855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Die gedachten hadden Mike en ik gisteren ook Thomas vooral omdat het pas begint te roken als de wagen lange tijd stationair draait. Als ik de auto goed warm rij en ik doe de kap open dan is er geen rook te zien. Het blok is dan goed op bedrijfstemperatuur maar na een minuut of tien stationair wordt het blok toch heter en begint de boel wat te roken.

Morgen ga ik een afspraak maken om het blok te laten reinigen, deze vieze vette zooi moet er toch af.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Dat is inderdaad flink nat en zal wel voor die rook gezorgt hebben. Je gaat het laten reinigen? Hoe laat je dat doen?

Ik zou gewoon 2 busjes remreiniger erop spuiten, is het voor 5 euro kurkdroog en schoon  ;D

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 26-10-2014 12:51:02
Dat is inderdaad flink nat en zal wel voor die rook gezorgt hebben. Je gaat het laten reinigen? Hoe laat je dat doen?

Ik zou gewoon 2 busjes remreiniger erop spuiten, is het voor 5 euro kurkdroog en schoon  ;D

Op bepaalde delen is het zo verschrikkelijk aangekoekt dat ik verwacht dat ik het met remmenreiniger niet echt goed schoon ga krijgen en een ander punt is dat ik die vette zooi niet voor de deur op de straat wil hebben.

Het bedrijf hier in het dorp heeft een put die op een vetafscheider is aangesloten en daar kunnen ze van onder af het blok in de ontvetter zetten en daarna met een stoomreiniger schoon spuiten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Het bedrijf waar ik naar toe zou gaan heeft pas volgende week tijd dus ben ik er zelf maar onder gekropen. Auto op de krik en een paar assteunen er onder, niet de ideale omstandigheid om de boel schoon te maken maar het is tot zover al aardig opgeknapt. Dasty en een bokkepoot en als laatste de HD reiniger.
Het kan nog beter maar na een uur onder de auto was ik het meer dan zat, de zon schijnt maar de wind is straf dus het was best koud onder de auto.

Het resultaat tot nu toe

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Dat ziet er al beter uit. Ligt de hele straat nu niet vol olievlekken?

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 27-10-2014 16:56:56

Gelukkig niet Thomas, Dasty eigenlijk Quix van de Action ( zelfde spul alleen de helft goedkoper ) is zo sterk dat het vet goed wordt afgebroken. Het schijnt morgen weer een mooie dag te worden en dan ga ik de behandeling nog maar eens herhalen.

Een ding is zeker ik heb na de schoonmaak actie de auto warm gereden en zeker 15 minuten laten draaien en geen rookwolkje meer gezien :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

MikeyQR

Citaat van: cornelis-b op 27-10-2014 17:23:09
Citaat van: Vulk op 27-10-2014 16:56:56

Gelukkig niet Thomas, Dasty eigenlijk Quix van de Action ( zelfde spul alleen de helft goedkoper ) is zo sterk dat het vet goed wordt afgebroken. Het schijnt morgen weer een mooie dag te worden en dan ga ik de behandeling nog maar eens herhalen.

Een ding is zeker ik heb na de schoonmaak actie de auto warm gereden en zeker 15 minuten laten draaien en geen rookwolkje meer gezien :eusa_dance:

Aaaahhh!, was dus oude olie die er nog zat, kon ook niet anders want hij lekt voor de rest nergens, is dus een keer veel olie gemorst met bijvullen wat ik al tegen je zei Henk, ze hebben dan wel onder de afdekplaat schoongemaakt maar niet het blok zelf. :eusa_snooty:

Blokkie gaat weer mooi schoon worden zie ik. ;)

cornelis-b

Vandaag de watergeleidingsgootjes ( 10 X woordwaarde ) geplaatst, echt een uitkomst als je geen V70 daklijsten hebt. Ze zijn door Volvo alleen in transparant groen geleverd maar dat was echt net een vlag op een strontschuit dus ik heb ze matzwart gespoten en dat staat een stuk netter, het vormt meer een geheel met de lijst. In elk geval geen water meer over de zijruiten :eusa_dance: :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

twotone

1343243 voor de geïnteresseerden ;D

Mooi geworden Henk, dat groen was een smerig kleurtje ja! :P Misschien dat ik ook maar een setje op de kop tik ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Citaat van: twotone op 31-10-2014 18:04:57
1343243 voor de geïnteresseerden ;D

Mooi geworden Henk, dat groen was een smerig kleurtje ja! :P Misschien dat ik ook maar een setje op de kop tik ;D ;D

Er zijn nog een aantal sets leverbaar uit het magazijn in Zweden ;D

Zeg maar Henk tegen mij

confruo

Ik heb meer last van water dat van het dak komt zetten als ik mijn raampje op een kier heb en ik stilsta, van water dat van de voorruit komt en op de zijruit komt heb ik niet echt last volgens mij, of begrijp ik het niet helemaal ?

Het ziet er zo verder niet echt storend uit.

MikeyQR

Citaat van: confruo op 31-10-2014 18:22:07
Ik heb meer last van water dat van het dak komt zetten als ik mijn raampje op een kier heb en ik stilsta, van water dat van de voorruit komt en op de zijruit komt heb ik niet echt last volgens mij, of begrijp ik het niet helemaal ?

Het ziet er zo verder niet echt storend uit.

Dat het van het dak naar binnen komt is normaal, maar ook alleen maar als je net weg rijd met veel regenwater op het dak, of je hebt het dak bij Henk laten poetsen. ;D

Wat Henk nu heeft is top, deze lijsten zorgen er voor dat je zijramen niet vies of nat worden na b.v.b het voorraam schoon te sproeien, ik heb ze er standaard op zitten maar dat heeft elke x70. ;)

cornelis-b

Confruo, Mike zegt het al deze "gootjes" zorgen er voor dat er geen water van de voorruit over de zijruiten loopt bij sproeien en wissen.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Afgelopen zondag even bij Pim ( Pimmers ) geweest en de pakking van de olieleiding laten vervangen, hij zweette een klein beetje maar is nu weer 100% dicht :eusa_dance:

Blok weer schoon en droog.

Zeg maar Henk tegen mij

t5joost

netjes henk kan je eindelijk die motorkap op gaan halen:P