850tdi bak draait door hulp gezocht

Gestart door drfeelgood, 13-10-2014 14:20:38

Vorige topic - Volgende topic

drfeelgood

Mijn automaat bak heeft de geest gegeven, auto komt niet meer voor of achteruit.
Bak maakte alvorens er mee op te houden ook vreemde geluiden (klonk als een bromfiets waarvan de zuiger vastloopt door overhitting voor het geval iemand dat kent haha)
Zoek iemand die me er een andere bak onder kan zetten met spoed!
Ik heb de auto namelijk constant nodig en de motor is 40k geleden gereviseerd , dus zonde om de auto te slopen eigenlijk.
Iemand nog een bak liggen toevallig? (speciale model met sportstand/eco/winterstand e.d. (uitvoering 2 dus)
0633329909
bvd
Daan

widebody

Dirk342 of Arjan even mailen. Hebben denk ik nog wel wat liggen.
Sterkte!

drfeelgood

Ik heb geen idee hoe ik iemand moet mailen hier prive sorry.

widebody

even naar dirk342 zoeken en op het groene scrolletje onder de avatar klikken, kan je een PersoonlijkBericht sturen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=pm;sa=send;u=6342

Of hierop klikken ;D

drfeelgood

Thank you:) zeer vriendelijk van u.
Bericht verzonden

drfeelgood

Bak gevonden bij Dirk 342 met dank aan tip van medelid "widebody" !
Super.
Nu nog iemand (liefst in de driehoek Enschede/deventer/doetinchem) die me deze monteert. tegen acceptabel tarief. (kan geen volvo dealer betalen namelijk).

Sbv

drfeelgood

Dat vroeg ik met net dus ook af en heb er nog een mail achteraan gezonden of Dirk ook montage verzorgd haha, dank je

drfeelgood

Probleem opgelost, bak van Dirk gekocht en een garagebedrijf in Gronau (naast Enschede) bouwt me die in voor het belachelijk lage bedrag van 300 euro.
Dat vragen ze standaard voor motor of bak wissels.
Ik ken die jongens via een kennis en ze werken steengoed.
Iemand hun telefoonnummer nodig, vraag me gerust.
Totale kostenplaatje 525, (voor een dag werk notabene!) dat vind ik zeker nog de moeite waard om mijn fijne luxe 850tdi nog een paar jaar op de weg te houden!
Motor is weliswaar 40k geleden gereviseerd en auto is bijna 20 jaar oud, ach als een bak dan met 565000km!!!! een keer de geest geeft vind ik dat helemaal niet erg haha!
Alleen volvo en mercedes kunnen dat zover mijn ervaring!
n.b. rij nu al 2 dagen in geleende 530d van 2001 bmw, mijn rug doet pijn van de stugge stoelen... auto rijdt lekker hoor maar confort is ver te zoeken.

drfeelgood

Vandaag auto afgehaald in Gronau, die jongens hebben anderhalve dag werk gehad , montage heeft me 300 euro gekost en nog eens 50 euro aan 5 liter atf olie.
Complete motor netjes uitgebouwd om de bak en koppel omvormer goed te kunnen monteren, en alles keurig en vakkundig weer ingebouwd en de ecu gereset van foutmeldingen.
Bakje van Dirk 342 schakelt zijdezacht, geen enkel probleem. auto rijdt alsof deze gisteren uit de showroom kwam!
Dank jullie hier op het forum voor de tips!
Een "oude" 850tdi gaat nu nog weer jaren de weg op hopelijk! Gered van de sloop, is een keiharde auto (voormalig dienstauto van volvo dealer ruinemans) zonde om te slopen. Alleen de bijna nieuwe banden zijn al meer waard dan de auto, auto is roestvrij en de meest luxe uitvoering destijds...kon het niet over mijn hart verkrijgen om deze te slopen.
560.000km en nu op naar de 1 miljoen haha!
Ik ben happy!
joepie!!!!

cornelis-b

Helemaal top dat hij weer op de weg is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Mooi, weer lekker verder roffelen!  ;D

twotone

Mooi dat 'ie weer rijdt, alleen de KM stand is wat zorgwekkend.. Kan Ewout je meer over vertellen ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

UserID6342

Er hangt nu een S70 D bak achter ;D, dus dat komt wel weer goed ;D ;D

drfeelgood

Karretje loopt inmiddels al weer ruim 1500km met de automaat van dirk, geen centje pijn hoor.
Alleen viel vanavond de verlichting uit, groot licht werkt wel.
Zekeringen en relais allemaal in orde, achterlichten werken ook gewoon.
Het is nu donker dus ik kan niet veel zien nu.
Iemand suggesties?
Kan natuurlijk toeval zijn dat beide lampen stuk zijn, dat meet ik morgen wel even.

@twotone:waarom zorgwekkende km stand volgens jou?