850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vandaag weer verder gegaan aan de bumper. Buiten de twee gebroken spijltjes zat er ook een beste scheur in de bumper die al was dicht geplamuurd. De scheur eerst ruim geschuurd en daarna ontvet en met de dremel en een diamant stift de boel lekker opgeruwd.

Daarna de boel in gesmeerd en de koolstofband er in getamponeerd. Ongeveer in het midden heb ik een dubbele laag koolstof aangebracht omdat daar een wat zwakkere plek zat.

Verder ook de beide spijltjes nog een extra laagje koolstofband gegeven.

Nu weer wachten tot de boel is uitgehard duurt 24 uur, en dan ga ik aan de andere kant beginnen met het herstel van de scheuren. Gelukkig is de glasvezel plamuur sneller uitgehard zodat ik dan wat sneller aan de bumper kan werken.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Weer flink gevorderd vandaag!  8)

hertogjan6

netjes! heb je ook fotos van de voorzijde?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marrrcel

Wat een vakmanschap Cornelis! Goed bezig!

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 13-02-2014 22:53:47
netjes! heb je ook fotos van de voorzijde?

De voorzijde komt morgen in beeld ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

850 R

wat voor hars en CF gebruik je eigenlijk precies henk?
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

cornelis-b

Citaat van: 850 R op 14-02-2014 12:16:18
wat voor hars en CF gebruik je eigenlijk precies henk?

Evan ik gebruik als hars Poly-Pox THV 500 en als harder Poly-Pox Harder 355 en koolstofband van 10 centimeter breed en 250 gr/m²
Deze combinatie heeft een uithardingstijd van 24 uur maar juist door de trage uitharding wordt de reparatie super sterk.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag weer een stapje verder met de bumper, het is weer een geheel.
Er was al flink geplamuurd aan de bumper vanwege de slecht gerepareerde breuk en vandaag heb ik de scheuren met de dremel en een diamantstift open gemaakt en de loszittende lak op de bumper verwijderd. Wat een stof bende, maar hij kan nu verder afgewerkt worden. Schuren, plamuren en weer schuren net zolang tot hij spiegel glad is en weer super strak.

Een paar plaatjes van het geheel, het is nu duidelijk te zien waar de vorige hersteller zijn popnagels had zitten.

En de scheur op de hoek van de bumper die ook weer volledig dicht zit.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag heb ik overleg gehad met Eric over de bumper, ik was er mee bij de spuiter geweest die de reparatie super geslaagd vond. Het maakt voor de spuiter niet uit of ik de bumper verder strak maak of dat hij het doet, de prijs voor alles blijft gelijk. Keuze snel gemaakt natuurlijk ;D

Vrijdag gaat hij naar de spuiter en woensdag ga ik met Eric naar de spuiter om de bumper op te halen.

Woensdag weer foto's van het resultaat.

Zeg maar Henk tegen mij

blastaway

Donders netjes zeg. Ik blijf het volgen! Respect!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

EricL

Yes, woensdag is de bumper klaar! Als je zo terugkijkt is het echt snel gegaan met een tot nu toe al heel mooi resultaat. Leuk om te horen dat de spuiter ook erg over het opknapwerk te spreken is.

Woensdag dus foto's van het eindresultaat ;).

cornelis-b

De reparatie met koolstofband was goed gedaan en hij had het zelf idem gedaan, ook een langzaam uithardende epoxy was een goede keuze. Hij was ook erg onder de indruk van de manier hoe ik de scheur had gefixeerd voor dat ik begon met de reparatie en het opruwen met een diamantstift vond hij top omdat PUR zich heel moeilijk laat opruwen.

Verder was hij erg tevreden dat ik de scheur na de reparatie aan de voorkant met de dremel had open geslepen zodat deze mooi met een filler kan worden opgevuld.

Hij vroeg me nog net niet of ik bij hem kwam werken ;D ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

fbm

Kijk daar kan je trots op zijn!  :eusa_clap:

En Eric ook blij! :D

cornelis-b

Citaat van: fbm op 19-02-2014 23:14:49
Kijk daar kan je trots op zijn!  :eusa_clap:

En Eric ook blij! :D

Inderdaad Remco dat vind ik leuke complimenten.

Zeg maar Henk tegen mij

marrrcel

Knap gedaan hoor! Die bumper was behoorlijk gehavend. Ben benieuwd naar de plaatjes.