Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

Knap stukje werk :eusa_clap:! Goed om te horen dat de bak weer goed is. Toch raar dat sommige garages denken te weten waar ze mee bezig zijn want mij lijkt me dat ze dit toch wel hadden moeten zien?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

)()()sT

Mooi werk weer! Nu zit er dus een '850' versnellingsbak aan?

kulk

Ja, mooie upgrade he :)

kulk

Net m'n roffel weer opgehaald, rijdt goed man!

Dirk, Ronny en Arjen bedankt!

Hopelijk blijft de boel nu wat langer heel  ;)

Mooi stukje kunnen toeren van Nijmegen naar Amsterdam, op naar de 5 ton

UserID6342

Citaat van: RoelNL op 16-04-2015 08:53:22
Knap stukje werk :eusa_clap:! Goed om te horen dat de bak weer goed is. Toch raar dat sommige garages denken te weten waar ze mee bezig zijn want mij lijkt me dat ze dit toch wel hadden moeten zien?
Gewoon eerlijk ?  Dit vind ik een hele lastige en wel om het volgende... Als garage bestel je onderdelen vaak op kenteken (er word niet gekeken naar chassisnummer), je krijgt geheel tergoedertrouw een set geleverd en die bouw je in, en dan blijkt het de verkeerde set te zijn....

Wij kwamen er achter doordat we nummers konden vergelijken en dat je uit de laatste 3 cijfers an het chassisnummer kunt achterhalen wat er nu precies gemonteerd hoort te zitten (dit wisten wij geen van allen !)  Ook heeft bij navraag bij Volvo gebleken dat er 3 verschillende sets in omloop zijn eigenlijk, namelijk;

de set voor een 850 (manueel druklager en hefboom)
de set voor een x70 (maar dan met een hydraulisch intern lager, maar met single mass vliegwiel)
de set voor een x70 (hyfraulisch intern lager en dual mass vliegwiel)

Volvo heeft in haar wijsheid besloten om alles kriskras door elkaar heen te gebruiken (zoals we wel vaker gewend zijn).  Het is voor een garage dus heel lastig om de juiste onderdelen te bestellen.  Nu wij alles hebben teruggebouwd naar een 850 bak en daar ook de onderdelen voor besteld hadden, kwamen we er dus achter dat het fout zat.

In mijn bescheiden opinie, is hier de leverancier voor aansprakelijk want die heeft immers die set geleverd en niet doorgevraagd naar het chassisnummer.  De garage had het moeten controleren (en is niet gebeurd) en heeft die set er zo achter geploft (wat dan wel weer prima was gebeurt)

arjen850

Niets te danken Remco, ben blij voor jou dat het nu weer goed is:) dat is het belangrijkste, nu lekker genieten van je auto.

grijzev70tdi

Onderdelen bestellen gaat vaak of eigenlijk altijd via internet. Monteur (of wie dan ook binnen een bedrijf onderdelen besteld) klikt aan wat hij/zij nodig denkt te hebben.

Lijkt me dan niet zo zeer de fout van de leverancier
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Maar Dirk zou je van een garage die de onderdelen besteld niet mogen verwachten dat hij de boel controleerd, dus kijkt wat er uit komt en wat hij er in gaat stoppen. Met andere woorden de de oude en de nieuwe delen vergelijken. Het lijkt mij dat er toch wel duidelijk verschil is tussen deze 2 druklagers?

Remco, toppie dat ie weer goed rijdt nu kan je weer een bakkie komen doen met de Volvo ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 16-04-2015 22:28:52
Maar Dirk zou je van een garage die de onderdelen besteld niet mogen verwachten dat hij de boel controleerd, dus kijkt wat er uit komt en wat hij er in gaat stoppen. Met andere woorden de de oude en de nieuwe delen vergelijken. Het lijkt mij dat er toch wel duidelijk verschil is tussen deze 2 druklagers?

Remco, toppie dat ie weer goed rijdt nu kan je weer een bakkie komen doen met de Volvo ;D

Verschil zit hem in de drukgroep,  bij een hydraulisch lager heb je een andere drukgroep dan bij een "gewoon" druklager met koppelingsvork. Platen zelf zijn gelijk. 1998 is een rommelig jaar geweest bij Volvo:)

cornelis-b

Citaat van: arjen850 op 16-04-2015 22:31:53
Citaat van: cornelis-b op 16-04-2015 22:28:52

Verschil zit hem in de drukgroep,  bij een hydraulisch lager heb je een andere drukgroep dan bij een "gewoon" druklager met koppelingsvork. Platen zelf zijn gelijk. 1998 is een rommelig jaar geweest bij Volvo:)

OK Arjen maar je mag toch verwachten dat iemand die de boel gaat monteren het oude met het nieuwe vergelijkt?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Zou wel moeten (en is dus niet gebeurt), maar ik kan mij die fout wel voorstellen... Wij wisten het namelijk ook niet van te voren !  Daarbij, zoals Arjen al zegt, is alleen de drukgroep anders en dat scheelt maar een paar millimeter.  Het is dus niet zo dat je, ff snel op het oog, meteen ziet dat de drukgroep anders is.

De drukgroep van een 850 bak, die er dus inzat en nu ook weer is geplaatst, is te hoog voor een bak met intern lager en daardoor liep het lager continue mee op de drukgroep.

Voor ons, Arjen Ronny en ik, is het belangrijkste dat de auto weer netjes klaar is en dat Remco eindelijk weer eens kan gaan genieten van de auto.  Het gezeik met die k*tkoppeling en k*tbak heeft nu lang zat geduurd.....

cornelis-b

Als het inderdaad maar een paar millimeter verschil is dan kan ik me voorstellen dat het niet opvalt.

Zeg maar Henk tegen mij

kulk

Net even bij de garage geweest, de drukgroep laten zien, maar ze blijven erbij dat ze de juiste spullen gemonteerd hebben  :eusa_wall:

Een en ander uit proberen te leggen aan de hand van Dirk zijn verhaal dat er verschillende drukgroepen zijn, maar dat ging er niet in bij ze. Als ze een foute drukgroep hadden besteld zou het niet gepast hebben met montage was ook een argument.

Schiet dus niet echt op zo, nu eens goed nadenken/onderzoeken wat ik verder nog kan doen, zou toch fijn zijn als ik m'n geld (deels) terug krijg

Vulk

Als ik zo'n reactie zou krijgen in de garage, dan zou ik al snel even bellen met een advocaat.
Het wordt vast duurder dan wat het je opbrengt, maar principes zijn ook wat waard. ;)

UserID25761

Heb je geen rechtsbijstandverzekering ?  zo ja deze jongens / dames regelen het wel  :P