van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Ik kan niet kiezen:

Even kijken wat de Tyfoon's die met de Trex mee kwamen doen maar op zich prima maar er zit weinig sportiefs aan. Wilde ook even kijken wat de invloed van de gecupte michelins waren maar dat is aanzienlijk. De Tyfoons gaan in de verkoop en maar paar nieuwe bestellen.

De trex worden dan voor de winter.

Voor de APK nog even aan de nieuwe koplampen en remslangen voor. Ach mag het een keer.
Gelijk maar de US knippers erbij. Heldere begin ik niet aan, daar koop ik liever andere mods voor.

Sbv

Johann

MrCain

Die Trex is een erug mooie velg vind ik zelf! Maar die Pegs misstaan hem zekers niet!
Kleur van die Trex staat mooier op een donkere wagen lijkt mij...Vind ze daarin tegen wel mooi in die kleur :eusa_drool:

Kijk ook eens naar Goodyear F1 banden => ben daar echt zeeer tevreden over! Grip op droog en nat, zeer stil en mooie band om te zien!

Die Trex als winterwielen gebruiken vind ik wel een beetje zonde :evil:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

peteRRR

De Trex raakt zo op de achtergrond op deze mooie kleur zilver en met de Pegasus staat het stevig op z,n poten ( komt de auto/geheel ten goede )
en het is mooie velg om te zien.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Chris

triton

Professioneel raddraaier

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

V70geRwin

Thx, Pegs blijven ook voor de zomersloffen hoor  :eusa_clap:
Trex voor de winter, heb de ruimte straks nodig voor de voor remmen.

De schijven van Mr auto zijn binnen, volgende week even laten afdraaien en dan kan ik gaan passen voor het bracket.

V70geRwin

De wagen maar even voor laten keuren, twijfelde aan de lampen en de remslangen voor gingen het vast ook niet redden met scheurtjes erin. En dat was dan ook gelijk het enige.

Dus zaterdag even aanpakken en dan afmelden maar.

Overigens via Winparts die het weer besteld bij Van Wezel aan een paar keurige Depo's gekomen voor 100 euro links en rechts samen. Ziet er zeer netjes uit. Bij Marc een paar US knippers dus dan is dat ook weer voor elkaar.

De 336 remschijven vandaag uit laten draaien naar 65.1 en een paar M14 90mm 10.9 bouten gekocht om aan de gang te kunnen gaan met passen:

Met Pegs:

Met Trex:

Er is niet heel veel ruimte over maar voldoende om het mooi te laten passen.
Ook de bouten geven geen problemen met de velgen, altijd lekker.

Bij de trex is het nog het meest kritisch omdat die naar de buitenkant van de velg ineens sterk naar binnen komt (zie de laatste foto).

Nu maar eens even aan het meten voor het bracket. Het bracket welke Zuid heeft gemaakt komt een heel eind in de goede richting, de klauw moet alleen nog iets verder naar buiten toe en iets verder naar binnen maar het is een mooi uitgangspunt.

Sbv

netjes Gerwin, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien op de auto en ook hoe het remt
Heb je ook een klein schuin stukje in de schijf laten draaien zodat de schijf mooi over het lager valt ?

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 12-06-2014 21:11:28
netjes Gerwin, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien op de auto en ook hoe het remt
Heb je ook een klein schuin stukje in de schijf laten draaien zodat de schijf mooi over het lager valt ?

De schijven waren origineel 63.4 dus er hoefde niet veel meer uit naar 65.1, daardoor is er nog een ruim schuin kantje over. Je kunt het zelfs (bijna) zien op de foto.

EricL

Ziet er goed uit. Zolang je tenminste 3mm ruimte hebt tussen zowel spaak als velgrand zit je goed.

Wat is het gewicht van zo'n schijf?

Sbv

Citaat van: V70geRwin op 12-06-2014 21:16:57
Citaat van: Sbv op 12-06-2014 21:11:28

De schijven waren origineel 63.4 dus er hoefde niet veel meer uit naar 65.1, daardoor is er nog een ruim schuin kantje over. Je kunt het zelfs (bijna) zien op de foto.
Dat had ik ook met mijn 320 schijven(ook 63,4 mm), maar er moest toch nog iets extra af want het zat niet goed

elianmars

Wel in de gaten houden dat er geen plakgewichtjes in de velg zitten  :eusa_shifty: