Volvo Experience 2015

Gestart door Ben, 18-02-2015 18:16:43

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Ben beníeuwd hoe de organisatie reageert op deze kritiek eigenlijk. Moet hun toch ook opgevallen zijn. Zowel hier als op FB.
Ben?

fbm

Ben op zaterdag geweest en het was echt waardeloos vergeleken met vorig jaar!
Er stonden misschien 10 auto's die concoursstaat waardig waren de rest waren dat echt niet!
Inderdaad werd het gehouden op een stoffig ondergrond waardoor er een laag zand op de auto's lag ::)
De lunch was vorig jaar zo goed geregeld, man wat lekker en veel keuze! Nu  :eusa_snooty: echt niet!
Ook was de Swedish collection niet toegankelijk erg jammer, boven stond leuk spul om te bekijken.

Had het gevoel van wat doe ik hier en ben ook vrij snel weer naar huis gegaan!

Erg jammer zeker na al die spannende e-mails van "het komt er weer aan" enz

glenfiddich1983

Ik was er vorig jaar en dit jaar was ik er zaterdag.
Ook mij viel het tegen, in vergelijking met vorig jaar.

Laat ik wat opbouwende kritiek proberen te verwoorden.

De belangrijkste elementen van dit evenement, dus waar de mensen voor komen, zijn in mijn ogen:

- Concours
- Swedish Collection
- Parkeerterrein vol mooie Volvo's
- Dit alles in de mooie ambiance van het bomencentrum

De rest is allemaal bijzaak, aankleding. Denk aan de lunch, de presentatie van nieuwe auto's, wat standjes van verenigingen. Onmisbaar bij zo'n evenement, maar het is niet de hoofdact. De bijzaken waren mijns inziens prima voor elkaar. Lunch kan je over twisten, maar ik vond het prima zo, ook al vond ik het vorig jaar wel beter.

Kijk je naar de hoofdzaken, dan valt daar nog wel het nodige te verbeteren en om bepaalde punten schoot het echt tekort.

Concours
Welke auto's er komen en of die in concoursstaat zijn, heb je niet in de hand natuurlijk. Waar je de auto's plaatst wel. Vorig jaar was het mooi, met al die duidelijk van elkaar gescheiden terreintjes waar de auto's stonden opgesteld. Je kon er een mooi rondje maken, en de auto's stonden er mooi bij op harde ondergrond en tussen de bomen/struiken. Het geheel gaf een "knus" en gezellig gevoel.

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat de auto's nu op een kaal, onverhard zanderig terrein stonden. Ik begrijp het echt niet, what where they thinking?. Zo'n open terrein is hartstikke ongezellig, om over het stof en hout van de zagerij nog maar te zwijgen! Dat doe je niet met een club van liefhebbers die uren hebben zitten zwoegen de auto spic en span te krijgen.

Swedish Collection
Heel jammer dat de bovenverdieping niet bereikbaar was. Terwijl de collectie toch een "selling point" van het evenement is?

Parkeerterreinen
De terreinen an sich waren een grote verbetering tegenover vorig jaar. Vorig jaar stonden de geparkeerde auto's in het stof en de grasterreinen zaten vol gaten. Dat was nu prima voor elkaar.

Leuk idee om de auto's op bouwjaar bij elkaar te zetten, maar ik denk dat de organisatie toch de grote verschillen tussen modellen in dezelfde bouwjaren wat onderschat heeft. Het was nog steeds een beetje een rommeltje, met allerlei modellen door elkaar heen. Bovendien heeft niet iedereen het goed begrepen, want ik zag toch wat auto's bij elkaar staan die absoluut niet in dezelfde periode geproduceerd zijn. Mijn suggestie voor volgend jaar: pik een aantal veelvoorkomende modellen er uit en maak voor die modellen een eigen terrein, en dan verder een terrein voor bijvoorbeeld de nieuwste generaties en een terrein voor de echte oude klassiekers.

Ambiance
De sfeer is natuurlijk gegeven door de locatie, maar was beter tot zijn recht gekomen als het concours op de plek van vorig jaar was gehouden.

Algemeen
Al met al denk ik dat de omvang van het evenement niet een verdeling over twee dagen rechtvaardigde. Zaterdag was het niet druk, en naar ik begrijp is het zondag ook niet druk geweest. Het was te leeg, te verspreid, de sfeer van "glamour" die er vorig jaar in de lucht hing ontbrak deze keer.

Uiteindelijk heb ik zaterdag nog wel het nodige aan beeldmateriaal opgenomen. Mijn Feiyu Gimbal (soort steadycam) was nogal een conversation piece en mij is door diversen gevraagd of de beelden beschikbaar komen. Ik heb gisteren een samenvatting van een minuut of vier gemaakt. Er moet nog even muziek onder en dan even exporteren naar Youtube, daar ben ik gisteren niet meer aan toegekomen. Naar verwachting post ik eea vanavond nog even :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

yannickdv

Ik vond er niks aan. Heb er ook weinig positiefs over te zeggen behalve dan dat het een erg mooie locatie is met veel potentie. Die helaas niet benut is....

Als ik het samen moet vatten vond ik het een nogal bekakt over de top evenement. Ik snap dat Volvo zich een beetje als premiummerk neer wilt zetten, maar de meeste Volvo rijders, en zeker die daar komen voor het concours (met de oudere auto's) zijn volgens mij meer de recht door zee mensen.

De entree, veels te hoog, achteraf gezien.. Inderdaad geen toegang tot de bovenste verdieping van de collection. Nou stonden er wel een hoop auto's buiten, erg leuk dat je er ook in mag enzo, maar ze stonden er wel zielig en vies bij. Niet echt wat ik had verwacht.

Het concours. Auto's waren inderdaad stoffig en vies. De mooie rode alter 1 van Thierry was zelfs gebombardeerd.

En dan nu het kakkieneuze gedeelte. Als je gewoon even snel iets wilt eten (dus geen zweedse lunch), dan staat er maar bar weinig op het terrein. Ja, een of andere bbq tent die de hoofdprijs kost. Wie verzint het. Echt. Serieus.

En dan het drinken. Het was een warme dag, en dan durven ze zoals eerder gezegd, voor €2 een inimini glaasje huismerk Cola te verkopen. Nou dan sla je bij mij de plank toch echt mis.

Al met al een nogal teleurstellend evenement waar ik erg weinig Volvo experienced heb.... echt niet wat al die lekkermakende emails en mooie website doen suggereren. Had beter gewoon €50 aan stichting hoogvliegers kunnen doneren.  :eusa_think:

Het hoogtepunt was nog de XC90. Die zilveren dan.

Waar kan ik de entree en brandstof declareren? :eusa_shifty:
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Sbv

op het volvo-forum.nl lees ik eigenlijk geen echte klachten of men zet ze er niet meer. Reacties zijn positiever als dat ze hier zijn

V70R^2

Hoewel het mijn eerste keer was en ik razend enthausiast was viel het mij wel op dat de plaats voor de concours wagens uiterst ongelukkig gekozen was..

Die mooie rode winnaar is weken lang voorbereid, op de trailer erheen maar eenmaal geparkeerd diezelfde ochtend al onder het stof, de halve sahara op het dak.. Jammer.

4 euro voor een fatsoenlijke slok cola, absurd.

Op verzoek kon de swedish collection bezocht worden, met "gids" en leuk verhaal zowel boven als onder alles mogen bekijken, bijzonder mooi spul met soms zeer opmerkelijke historie.

Volgend jaar kom ik wel weer en hopelijk iets beter georganiseerd, wat meer waard voor je geld zegmaar..

Johann

Denk dat het meeste al wel verwoord is.
Ik kwam er om half negen. Ben had mij tijden geleden al gevraagd of ik weer met de 6 wieler naar het evenement zou komen.
Vervolgens sprak ik Hans Blokzijl nog bij het R event waar hij mij vroeg of de Polestar ook kwam.. Heb toen nog gezegd dat ik zou proberen om met twee(3) auto's te komen maar helaas kreeg ik de 6 wieler niet op tijd klaar dus maar met alleen de Polestar gegaan.

Eenmaal bij de showplek stond Jelmar en kameraad er al de drift 360 af te laden op een plek waar ik nou gedacht had dat de Polestar beter had kunnen staan. Niets ten nadele van hun, ik had die plek zelf ook uitgekozen ook voor die auto, maar had dan misschien van de organisatie iets meer leiding verwacht. Heb de Polestar maar tussen twee PV's gepropt. Heel eerlijk zal het mij een bal jeuken en de Polestar was ook niet in concours staat maar vanuit een concours oogpunt had ik de Polestar naast de andere Polestar willen hebben en de Drift auto, hoe modern ook onder de kap, iets verder naar achteren bij de oudere en apartere modellen.

Tot mijn verbazing sta je vervolgens tegenover een begrafenis auto en twee tellen later rollen ze het middenpad vol met nog zo'n ding..

Nee. Achteraf had ik mijn auto daar niet willen hebben in die setting. Dit ook vanwege de grote teleurstelling betreffende het gesloten achterterrein wat vorig jaar nu juist zo gezellig bleek.

Misschien ook maar goed dat het niet zo druk was anders waren er misschien nog heel veel mensen met foto koffers en schouder tassen tussen de krap opgestelde auto's gaan wandelen met kans op krassen en deuken.

Voor wat betreft de prijzen was het gebodene karig ja. Ik wist van vorig jaar dat er geen Coca Cola was dus had een voorraadje in de kofferbak staan en had ik dit niet gedaan was het een hele lang zit geweest.

Einde dag was het ook nog eens moeilijk weg komen omdat het hek aan de zijkant geblokkeerd was en het pad naar de ingang niet heel veel meer doorgang bood. Jah.. je kunt met je showauto natuurlijk altijd door de struiken schuiven...

Voor mij was het ook een tegenvaller ja. Inderdaad jammer gezien de emails die zoveel beloofden.

NB Ook vreemd dat dezelfde auto twee dagen achter elkaar wint. Denk niet dat er volgend jaar ook nog maar een gepimpte 850 mee wil doen.

glenfiddich1983

Citaat van: V70R^2 op 29-06-2015 12:28:10
Op verzoek kon de swedish collection bezocht worden, met "gids" en leuk verhaal zowel boven als onder alles mogen bekijken, bijzonder mooi spul met soms zeer opmerkelijke historie.

Hmm, dat was mij niet duidelijk geworden. Vorig jaar kon je er vrij rondlopen, en nu hing er voor de trap een bord "niet toegankelijk".
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Johann

Citaat van: Sbv op 29-06-2015 12:19:06
op het volvo-forum.nl lees ik eigenlijk geen echte klachten of men zet ze er niet meer. Reacties zijn positiever als dat ze hier zijn

Volvo NL had wel mooi uitgepakt. Zag er goed uit met een paar leuke modellen.

leons850

Citaat van: Robster480 op 28-06-2015 22:49:26
Ben ik blij dat ik mijn weekend nuttig besteed heb en mij vermaakt heb met het vervangen van m'n verdamper en kachelradiator  ;D :eusa_dance:

Hier nog zo iemand, naast jou verdamper en kachelradiator nog een andere diepte investering gedaan waar ik vast meer plezier van heb.  :eusa_whistle:

We wachten de reacties volgend jaar wel weer af. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robster480

Citaat van: leons850 op 29-06-2015 12:54:04
Ben ik blij dat ik mijn weekend nuttig besteed heb en mij vermaakt heb met het vervangen van m'n verdamper en kachelradiator  ;D :eusa_dance:

Hier nog zo iemand, naast jou verdamper en kachelradiator nog een andere diepte investering gedaan waar ik vast meer plezier van heb.  :eusa_whistle:

De tijd zal het leren, maar ik denk dat het een prima investering zal zijn ;)
Ik zet vast in mijn agenda dat ik volgend jaar rond deze tijd een voorraadje Coca-Cola in huis heb en een baal chips ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

leons850

Citaat van: Robster480 op 29-06-2015 12:58:00
Ben ik blij dat ik mijn weekend nuttig besteed heb en mij vermaakt heb met het vervangen van m'n verdamper en kachelradiator  ;D :eusa_dance:

Hier nog zo iemand, naast jou verdamper en kachelradiator nog een andere diepte investering gedaan waar ik vast meer plezier van heb.  :eusa_whistle:

Ik zet vast in mijn agenda dat ik volgend jaar rond deze tijd een voorraadje Coca-Cola in huis heb en een baal chips ;D

Gewoon er zo bij gaan zitten denk ik?
Mogelijk 2 laptops 1 met een film en de ander met dit topic.

Verder zal de tijd het leren inderdaad, maar dat is altijd zo met investeringen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Citaat van: glenfiddich1983 op 29-06-2015 12:32:46

Hmm, dat was mij niet duidelijk geworden. Vorig jaar kon je er vrij rondlopen, en nu hing er voor de trap een bord "niet toegankelijk".

Meneer de "gids" (Hans Blokzijl himself) was zo sympathiek zo nu en dan een groepje op verzoek rond te leiden en de verhalen in geur en kleur te vertellen :)

Goed idee rob, volgend jaar neem ik zelf een koelbox, cola en hotdogs mee ;D

Robster480

Citaat van: leons850 op 29-06-2015 13:01:36
Citaat van: Robster480 op 29-06-2015 12:58:00

Gewoon er zo bij gaan zitten denk ik?
Mogelijk 2 laptops 1 met een film en de ander met dit topic.

http://i831.photobucket.com/albums/zz239/leon130890/20150627_223002_zpsdxdprml3.jpg

Verder zal de tijd het leren inderdaad, maar dat is altijd zo met investeringen. ;)

Lijkt mij een uitstekend plan! ;D

Robster480

Citaat van: V70R^2 op 29-06-2015 13:02:34
Citaat van: glenfiddich1983 op 29-06-2015 12:32:46

Meneer de "gids" (Hans Blokzijl himself) was zo sympathiek zo nu en dan een groepje op verzoek rond te leiden en de verhalen in geur en kleur te vertellen :)

Goed idee rob, vorig jaar neem ik zelf een koelbox, cola en hotdogs mee ;D

Kun jij tijdreizen dan? ;)

Edit: ohja, snel 'vorig' aanpassen naar 'volgend' ;D