Auto stottert bij continue snelheid (60, 80, 90 km/u)

Gestart door peter1977, 28-01-2015 09:05:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter1977

Bedankt Dirk342, morgen gaan er nieuwe originele Volvo bougies in en die Bosch gevallen eruit.

Schnappi

check btw ook je penbobines die willen soms ook nog wel eens kuren vertonen, en als je de Volvo bougies laat monteren graag de uitslag hier posten.


peter1977

Citaat van: Schnappi op 04-02-2015 21:19:48
check btw ook je penbobines die willen soms ook nog wel eens kuren vertonen, en als je de Volvo bougies laat monteren graag de uitslag hier posten.
Doe ik!


J.Langras

Nou wordt het toch interessant. Ik weet niet welke bougies de garage er bij mij ingeschroefd heeft, maar
kan iemand mij vertellen welke er zeker in moeten voor een:
V70R AWD 1997. RV-PG-54 gewoon benzine.

Dan bestel ik ze wel en schroef ze er zelf in.

Bedankt vast Jos



Sbv

vraag dealer even die kan ze zo leveren en weet je zeker dat je de juiste krijgt

-D©©©L-

Waarom niet gewoon de bougies erin die in een NA motor horen ? Er worden nu nummers genoemd die horen bij de turbo motoren.


V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 05-02-2015 11:22:37
Waarom niet gewoon de bougies erin die in een NA motor horen ? Er worden nu nummers genoemd die horen bij de turbo motoren.



Ik reageerde op de vraag van Jos welke er in zijn V70R moeten.

Citaat van: J.Langras op 05-02-2015 09:59:17
Nou wordt het toch interessant. Ik weet niet welke bougies de garage er bij mij ingeschroefd heeft, maar
kan iemand mij vertellen welke er zeker in moeten voor een:
V70R AWD 1997. RV-PG-54 gewoon benzine.

Dan bestel ik ze wel en schroef ze er zelf in.

Bedankt vast Jos


peter1977

#55
Inmiddels zitten er originele Volvo bougies in. Ik merk geen verschil t.o.v. De Bosch bougies. Nu zegt dat natuurlijk niets over de langere termijn, ik ga ervan uit dat dit de beste zijn voor mijn auto.

Het vervelende is wel (had ik gisteren al genoemd), dat het stotteren nog niet helemaal weg is. Het is wel een stuk minder en de auto komt ook een stuk beter van zijn plaats. Dus volgende week nog even verder de ontstekingsgerelateerde onderdelen (o.a. Bobines) laten checken.

Wordt vervolgd....

kulk

Citaat van: -D©©©L- op 05-02-2015 11:22:37
Waarom niet gewoon de bougies erin die in een NA motor horen ? Er worden nu nummers genoemd die horen bij de turbo motoren.



O, foutje, ik was van mening dat hij in een turbo reed.

Voor de rest kan ik als advies geven dat je het beste even langs een handige forummer kan gaan om de rest te laten checken.

J.Langras

Bedankt heren voor de info.

Succes met het stotteren.

Groetjes Jos

peter1977

Citaat van: Schnappi op 04-02-2015 21:19:48
check btw ook je penbobines die willen soms ook nog wel eens kuren vertonen, en als je de Volvo bougies laat monteren graag de uitslag hier posten.
Kan ik bobines ook zelf controleren? Is dat lastig?

peter1977

Inmiddels is het probleem verholpen. Na een setje nieuwe bougies liep een en ander al beter, maar stotteren was nog niet weg. Vorige week weer naar de garage gebracht. Daar bleek het gasverdeelhuis stuk te zijn. Eerst hadden ze 'm schoongemaakt, maar dat leverde niets op. Een nieuw verdeelhuis erin en hij liep weer als een zonnetje. Wel een duur geintje, maar ben blij dat het opgelost is. Bedankt voor alle hulp!