Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: NickGR op 03-11-2014 21:44:28
Citaat van: arjen850 op 03-11-2014 21:27:21
Citaat van: Lunadust op 03-11-2014 19:15:17
Hoe is de rit verlopen?
En wat heeft de GVR voor je kunnen betekenen?

Remco is weer onderweg naar huis. Andere dynamo deed wonderen. Laad nu weer keurig bij. Oude dynamo deed niets meer.

goed geregeld dus weer  :D

Best vreemd die dynamo's, de een is na twee ton al stuk, de mijne na 550000 nog steeds niet  :eusa_pray:

haha, wil je er zekerheidshalve niet 1 op voorraad?;)

UserID25761

Citaat van: arjen850 op 03-11-2014 21:53:47
Hoe is de rit verlopen?

Remco is weer onderweg naar huis. Andere dynamo deed wonderen. Laad nu weer keurig bij. Oude dynamo deed niets meer.

Best vreemd die dynamo's, de een is na twee ton al stuk, de mijne na 550000 nog steeds niet  :eusa_pray:

haha, wil je er zekerheidshalve niet 1 op voorraad?;)

soms heb jij best goede ideeën  :eusa_whistle: :eusa_angel:

The Volvoboy

Hoe is de rit verlopen?

goed geregeld dus weer  :D

Best vreemd die dynamo's, de een is na twee ton al stuk, de mijne na 550000 nog steeds niet  :eusa_pray:

Dit is wel een beetje de goden verzoeken he! :evil: :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID25761

Citaat van: The Volvoboy op 03-11-2014 22:23:54
Hoe is de rit verlopen?

Best vreemd die dynamo's, de een is na twee ton al stuk, de mijne na 550000 nog steeds niet  :eusa_pray:

Dit is wel een beetje de goden verzoeken he! :evil: :P

volgende week een op voorraad, :eusa_whistle:

ARJEN!!  ;D

einde topicvervuiling :eusa_whistle:

kulk

Zo, best gelopen al met al  ;D

Op de heenweg had ik wel even een pitstop nodig om accu te wisselen, gelukkig  had ik m'n kleine jongen niet bij me want ik stond best op een rotplek stil, kon echt nog net een vluchthaven bereiken.

Op zich is de vervanging ook snel verlopen, is toch een beetje prutsen met boutjes en moertjes op onhandige plekjes
maar ik vond het een leuk klusje, jaja, ik ben af en toe wat bijgesprongen. Ik heb iets poezeligere handjes dan Arjen, scheelt soms  ;D.

Paar slokjes olie erin gegooid bij Arjen nog, en dit alles voor een zeer nette prijs  :eusa_clap:

Hok rijdt weer als een trein in ieder geval en ik ben zeer blij dat het zo snel geregeld kon worden, nogmaals bedankt
he Arjen!!

arjen850

Citaat van: kulk op 03-11-2014 22:38:37
Zo, best gelopen al met al  ;D

Op de heenweg had ik wel even een pitstop nodig om accu te wisselen, gelukkig  had ik m'n kleine jongen niet bij me want ik stond best op een rotplek stil, kon echt nog net een vluchthaven bereiken.

Op zich is de vervanging ook snel verlopen, is toch een beetje prutsen met boutjes en moertjes op onhandige plekjes
maar ik vond het een leuk klusje, jaja, ik ben af en toe wat bijgesprongen. Ik heb iets poezeligere handjes dan Arjen, scheelt soms  ;D.

Paar slokjes olie erin gegooid bij Arjen nog, en dit alles voor een zeer nette prijs  :eusa_clap:

Hok rijdt weer als een trein in ieder geval en ik ben zeer blij dat het zo snel geregeld kon worden, nogmaals bedankt
he Arjen!!

Niets te danken Remco, graag gedaan.

cornelis-b

Goed dat ie het weer doet Remco.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kulk

Citaat van: cornelis-b op 03-11-2014 22:54:51

Dank je Henk!

Dankzij jouw input heb ik trouwens Apeldoorn gehaald, ik had echt 2 accu's nodig  ;)

cornelis-b

Citaat van: kulk op 03-11-2014 22:59:38
Citaat van: cornelis-b op 03-11-2014 22:54:51

Dank je Henk!

Dankzij jouw input heb ik trouwens Apeldoorn gehaald, ik had echt 2 accu's nodig  ;)

Misschien ook wel handig om aan te schaffen Remco, voor meerdere doeleinden geschikt o.a. het zoeken van storingen in kabels ;D

http://www.baco-army-goods.nl/multimeter-dvm851.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Mooi dat het zo toch weer vrij snel is opgelost Remco !

kulk

Net effe naar de bandenturk om de hoek geweest omdat er een schroef in m'n band zat.
Dit is dezelfde bandenturk als waar ik laatst al een keer band heb laten vervangen omdat er eentje echt finaal aan gort gereden was op een stoeprand  :eusa_wall:
Omdat ik nog steeds last heb van trillingen heb heb ik hem dit keer gevraagd de 2 achterbanden gelijk opnieuw te laten balanceren.
Een tijdje terug heb ik al velgen laten richten bij de Velgenexpert ook hier in Amsterdam, blijkbaar heeft hij zitten slapen want er zat iets van 180 gram lood op m'n linker achterwiel.  :o
Deze bandenturk heeft nu de bandjes even eraf gehad, slagje gedraaid, snoeihard opgepompt en weer leeg laten lopen,
vervolgens gebalanceerd en hij had maar een gram of 50 nodig om te balanceren.
De beste man heeft zeker een uur lopen draaien en doen en hij rekende enkel het 'plakken' van de kapotte band  :eusa_clap: Verder dacht hij echt mee, hij zei tegen mij dat ik eerst maar een paar dagen moest gaan rijden en dat hij dan altijd nog een nieuwe band kan bestellen. Hij zei dat hij het ook zou waarderen als ik hem zou terugbellen als het allemaal goed was, dat zegt ook wel wat.
Daarna even rondje snelweg gedaan en het voelt in eerste instantie prima aan, morgen even een lange rit om goed te testen.

elianmars

Gelukkig zijn dit soort mensen er ook nog (en daarmee bedoel ik niet de medelander, maar iemand met liefde voor het vak)  :eusa_clap:

UserID6342

Dikke eensch !  Ik heb 'het werk' van die zogenaamde 'velgenexpert' gezien en was te triest voor woorden... over de 100 gram lood op 1 wiel, stukken lood op elkaar geplakt, etc.  Wat een knoeiers die gasten.

Net wat Marcel zegt; goed dat er mensen zijn met liefde voor het vak !

kulk

Ja leek nergens op man!

Eerlijk is eerlijk, hij ( velgenexpert ) heeft wel 1 wiel netjes gericht, zat een aardige zwieper in, heb ik zelf bij gestaan en zag de velg
echt recht worden, leuk om te zien.

Dus, richten zou ik daar nog wel laten doen ( alhoewel dat ook geen 'rocket science' is volgens mij met de juiste apparatuur ) en dan
balanceren bij m'n Turkje om de hoek ;). Hij had trouwens ook gelijk door dat ik links en rechts draaiende Columba's had, heb er ook eens een meegemaakt die gewoon de banden verkeerd om had gezet  :eusa_wall:

kulk

En hop, 4 TON  :eusa_dance:

Voor de rest weinig nieuws, wel heb ik een nieuwe bobine besteld, komt vandaag binnen als het goed is.
Dus die er even in schroeven dan is de hele ontsteking vervangen.  :eusa_whistle:

Wel heb ik het gevoel dat de achtervering soms wat 'dreunt' vooral bij richels, schokkers zelf zijn het niet denk ik want die zijn pas een
jaar oud.