Portlocks volvo's 855CreamYellow & V70NR BlackSapph '06

Gestart door portlock, 17-10-2014 21:08:12

Vorige topic - Volgende topic

portlock

Vandaag de boosdoener van het ku t geluid gevonden, één van de vorige eigenaren heeft blijkbaar de draden doorgeknipt in de B stijlen links en rechts

Draden zitten weer aan elkaar en de speakers achter doen het weer super, geluid weer zoals het hoort (versterker werkt nu opeens wel, of het is nu pas hoorbaar?).
Moet nu alleen nog 2 nieuwe tweetertjes in de D stijlen, oude waren uit de houder gesneden, en waren zijn B-kwaliteit tweeters  ingeplakt met kit en het kraakt als een malle..

Iemand toevallig nog goede liggen? ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

triton

Professioneel raddraaier

portlock

Weer een updateje

Inmiddels zijn de D stijl speakers gemonteerd van triton.

Ook een begin gemaakt aan het weer terug brengen van het interieur.
Bijna alle grijze stof delen waren/zijn bekleed met zwart zacht spul er overheen, zag erop zich niet heel verkeerd uit maar de auto moet weer origineel.

Deur paneel rechts voor al een andere voor, links was niet op "voorraad' bij hunterparts.. Iemand anders toevallig?
Speaker voor in de deuren koop ik op de poetsdag van marinus  :eusa_angel:

Ook de paneeltjes in de deuren waren bekleed, met daaronder een beste buts lijm..... DRAMAAAA

Vond het zonde om ze meteen weg te tiefen, dus maar begonnen met schrobben zeep en water. Mocht niet baten  :eusa_wall:

Verneukt waren ze toch al dus maar met wasbenzine aan de gang gegaan, lijm lost over het algemeen op dan. Of het alcantara het leuk vind is een 2e  :eusa_whistle:
Na flink wrijven,poetsen, droge handen toch weer "knappe" paneeltjes al ik eerlijk moet zijn.  Moeten alleen even goed uitluchten/dampen  ;D

Onder gedaan, boven zit nog vol met lijm. (lijkt op foto minder erg dan het was overigens )

Erg plakkerig met wasbenzine   :evil:

De andere was nog plakkeriger

Resultaat

Zit overigens nog steeds met probleem dat mn achterklep half werkt. Wisser doet het niet, motor is oke.
3e remlicht brand wel bij rem in trappen.
Achterruit verwarming werkt niet
CV op achterslot werkt niet, alleen als ik handmatig "vergrendel" pakt de rest van de portieren wel mee. Bij openen niet.  Als ik de AB gebruik, knipperen de lampen alleen, bij meerdere keren drukken gaan alleen de portieren.

Alle zekeringen zijn oke

??? ??? ???

elianmars

Ik gok op breuk in de kabel bij de achterklep. Komt vaker voor.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 18-03-2015 21:06:45

Denk t ook, precies langs de beugel: haal het tape maar een los, heb het ook bij de hand gehad.

BR

portlock

Weer een update

Vanmorgen pakketje binnen met 2 nieuwe reactie stangetjes, de CY "kloenkte" wat op bepaalde stukken weg en bochten dus verdacht deze als eerst  :evil:
Gister een volvotech/yatour/motrade module ontvangen van Triton.

Na een korte en duidelijke uitleg wat het is en kan, van cornelis_b op de nieuwe ledenmeeting ook maar 1 aangeschaft. Bedankt ome Henk!  :eusa_dance:

8)

In mijn ogen een prima plek, kan ik het SD kaartje nog eruit halen zonder poespas. Kabel loopt netjes achter de bekleding, totaal niet zichtbaar ook niet een bobbel lijntje ofzo erin

Het rode lampje brand, en m'n SC805 pakt de muziek :laugh:

nieuwe stangetjes . Zondag gaan we erachter komen of dit de boosdoener was van het geluid

Verder niet meer bezig geweest met het achterklep slot wat niet mee gaat met CV, ruitenwisser en ruitverwarming geneuzel..

Zondag naar kampen POETSENN, dat gaat ie vast leuk vinden  ;D

cornelis-b

Mooi dat je de module binnen hebt en dat het werkt Tiego, hier ga je veel meer plezier van hebben als van een CD player achter in de auto. Bij mij was het gekraak / gekloenk of hoe je het wil noemen ook over na vervanging van de reactie armpjes. De kogels waren zo soepel als een computer joystick ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sweij

Citaat van: elianmars op 18-03-2015 21:06:45

Zie hier mijn kleine verslagje van de kabelbreuk reparatie. Succes er mee!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70943.msg1544752.html#msg1544752

portlock

Gister bij medeforummer Jeff langs geweest om een goede bestuurders deurpaneel op te halen, en 4 knappe zwarte naafdoppies mee gekregen ;D
In plaats van ophalen en afrekenen werd het toch koffie en praten met de heren. Ook nog even met zijn BTCC project bezig geweest en mogen beschouwen

Weer zoals het hoort ipv de "nieuwe" variant

Kiekje van onze autos

En het project

tierrie

Die btcc komt me bekend voor ;D zondag na de meeting ff langsgereden bij Jeff. Mooi spandoek aan de muur he :eusa_whistle:

Veel beter die naafkapjes zo :eusa_pray:

thovolvo

:eusa_clap: Goed bezig :D

Maandag bakkie doen :D Ben benieuwd man hoe de CY eruit ziet na de grote poetsbeurt :D

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

spijky

Laat je ff weten wat goed werkt met poetsen op een CY.
Volgens de mannen van Chemical Guys kon ik het beste  Top coat sealant gebruiken als laatste.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

cornelis-b

Daar is nog een hoop werk aan om er een kopie BTCC van te maken ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

tierrie

Om even op je vraag in te springen spijky, we hebben de CY van Tiego gepolijst quarz gloss van Rupes en daarna in de Collonite 845 gezet,  geen extra stappen gedaan ivm de tijd. Wat ik wel gemerkt heb is dat de lak gewoon oud is. Met name de motorkap is lastig. Voor t mooie zou je de lak moeten voeden met een product als poorboys white diamond, dan heb je wat minder moeite met uitwrijven.

De top coat sealent ken ik zelf niet maar klinkt goed.