Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Zei ik zaterdag joh, bedoel donderdag uiteraard

kulk

Net effe een alarmcontrol unit en 2 afstandsbedieningen opgehaald bij Henk.
Nu heb ik weer 2 werkende afstandsbedieningen, echt super!

Altijd leuk weer om forummers te ontmoeten, leuk je ontmoet te hebben Henk en we gaan elkaar wel vaker zien denk

cornelis-b

Citaat van: kulk op 16-09-2014 22:04:41
Net effe een alarmcontrol unit en 2 afstandsbedieningen opgehaald bij Henk.
Nu heb ik weer 2 werkende afstandsbedieningen, echt super!

Altijd leuk weer om forummers te ontmoeten, leuk je ontmoet te hebben Henk en we gaan elkaar wel vaker zien denk

Zeker wel Remco was leuk je te ontmoeten en ook leuk om even op mijn kop onder je dashboard te hangen ;D ;D
Simpel klusje om de unit aan te sluiten, nog simpeler als Volvo er niet zo'n wirwar aan bekabeling omheen zou hangen. Volgens de dealer zou dit niet werken en zou je een set nieuwe AB's moeten kopen en deze ook nog via software moeten laten activeren, niets is minder waar zoals je hebt gezien. Veel plezier er mee.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kulk

Ja werkt echt prima!

Die oude unit laat ik erin hangen en m'n oude AB ligt ergens verstopt in de auto, extra zekerheidje weer; mocht ik op
een of andere wijze beide afstandsbedieningen kwijt zijn of iets, kan ik met de sleutel de auto open maken en even stekkertjes wisselen en dan gewoon de oude AB gebruiken, mij kan niks meer gebeuren ;)

Wat me wel opviel is dat als ik nu ontgrendel de klep op slot blijf en ik die apart moet openen met het 'klepknopje' op de AB. Prima op zich, maar ik vraag me af of dat soort instellingen ook kan wijzigen, ook gaat de deur nu automatisch op slot, dat deed ie eerst ook niet.

Ik ben er wel echt heel blij mee, was echt een goeie deal!
Gratis montage, koude halve liter erbij en weer wat toffe mensen ontmoet  :eusa_clap:

cornelis-b

Klopt Remco bij een Estate moet je met deze unit de achterklep openen met de "klep knop" op de AB. In deze unit is ook de deadlock geprogrammeerd, druk jij de unlock button en je doet verder helemaal niets, dus opent geen deuren dan zal de unit de auto na ongeveer 2 minuten weer afsluiten.

Nog over vliegende "Olifanten" gezien?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

kulk

Ok, prima op zich, effe wennen weer, in m'n vorige V70 zat dit ook, komt goed!

Nou, ik hoop dat ze die 'Olifanten' effe aan de ketting leggen vannacht, man man wat een stront joh, gelijk toen ik thuis was effe
soppie erop, beetje laten weken en er weer af gehaald. Scheelt weer een spuitbeurtje ;)

cornelis-b

Citaat van: kulk op 16-09-2014 23:30:48
Ok, prima op zich, effe wennen weer, in m'n vorige V70 zat dit ook, komt goed!

Nou, ik hoop dat ze die 'Olifanten' effe aan de ketting leggen vannacht, man man wat een stront joh, gelijk toen ik thuis was effe
soppie erop, beetje laten weken en er weer af gehaald. Scheelt weer een spuitbeurtje ;)

Klopt want voor je het weet is het ingebrand. Man wat moet dat beest zijn S.H.I.T. lang hebben opgehouden om zo iets te produceren ;D

Zeg maar Henk tegen mij

kulk

Vanmorgen effe bij Dirk geweest voor de gescheurde ashoes, is weer vakkundig vervangen door Dirk en Ronnie.

Voor de rest auto even nagekeken, geen bijzonderheden, is gewoon goed bevonden weer  :eusa_dance:
Ook zit de kentekenplaat weer netjes dankzij chef werkplaats junior  ;)
Wel ga ik shoppen voor nieuwe remmerij voor, schokdempers voor en de ontsteking is aan de beurt.

Was weer leuk en leerzaam Dirk, bedankt he!

UserID6342

Graag gedaan Remco en het was weer leuk om je hier te hebben ;D.  Tsja, onze chef werkplaats junior (Jordi 7 jaar) kan zich er wel mooi druk om maken, hahahaha

kulk

Ik ga binnenkort ontsteking aanpakken, nu bestel ik vaak bij Estateservices maar ik vroeg me af of iemand nog suggesties heeft voor
betere/ goedkopere onderdelen of adressen waar je deze onderdelen ook kunt krijgen, van Dirk had ik al de tip gekregen om de bobine bij Mister Auto te bestellen.

UserID6342

De prijs is in ieder geval normaal voor een complete ontstekingsset incl. kabels, kap en rotor, bougies.

petrolhead2.5

ik heb ook complete ontsteking bij estate services besteld, prijs goed, kwaliteit goed, service top

kulk

Ok, ga ik dat doen binnenkort.

Ik zag dat ze bij estate ook 'huismerk' rotors en verdeelkappen hebben maar die moet je dus niet willen hebben?

UserID6342

Doe maar niet Remco, want dat gaat 'm niet echt worden helaas.  Qua ontsteking gewoon alles van Bougiecord (kabels) nemen, originele Volvo bougies en de kap en rotor + bobine van Bosch.  Ik weet het, het is niet echt goedkoop, maar van de imi zooi krijg je geheid spijt van en sta je over een jaar (als je dat al haalt) weer voor hetzelfde probleem en kun je nogmaals alles gaan vervangen.

kulk

Ok, dan is het de moeite niet waard nee ;)