nadieselen 2.5 10v > opgelost!

Gestart door Nondepatat, 16-07-2013 18:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nondepatat

Update: volgens mij heb ik t nu echt verholpen :-) nwe bougiekabels boden ook geen oplossing. Heb paar dagen geleden het injectorrelais boven de radiator voor een nieuwe. Idee was dat het oude bleef plakken, waardoor er nog even spanning op de injectoren blijft staan nadat je de auto afzet, waardoor die nog even blijven inspuiten. Las ik hier ergens op t forum. Dat zou ook verklaren dat ik even moest doorstarten als ik de auto weer wilde starten - de brandstofpomp moest weer opnieuw druk opbouwen. Sindsdien keer of 20 de auto afgezet in verschillende omstandigheden en het nadieselen is niet meer voorgekomen. *knocks on wood *

rpakuypers

Citaat van: Nondepatat op 10-05-2014 19:25:44
Update: volgens mij heb ik t nu echt verholpen :-) nwe bougiekabels boden ook geen oplossing. Heb paar dagen geleden het injectorrelais boven de radiator voor een nieuwe. Idee was dat het oude bleef plakken, waardoor er nog even spanning op de injectoren blijft staan nadat je de auto afzet, waardoor die nog even blijven inspuiten. Las ik hier ergens op t forum. Dat zou ook verklaren dat ik even moest doorstarten als ik de auto weer wilde starten - de brandstofpomp moest weer opnieuw druk opbouwen. Sindsdien keer of 20 de auto afgezet in verschillende omstandigheden en het nadieselen is niet meer voorgekomen. *knocks on wood *

Mooi ! Klinkt me logisch in de oren want mijn 10V dieselt enkel na op benzine, niet op gas ........... zal ik ook eens op zoek naar een injectorrelais.

Groet,
Roger

Nondepatat

Artikelnr 3545803 ;-)

UserID6342

Hoofdrelais dus ;D. Mooi dat het je hebt kunnen vinden Philip  :eusa_clap: :eusa_clap:

rpakuypers

Heb net nog een relais gevonden (van een oude sloper) in één van de bakken op mijn schap met onderdelen. Deze maar eens aangesloten en na het tanken van benzine tot wel 3 maal toe de motor afgezet en inderdaad geen nadieselen meer .............  :eusa_dance:

Groet,
Roger 

Nondepatat


rpakuypers

Inmiddels is het nadieselen dus helemaal niet meer voorgekomen dus het relais was een gouden tip. De benzinestank ben ik ook kwijt want de laatste 2 weken meurde het rond de auto flink naar benzine en dat kwam van voren onder de motorkap en lekkages waren niet te vinden. Omdat ik de tank nauwelijks gevuld heb met benzine kan het dus niet van de gare ontluchtingsslang van de tank komen. Zal waarschijnlijk op 2 brandstoffen tegelijkertijd gelopen hebben ............

Groet,
Roger  

Nondepatat

ah, wat goed! Bij mij ook niet meer teruggekomen.


Nondepatat

nog ff updateje, maand later: nadieselen is echt over. Fijn :-)