2.5 10v > opgelost!

Gestart door Nondepatat, 16-07-2013 18:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

#30
Citaat van: twotone op 11-09-2013 00:35:44
Zo kan je het ook zeggen inderdaad ;D Ik vind het zelf altijd fijn om het ook enigsinds uit te leggen, maar uiteindelijk komt 't op hetzelfde neer :P

Trappen is in NL de duurste oplossing ......

Groet,
Roger

grijzev70tdi

Je hoeft niet altijd in 5 op de snelweg te rijden ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rpakuypers

Citaat van: grijzev70tdi op 13-09-2013 23:13:24
Je hoeft niet altijd in 5 op de snelweg te rijden ;)

Vertel dat mijn automaat maar ...........  ;D

Groet,
Roger

grijzev70tdi

Is goed, Je moet de hendel stukje verder naar achteren halen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Nondepatat

okee, het is dus toch niet helemaal over ;-) Het ging lange tijd goed, in een fase waarin ik alleen lange stukken snelweg reed. Laatste paar dagen louter korte stukjes door de stad, met weinig snelheid en toeren, en daar gaat-ie weer flink van nadieselen. Mijn theorie is dat-ie iets te rijk loopt en dat hij de overtollige peut er met hoge snelheden met langdurig hogere toeren wel uitbrandt, maar dat er met korte stukjes wat onverbrande benzine in de cilinders achterblijft. Zou dat kunnen? En zo ja: waar ligt dat dan aan? Lekke injector? Lekke brandstofdrukregelaar?

Als de auto al nadieselend is afgeslagen moet ik daarna even doorstarten. Daarna loopt-ie weer prima.

rpakuypers

Citaat van: Nondepatat op 29-09-2013 13:15:26
okee, het is dus toch niet helemaal over ;-) Het ging lange tijd goed, in een fase waarin ik alleen lange stukken snelweg reed. Laatste paar dagen louter korte stukjes door de stad, met weinig snelheid en toeren, en daar gaat-ie weer flink van nadieselen. Mijn theorie is dat-ie iets te rijk loopt en dat hij de overtollige peut er met hoge snelheden met langdurig hogere toeren wel uitbrandt, maar dat er met korte stukjes wat onverbrande benzine in de cilinders achterblijft. Zou dat kunnen? En zo ja: waar ligt dat dan aan? Lekke injector? Lekke brandstofdrukregelaar?

Als de auto al nadieselend is afgeslagen moet ik daarna even doorstarten. Daarna loopt-ie weer prima.

Die van mij doet het ook zo nu en dan ........... ondanks de vele snelwegkilometers in het weekend en het regelmatig 98 benzine (als ik in Belgiƫ of Duitsland ben) in de tank mieteren. Wat mij opvalt : op lpg is het altijd meteen uit en op benzine zo nu en dan nadieselen. Als ik na aankomst (met de laatste kilometers op benzine) met warme motor ongeveer 30 seconden stationair laat draaien dan dieselt hij niet na. Kan toeval zijn ............

Groet,
Roger

Nondepatat

#36
Nadieselen is weer wat erger de laatste tijd. Heb een flesje Forte Gas Treatment in de tank gekieperd. Kijken of dat werkt.

Wat tot nu toe altijd werkt is even een flinke dot gas geven voordat ik de auto uit zet. Alsof er dan nog even wat zooi wordt verbrand, zodat de cilinders schoon zijn als ik de motor uit zet.

Maar: wat voor zooi is dat dan?

- olieresten? (auto verbruikt wat olie)
- benzine? Zo ja: injector lek?
- verkoolde toestanden?
- iets anders?

Dirk wees me er ook op dat de bougiekabels die in de auto zitten (Bosch siliconen) voor problemen kunnen zorgen. Maar dat kan geen invloed hebben op het feit dat de auto wel gewoon afslaat als je eerst een dot gas geeft. Toch?

Broabander

Geef je een dot gas en zodra hij in toeren daalt zet je de motor uit?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Nondepatat

nee, ik wacht tot-ie weer stationair draait.

Arjanestate

Citaat van: thuur op 21-07-2013 13:46:48
Goed (laten) onderhouden, geen merkloze brandstof(fen) tanken en af en toe eens flink in te toeren jagen. Dus geen sport maken van de goedkoopste pomp te vinden, niet "de olie hoeft niet ververst want ik rijd op LPG dus blijft hij schoon", "Hema-olie is hetzelfde als Castrol", "Hij is APK gekeurd dus technisch 100%", "Het lambdalampje brandt al zolang als ik hem heb, welke velgen zijn mooier?", "Kan ik nog doorrijden met deze storing?" en andere flauwekul wat je dagelijks leest.

Mijn mening: de 10V is vaak kaler uitgerust, dus goedkoper. Dat trekt budget-rijders aan. Generaliserend gezegd en no offense uiteraard!


Gr :eusa_dance:



HAHAHA, geweldig! ;D
854 T-5 ROOD 1994

Nondepatat

:-)

Mijn 10v is ook low budget, maar ik onderhoud 'm wel zo goed mogelijk. Is ook goed onderhouden door de vorige eigenaars: de hele onderhoudshistorie is bekend en zaken als verdamper, condensor, aircopomp, koppeling, carterventilatie, distributie, lambdasonde, katalysator zijn allemaal al eens vernieuwd. Toch fijn.


Nondepatat

Heb relais 103 vervangen. Heeft niet geholpen. Omdat t nadieselen steeds erger wordt ga ik nu drastischer maatregelen treffen. Binnenkort gaat Dirk de injectierail vervangen, omdat ik nu denk dat er een injector lek is.

Wordt vervolgd...

rpakuypers

Citaat van: Nondepatat op 06-12-2013 18:24:39
Heb relais 103 vervangen. Heeft niet geholpen. Omdat t nadieselen steeds erger wordt ga ik nu drastischer maatregelen treffen. Binnenkort gaat Dirk de injectierail vervangen, omdat ik nu denk dat er een injector lek is.

Wordt vervolgd...

Bij aankomst ongeveer 30 seconden stationair draaien alvorens de motor uit te zetten werkt niet ?

Groet,
Roger

Nondepatat

#43
Sinds het vorige bericht de injectierail laten vervangen. Dat hielp niet :-) Maar er is hoop: heb inmiddels de bougiekabels vervangen voor exemplaren van Bougicord. Sindsdien geen nagediesel meer opgemerkt...

UserID6342

Kijk !  Dat zijn de betere berichten Philip  :eusa_clap: :eusa_clap: