SA's 854 DOP T-5R

Gestart door Silverarrow, 28-06-2014 18:26:39

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Ok, thanks. In dat geval ga ik maar eens rustig op zoek naar zo'n driehoek. Als ik het goed begrijp hoeft dat kastje dus niet aangesloten te blijven om de AB werkend te houden. De AB zou trouwens al geprogrammeerd moeten zijn (volgens de verkoper). Binnenkort ook maar eens de batterijen van de AB vervangen :eusa_think:. Ondertussen wordt er nog wat lakschade weggewerkt, dus we blijven bezig :eusa_dance:.

Edit: Ik heb het internet doorgespit, het relais dat ik nu heb is voor Guard II (5-pins groene connector + Guard II AB). Zoals ik het begrijp, hoort daar geen driehoekig kastje bij te zitten. De vraag is dan, wat hoort er wel op de groene 5-pins connector aangesloten te worden zodat ik m'n AB werkend kan krijgen (als er überhaupt iets aangesloten moet worden)?

UserID6342

Als het een Guard II relais is, dan moet in die groene aansluiting de stekker komen van het lampje / zonnesensor wat midden op je dashboard zit.  Zonder dit lampje zou het ook moeten werken overigens.

Silverarrow

Ok, dan probeer ik het nog een keer met een set verse batterijen en de juiste programmeer procedure :) .

Silverarrow

Nieuw setje batterijen en de juiste inleer procedure (deuren dicht, 5 keer op contact stand II binnen 10 sec. , 5de keer op contact laten staan en binnen 10 sec. op de knop van de AB drukken) hielpen helaas niks. Het viel me dit keer wel op dat de LED op het dashboard constant knipperde vanaf het moment dat ik het relais geinstalleerd had. Dat is dus een goed teken (denk ik).

Ik heb het vermoeden dat AB's beide behoorlijk gaar zijn. Ik heb hier op het forum gelezen dat er een hoogtonig geluid uit de AB moet komen wanneer je de knop indrukt. In mijn geval hoor ik bij beide AB's niks. Als er iemand nog een gegarandeerd werkende Guard II AB heeft liggen om te testen, dan zou dat zeer welkom zijn.

Verder heb ik het alcantara gereinigd met wat verdunde Dreft. Dat werkt als een trein, m'n armsteun en stuur leken beide versleten, maar zien er nu weer zo goed als nieuw uit. Dankbaar werk :eusa_dance:. Van de week hoor ik ook wanneer m'n auto naar de spuiter kan om wat krassen weg te laten werken.

Silverarrow

Ik had het Alcantara afgeschreven, maar dit is toch lang niet slecht. De bekende tondeuse ligt al klaar, dus binnenkort het stuur scheren en het is weer zo goed als nieuw.

Volgende week gaat de auto naar de spuiter, dan wordt alle hagelschade eruit gehaald en de achterpanelen worden opnieuw gespoten. Daarna nog een keer de polijstmachine erover en het exterieur kan er weer een tijd tegen aan :).

Silverarrow

Een paar maanden en heel wat knaken verder en de auto is geheel deukvrij, krasvrij (op hetgene wat nog weg gepolijst moet/kan worden na) en het paneel waar de blanke lak iets los liet is geheel en erg strak overgespoten :eusa_dance: . Het ziet er weer als nieuw uit, complimenten voor autoschade Lambert in Eindhoven voor het vakwerk dat ze geleverd hebben.

Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dat ik zo vaak op de knoppen van de AB's die bij m'n relais geleverd werden kon blijven drukken als ik wilde, die gingen nooit werken ( :eusa_wall:). Via marktplaats een AB op de kop getikt die wel werkt, te horen aan de pieptoon als je op één van de knoppen drukt, maar nu heb ik een volgend probleem: m'n alarm is constant in aan-/waakmodus (de LED op m'n dashboard blijft branden, ook wanneer de auto van het slot af is/de motor loopt) met als gevolg dat ik m'n nieuwe AB niet kan programmeren. Aangezien m'n ervaring met auto elektronica beperkt is gaat dit dus nog wel even duren.

Daarnaast ook nog een nieuwe achterbumper gescored. De oude is niet per sé slecht, maar deze is net wat beter. Nu nog even de verwijderbare trekhaak/kogel (die niet zo gemakkelijk verwijderbaar is als de naam doet vermoeden :eusa_snooty:) netjes wegslijpen, de bumper plaatsen en op zoek naar een nieuwe kogel voor de trekhaak.

Als klap op de vuurpijl ook nog twee sleutels voor m'n wielsloten aan gort gedraaid bij het loshalen van een wiel. Met de derde is het los draaien gelukt. Ik heb ze gelijk allemaal weer op het juiste moment aangehaald (stonden allemaal iets te strak).

Volgende week gaat de Volvo op de pijnbank, dan moet hij het opnemen tegen een E46 Alpina B3 3.3 :evil: ;D.

The Demon

Je kan met dat alarm beter even langs de dealer rijden, die kan het uitschakelen zodat je je AB's opnieuw kan inleren.

Er is ook een ander truukje voor maar dat kan schade aan de elektronica veroorzaken en werkt ook niet altijd.

cornelis-b

Goed dat de hagelschade er uit is en dat de wagen er weer spik en span bij staat Maurice. Ik ben benieuwd welk type AB je bij de auto hebt, ik neem aan zwarte AB met grote witte knop boven en kleinere witte er onder. Ik heb bij mijn auto 3 werkende AB's maar geen van alle een piepje als je op de knop drukt. Ik had laatst wel toen ik bij Rens ( RvD ) was en daar een AB inleerde op de auto van Eric ( EricL ) en deze naderhand weer op mijn wagen inleerde dat mijn led op het dashboard ook continue bleef knipperen. Na nog een paar pogingen werkte het weer gewoon.

Het is dat ik niet om de hoek woon maar je bent welkom om een en ander te testen, eventueel even mijn 210/211 er uit en bij jou er in en dan kijken wat ie doet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

Citaat van: The Demon op 11-11-2014 19:32:09
Je kan met dat alarm beter even langs de dealer rijden, die kan het uitschakelen zodat je je AB's opnieuw kan inleren.

Thanks, ik denk wel dat dat hem wordt, het moet ook geen half jaar kosten voor hij werkt :).

Citaat van: cornelis-b op 11-11-2014 21:10:55
Ik ben benieuwd welk type AB je bij de auto hebt, ik neem aan zwarte AB met grote witte knop boven en kleinere witte er onder. Ik heb bij mijn auto 3 werkende AB's maar geen van alle een piepje als je op de knop drukt.

Ik heb inderdaad de zwarte AB met twee witte knoppen, ik had begrepen dat deze wel moeten piepen. Heb jij dezelfde AB's? Het vreemde is dat ongeacht wat ik doe, de LED blijft altijd knipperen (heb de AB nu op verschillende manieren geprobeerd in te leren).

Het zou best kunnen dat er misschien een contact los/slecht is in één van de sloten en dat de auto daarom niet registreert dat hij van het alarm af kan. Het houdt me in ieder geval van de straat ;D.

The Demon

Er zijn meerdere AB's voor de Guard 2.
Met en zonder piepje, en er zijn 2 verschillende frequenties in gebruik.

Met en zonder piepje is uitwisselbaar, de verschillende frequenties niet, maar de dealer kan je zo vertellen welke je moet hebben.

Silverarrow

In afwachting van het repareren van de AB heb ik de boel laten polijsten, in de wax, sealant en al het andere laten zetten. Er was een aanbieding bij car cleaning in eindhoven en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het eindresultaat, de T-5R gaat beschermd de winter in :).

Aankomende zondag naar de autoblog meeting, eens kijken of daar wat te beleven valt!

Silverarrow

De Volvo was blijkbaar zo mooi gepoetst, dat iemand bedacht had dat hij/zij de auto wel mee wilde nemen. Zónder sleutel uiteraard. Resultaat:

Onder de streep heb ik dus een paar uur van m'n blinkende auto kunnen genieten. Jammer dat er blijkbaar mensen zijn die niet in staat zijn om van het zuur verdiende eigendom van een ander af te blijven en in een kwestie van een paar seconden voor honderden zo niet duizenden euro's schade creëren.

Voor de vorm heb ik aangifte gedaan en er is inmiddels een mail verstuurd naar de verzekering. Nu is het even afwachten waar het schip strand.

cornelis-b

Dit is echt zwaar K#T Maurice, wat een verschrikkelijke mafketels lopen er rond tegenwoordig.
Hoop dat de verzekering er wat aan wil doen en anders denk ik dat je beter af bent met een andere deur, die is wel te krijgen voor een redelijk bedrag.

Je zou de auto wel onder stroom willen zetten zodat je dit soort eikels er naast vind.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Allemachtig zeg, smerig dit weer.... :eusa_wall:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Douwe

Heel erg jammer, dat je de auto net helemaal klaar hebt en dat een randdebiel hem probeert open te breken. Enige positieve is dat het gelukkig niet gelukt is, want wie weet hoe de auto dan terug was gevonden.
Veel succes met de afwikkeling.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996