schoonmaak ''onder de kap''

Gestart door AdK, 05-03-2015 23:00:25

Vorige topic - Volgende topic

AdK

Bij aanschaf prachtig schoon onder de kap. Maar door gebarsten expansievat alles smerig en stinken als motor warm is.
Tips/ervaring om alles onder de kap schoon te krijgen, zijn hartelijke welkom!
Ook hier en daar wat olie (ja, hoe kan het?)  :eusa_shifty:

Mvh

Dasty, een afwasborstel, water en wat geduld ;D

Dasty haal je bij de wibra, groen/geel wonderspul.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

cornelis-b

Citaat van: Mvh op 05-03-2015 23:10:31

Dasty koop je ook bij de Action alleen heet het daar Quix en het kost minder dan de helft dan Dasty ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Spin!

Citaat van: cornelis-b op 06-03-2015 00:12:56

Dasty koop je ook bij de Action alleen heet het daar Quix en het kost minder dan de helft dan Dasty ;D

Is het exact hetzelfde of zelfde effect?

www.vm-parts.nl

cornelis-b

Citaat van: Spin! op 06-03-2015 10:51:33
Citaat van: cornelis-b op 06-03-2015 00:12:56

Is het exact hetzelfde of zelfde effect?

Het is exact het zelfe op de naam na

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Let er wel op dat deze ontvetters behoorlijk agressief zijn en aluminium kunnen aantasten. Zaak is dan ook dat je het niet te lang moet laten inwerken en goed moet na spoelen met water.

Zeg maar Henk tegen mij

AdK

Citaat van: cornelis-b op 06-03-2015 11:32:11
Let er wel op dat deze ontvetters behoorlijk agressief zijn en aluminium kunnen aantasten. Zaak is dan ook dat je het niet te lang moet laten inwerken en goed moet na spoelen met water.
Naspoelen met water? Het is wel ONDER de motorkap, weet niet of ik daar al te royaal met water te keer kan gaan...?

cornelis-b

De een durft het niet en de ander doet het wel: Ik pak gewoon de hogedrukspuit er bij. Ontsteking en dynamo ontzien en afspuiten met draaiende motor en uiteraard op een koud blok.

Zeg maar Henk tegen mij

WhizzMan

Let ook op dat je "naden" niet aan gaat vallen met de hogedrukspuit. Je wilt het water uit je motorblok en versnellingsbak houden. Bij garages willen ze nog wel eens een stoomcleaner gebruiken.

NinaPaul

Citaat van: WhizzMan op 07-03-2015 16:14:24
Let ook op dat je "naden" niet aan gaat vallen met de hogedrukspuit. Je wilt het water uit je motorblok en versnellingsbak houden. Bij garages willen ze nog wel eens een stoomcleaner gebruiken.

Welke "naden" zijn dat dan?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Boeijke

Motorblok naden natuurlijk. :D

Lees hier:
http://www.occasionadvies.nl/handboek/10

Dat jij dat niet weet NP   :eusa_naughty:

;)

cornelis-b

Citaat van: WhizzMan op 07-03-2015 16:14:24

Ik reinig al zeker 20 jaar motoren met ontvetter en de hogedrukspuit en nooit problemen gehad. Blok goed in de ontvetter en dan met een bokkepoot de boel goed borstelen en dan de motor starten en afspuiten. Je moet natuurlijk niet met volle kracht op één punt spuiten maar gewoon met waaiende beweging de boel afspuiten en zoals al eerder gezegd, ontstekingsdelen en dynamo ontzien. Na het afspuiten even een stuk gaan rijden en alles is weer droog en nog belangrijker SCHOON.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Hier een paar voorbeelden hoe het er uit ziet als ik er mee klaar ben.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56980.0.html

En nog een linkje naar een grondige reiniging
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56590.msg1209869.html#msg1209869

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Wanneer doe je die van mij Henk? :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 08-03-2015 02:11:56
Wanneer doe je die van mij Henk? :angel:

Op een lekkere warme zaterdag middag een keer Leon? Wel even 2 flessen Quix en een bus siliconenspray halen bij de Action.

Zeg maar Henk tegen mij