nadieselen 2.5 10v > opgelost!

Gestart door Nondepatat, 16-07-2013 18:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Goed (laten) onderhouden, geen merkloze brandstof(fen) tanken en af en toe eens flink in te toeren jagen. Dus geen sport maken van de goedkoopste pomp te vinden, niet "de olie hoeft niet ververst want ik rijd op LPG dus blijft hij schoon", "Hema-olie is hetzelfde als Castrol", "Hij is APK gekeurd dus technisch 100%", "Het lambdalampje brandt al zolang als ik hem heb, welke velgen zijn mooier?", "Kan ik nog doorrijden met deze storing?" en andere flauwekul wat je dagelijks leest.

Mijn mening: de 10V is vaak kaler uitgerust, dus goedkoper. Dat trekt budget-rijders aan. Generaliserend gezegd en no offense uiteraard!


Gr :eusa_dance:

MrCain

Citaat van: thuur op 21-07-2013 13:46:48
Goed (laten) onderhouden, geen merkloze brandstof(fen) tanken en af en toe eens flink in te toeren jagen. Dus geen sport maken van de goedkoopste pomp te vinden, niet "de olie hoeft niet ververst want ik rijd op LPG dus blijft hij schoon", "Hema-olie is hetzelfde als Castrol", "Hij is APK gekeurd dus technisch 100%", "Het lambdalampje brandt al zolang als ik hem heb, welke velgen zijn mooier?", "Kan ik nog doorrijden met deze storing?" en andere flauwekul wat je dagelijks leest.

Mijn mening: de 10V is vaak kaler uitgerust, dus goedkoper. Dat trekt budget-rijders aan. Generaliserend gezegd en no offense uiteraard!


Gr :eusa_dance:

;D

Korte stukken en (overmatig) olieverbruik en te rijk mengsel was je nog vergeten Thuur ;)  ;D
Maar verder erug mooi en zeer duidelijk verwoord zo  :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

rpakuypers

Citaat van: thuur op 21-07-2013 13:46:48
Goed (laten) onderhouden, geen merkloze brandstof(fen) tanken en af en toe eens flink in te toeren jagen. Dus geen sport maken van de goedkoopste pomp te vinden, niet "de olie hoeft niet ververst want ik rijd op LPG dus blijft hij schoon", "Hema-olie is hetzelfde als Castrol", "Hij is APK gekeurd dus technisch 100%", "Het lambdalampje brandt al zolang als ik hem heb, welke velgen zijn mooier?", "Kan ik nog doorrijden met deze storing?" en andere flauwekul wat je dagelijks leest.

Mijn mening: de 10V is vaak kaler uitgerust, dus goedkoper. Dat trekt budget-rijders aan. Generaliserend gezegd en no offense uiteraard!


Gr :eusa_dance:

Ik tank meestal benzine bij de witte pomp in het dorp, maar laatst in Duitsland maar de tank bijna gevuld met merkbenzine RON 98. Kan best want ik verstook ongeveer 1 tank benzine op jaarbasis en voor die € 1,51 per liter kon ik het niet laten ........ verder rij ik bijna wekelijks Wolvega-Maastricht v.v. dus daar zal het zeker niet aan liggen. Vast aan de olie van de Action  :eusa_shhh:

Groet,
Roger

jeroen74

Hoe kan een injectiemotor eigenlijk nadieselen? Vroeger met een carbarateur bleef er genoeg benzine in de vlotterkamer zitten, maar met een injectiemotor komt er helemaal geen brandstof in de motor :eusa_think:

Dan moet je toch erg slechte, lekkende injectoren hebben, of mogelijk een lekke drukregelaar.

Jack v

Nadieselen cq detoneren bij een injectiemotor kan zoals Thuur al aangeeft door goedkope/verontreinigde benzine komen. De injectoren sluiten niet volledig waardoor er brandstof blijft doorddruppelen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: thuur op 21-07-2013 12:44:12
Nadieselen komt van koolaanslag in de motor wat heet wordt. Heeft niets met welk relais dan ook te maken.


Gr :D

Toch is dat al vaker bewezen Thuur.
Emiel deelt je mening ook niet.

Citaat van: Emiel op 16-08-2004 19:59:56
Vorige week hadden we een 10V in de werkplaats staan, die ook nadieselde. Na erg lang zoeken bleek het relais van het brandstofsysteem de boosdoener te zijn, relais 301 dacht ik zo uit m'n hoofd.....
succes!

Emiel..... ;)

thuur

Citaat van: Ludo op 21-07-2013 17:25:48
Citaat van: thuur op 21-07-2013 12:44:12
Nadieselen komt van koolaanslag in de motor wat heet wordt. Heeft niets met welk relais dan ook te maken.


Gr :D

Toch is dat al vaker bewezen Thuur.
Emiel deelt je mening ook niet.

Citaat van: Emiel op 16-08-2004 19:59:56
Vorige week hadden we een 10V in de werkplaats staan, die ook nadieselde. Na erg lang zoeken bleek het relais van het brandstofsysteem de boosdoener te zijn, relais 301 dacht ik zo uit m'n hoofd.....
succes!

Emiel..... ;)

In 2004 misschien ;D

Als de pomp blijft lopen mag er nog steeds geen benzine in de verbrandingsruimte komen. De injectors zijn dan erg vervuild..


Gr ;)

Nondepatat

Er zit nu v-power in en een flesje Forte. Morgen 150 km rijden. Kijken of dat helpt.

Je zou verwachten dat lekkende injectoren of een lekkende drukregelaar ook zou moeten zorgen voor moeilijk starten toch? Dat is niet het geval.

Lijkt er trouwens op dat het minder voorkomt als ik de motor eerst een tijdje stationair laat draaien voordat ik 'm uit zet. Draait stationair met plusminus 900 toeren. Iets minder.

The Demon

Citaat van: Nondepatat op 21-07-2013 19:39:57
Er zit nu v-power in en een flesje Forte. Morgen 150 km rijden. Kijken of dat helpt.

Je zou verwachten dat lekkende injectoren of een lekkende drukregelaar ook zou moeten zorgen voor moeilijk starten toch? Dat is niet het geval.

Lijkt er trouwens op dat het minder voorkomt als ik de motor eerst een tijdje stationair laat draaien voordat ik 'm uit zet. Draait stationair met plusminus 900 toeren. Iets minder.
Laat hem in die 150 km maar eens lekker werken boven in de toeren, het ouderwetse schoonbranden dus.
Het liefste met nieuwe bougies en een frisse rotor, verdeelkap en kabels, want een slechte onsteking = een slechte verbranding met koolafzetting als gevolg.

Groet,
The Demon.

Nondepatat

Ga ik doen!

Bougies zijn nieuw, rotor, verdeelkap en kabels (Bosch) zijn vorig jaar vervangen.

Nondepatat

Update: nadieselen is niet meer teruggekomen. Fingers crossed...

Nondepatat

nog een update: nadieselen lijkt nu toch wel verholpen. Heb het nog twee keer gehad, daarna niet meer. Auto loopt trouwens ook mooier stationair dan aan het begin, dus misschien moest er inderdaad wat aanslag weggebrand worden.


twotone

Iets wat misschien zou kunnen helpen tegen de koolaanslag op de zuigers is een zogenaamde 'italian tune-up', waarbij je de motor, als deze op bedrijfstemperatuur is, op de snelweg flink in de toeren jaagt(5000rpm), en dit een minuut of 4 á 5 vol houdt.  Hierbij spreekt het natuurlijk voor zich dat de motor voldoende koeling heeft.

Sommigen zeggen dat het bij hun heeft geholpen, anderen weer van niet. Ik zelf heb geen ervaring hiermee, en raad je aan om het een en ander op google op te zoeken mocht je het willen proberen.

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

grijzev70tdi

In normaal nederlands, gewoon trappen dus ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

twotone

Zo kan je het ook zeggen inderdaad ;D Ik vind het zelf altijd fijn om het ook enigsinds uit te leggen, maar uiteindelijk komt 't op hetzelfde neer :P
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P