van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: blastaway op 17-11-2014 14:41:51
hahaha, Nivofluts
Die zijn echt wel op Jonguh!

Die van hem zijn onderhand wel flut, maar niveaumats zelf vind ik ideaal.
Rij zelf met een set van een estate onder mijn S70 icm een gastank ideaal.
regelmatig de kofferbak goed vol zitten of iets aan de trekhaak maar nooit dat hij laag staat.
Ik zweer er bij.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Zo zonder iets aan de haak komen ze trouwens ook nog prima omhoog. Na een nachtje staan is de boel wel wat ingezakt, maar dat is al zolang als ik de auto heb. Ik denk dat er onder de saffron wel betere zitten...

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 17-11-2014 14:52:39
hahaha, Nivofluts

regelmatig de kofferbak goed vol zitten of iets aan de trekhaak maar nooit dat hij laag staat.
Ik zweer er bij.

Voor het behouden van de juiste hoogte zijn ze ideaal.
Als demper vond ik ze niet heel bijzonder.

leons850

Citaat van: V70geRwin op 17-11-2014 15:27:52
Citaat van: leons850 op 17-11-2014 14:52:39
hahaha, Nivofluts

Ik zweer er bij.

Voor het behouden van de juiste hoogte zijn ze ideaal.
Als demper vond ik ze niet heel bijzonder.

Zoals ik al zei, die van mij zijn van een estate en zitten onder een sedan, gewicht achter is dus ook wat minder.
Misschien maakt dat tussen de S70 en de V70 toch wat verschil. Geen idee, ik ben er tevreden mee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jurijn R

Mooi laag, zo rijdt mijn Volvo s60 rond met schroefset :D

V70geRwin

Sbv

tandwieltje kapot dat je dagteller op 0 staat  ;D  ;D  ;D

Nog remmen update nieuws ?

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 27-11-2014 08:08:37
tandwieltje kapot dat je dagteller op 0 staat  ;D  ;D  ;D

Nog remmen update nieuws ?

Scherp, was mezelf nog niet eens opgevallen  :o

EricL is via via bezig met de brackets en als ik het goed heb gaat het de goede kant op.
Wie weet lukt het nog voor de kerst.....

V70geRwin

Eerste testmodel is er  ;D

In het kader van onderhoud een SKF setje moeten bestellen met rubbers en lagers voor de voorveerpoten.
Afgelopen zomer visueel goede rubbers gebruikt maar links niet best en rechts rammelt het helemaal.
Komend weekend maar even er onder klussen.

V70geRwin

Mooi spul dat SKF setje met lagers en rubbers voor de veerpoten.
Het spul wat er onder zat maakte me eerst wantrouwend want op het oog nog erg ok.
Maar na een stuk rijden is dat dus zo bedrieglijk. Stuurt weer lichter en veel minder rare geluiden.
Zeer de moeite waard.

De rammelende kat ook gewisseld voor een verser exemplaar.

Afgelopen zomer had de ford dealer om de hoek vlak voor de vakantie een ashoes gedaan (had zelf geen tijd).
Deze was nu al gescheurd en uitgedroogd maar keurig onder garantie vervangen.

De brackets zijn zo goed als klaar maar de dealer merkte ook wel erg dunnen remblokken voor op.
Had nog zgan in de schuur liggen dus die er ook maar op gezet totdat de BBK klaar is.

Ook nog een Ipad adapter overgenomen via het forum. Kreeg de aardlus van de nieuwe headunit niet weg icm de originele versterker dus dan maar zo. SC900 er weer in en de ipod voor muziek. Dat had ik dus veel eerder moeten doen.

Zag bij het sleutelen wel dat de achterasrubbers niet ver afzaten van:

Dus dat wordt weer even kijken of ik gelijk alles ga meenemen.
Gelukkig lopen de temperaturen weer op dus kunnen we weer buiten sleutelen.

V70geRwin

De definitieve versie van het Bracket is er met zeer grote dank aan EricL die dit voor mij heeft willen doen  :eusa_clap:

Bracket

Wat een verschil met het uitgangspunt, het bracket wat Zuid ooit voor forumleden maakte (de onderste). Persoonlijk vind ik die te dun om mee te gaan rijden, zeker met mijn nog grotere schijf en klauw:

Gehele samenstelling met de schijf:

Blokken sluiten mooi aan bij de rand van de schijf:

Het bracket in actie (jammer dat hij verstopt zit straks want het is topklasse gefreesd):

Het reken en denkwerk is goed gelukt (ja ik keur mijn eigen vlees) en nu de laatste loodjes:

-klauwen moeten blauw worden, met al het passen had ik dit nog niet gedaan ivm gesleep en geschroef etc.
-er moet nog even op de auto gepast worden om de remslanglengte te bepalen en te laten maken.

Voor de rest gisteren bij Racingbrickie Raymond een deur en bobine opgehaald. In mijn RA deur zat bij aankoop een lelijke deur en mijn zoon gooide er afgelopen zomer op de camping met hamerslingeren een gat bij met een moker  ;D

Ook wat stuurbekrachtigingsvloeistof gekocht om die eens te verversen en het nieuwe nippeltje voor de phuzzy TCV controller is binnen dus die kan er ook weer op.

Genoeg te doen dus  ;D

V70geRwin

Vanmiddag even de nieuwe rem setup op de auto geschroefd om even te passen met de velgen en om de lengte van de remslang te bepalen. Brembo adviseert minimaal 2/3 mm en dat haal ik net  ;D.
Veel groter dan dit gaat dan ook niet passen in 17 inch wielen. Ook niet bij de spaken waar de pegs nog meer ruimte geven dan de trex. Kortom niet te dik lakken die klauwen  ;)

Eerst even passen met de Trex velgen (wintersetup):

Toen even met de zomersetup, de 17 inch Pegasus velgen:

De remklauwen al een beetje geschuurd links en rechts omdat er wat krassen op zaten en lak gebarsten was. Daar komt binnenkort een blauw kleurtje op. Achter komt er op termijn ook wel iets anders op voor het remmen maar voorlopig alleen een blauw kleurtje.

De buitenste hoes van bijrijderskant is ook kapot en heb daar wat trillingen in as of lager.
Via ebay een SKF as gevonden voor 150 en heb nog een lager liggen dus die komen er eerst maar op voordat de remmen erop gaan.

cornelis-b

Je had die Pegasus velgen wel even schoon mogen maken Gerwin ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

koen.s

Mooi Gerwin  :eusa_clap:
Past echt maar net met 17 inch wielen.

razorx