SD11

Gestart door Johann, 19-09-2014 22:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

dielie850

Citaat van: JeffreyC op 28-09-2014 17:12:19
Citaat van: dielie850 op 28-09-2014 16:34:56
Wat me de laatste tijd steeds meer opvalt en nu bij die van jou ook.
Jou achter wisser wijst naar rechts terwijl de meeste naar links wijzen.
Zijn er soms verschillende wissermotoren :eusa_think:

Voor zover ik weet wijzen ze allemaal, af fabriek, naar links.
Maar als je met de afstelling van het mechanisme gaat spelen kun je ze naar rechts laten wijzen zonder dat het problemen geeft met de werking ervan.

http://i59.tinypic.com/2nsnvah.jpg

;D
Ah oke  ;D

widebody

Mijne staat ook rechts.

Dealer snapt dat niet en heeft twee keer het verkeerde afdekkapje besteld ;D.

Toch de goeie nog gekregen :P.

edit: typo

Johann

Volgens mij moet ie idd naar links staan maar het mechanisme doet het op dit moment zo. Misschien van een engelse versie?

Johann

Maar even aangepast,


classicT5

Bij engelse v70 staat die ook naar links. Althans bij degene die ik zo even kon vinden ebay.co.uk. dan blijft het raadsel wanneer rechts en wanneer links. Misschien afhankelijk dag van de week in de fabriek? ;)

Johann

Bij de T-5R staat ie ook naar links en ligt de wisser onderaan de ruit.

twotone



De mijne staat weer naar rechts.. Maar net waar ze zin in hadden? ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

elianmars

Citaat van: twotone op 01-10-2014 20:02:50
http://i1334.photobucket.com/albums/w649/rome8800/DSC_03021_zps6cf470ab.jpg

De mijne staat weer naar rechts.. Maar net waar ze zin in hadden? ;D ;D

En toch klopt dit niet. De wisser ligt nu niet recht.

The Volvoboy

Klopt. Ze horen naar links te wijzen in ruststand. Allemaal :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

twotone

Misschien dat het mechaniek ooit een keer los is geweest (Motortje vervangen, andere ruit, etc etc..) en verkeerd om is gemonteerd? Ik weet niet of dat makkelijk te doen is? Ik stoor me er eigenlijk niet aan, maar apart is 't wel :P
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Johann


peteRRR

Pretty looks!

Greetz.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

#42
Nog even iets anders.

Had voor D1 een aanpassing in gedachten.
D1 is deze,



Afgelopen Juni een B5244T5 blok gekocht met een M66 6 bak er bij,







Maar D1 is een 10 klepper en geschorst en SD11 was toen nog niet in 't zicht.
Een 10 klepper ombouwen naar turbo is iets lastiger. Een turbo ombouwen naar turbo iets minder lastig.
Daarbij ben ik een beetje dom geweest. Heb vorige week m'n Lexus verkocht..  :eusa_doh:
SD11 is nu m'n dagelijkse rijder. Maar dat mag wel iets pittiger dus ben ik eens naar de mogelijkheden van die motor en en bak gaan kijken.

Afgelopen week de, vieze, 2007 motor een beetje opgeleukt.
Het nokkenas deksel er afgehaald,



VVT er uit en vaste stokken in gezet,



Paar deksels op de VVT solenoid aansluitingen,



Ook nieuwe waterpomp en distributie er gelijk op gezet.



En had ooit een blauwe deksel set overgenomen,



De in niet zo goede staat verkerende K24 turbo blijft voorlopig zitten.

Omdat deze motor in een 850 komt besloten niet moeilijk te doen en een 850 inlaatspruitstuk te monteren.
Dit spruitstuk is een overblijfsel van de rode 850 met vergrote doorlaat bij de gasklep en met een GLT gasklep er bij op.
Heb wel de inlaat kanalen pas gemaakt aan de poorten in de kop,



Komt het er zo uit te zien, (Motorsteun is van een MY'99 motor btw)



Maar dan past de olieafscheider van dit type motor niet meer. Van een B5234FT past ook niet maar van een B5234T3 wel..  :o (Na afslijpen van een studje)



In de tussentijd kreeg ik een appje met een link naar een Quaife voor een M66 bak op Marktplaats.
Leuk bod gedaan en mocht 'm overnemen,



Deze vandaag maar in de M66 bak gezet,





En weer terug in elkaar,



Moet nog met de koppeling bezig en dan maar eens kijken hoe dit alles in korte tijd in de SD11 geplaatst gaat worden...

cornelis-b

Goed bezig Johann, een mooi project zo :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

"ff"

caramba !
leuk project ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R