Waar is jouw auto gechipt?

Gestart door leons850, 14-07-2015 16:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rappendaf

Citaat van: JuT5R op 20-12-2017 12:07:04
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 10:10:59
Ik vraag me af of het verschil tussen 320 en 341 PK echt merkbaar is en wat is het meest veilige voor het blok, de 320.8 pk met 453 nm van Fasttech of de 341pk en 490nm. van Schutten? Mijn ervaring is dat je zeker op de Nederlandse wegen meer dan genoeg hebt aan 280 paarden onder de kap.

Je zult op dezelfde bank moeten testen anders blijft het moeilijk vergelijken. Hij vraagt om ervaringen, die krijgt hij.

Op de Nederlandse wegen heb je ook genoeg aan 140pk. Die discussie vind ik altijd maar een beetje onnodig.
Dat is jouw persoonlijke mening ik en vele anderen veronderstel ik zijn het niet eens dat 140 pk meer als voldoende is.Mijn vader  vind mijn vermogen ook voor niks nodig de man is ook 80 jaar
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

cornelis-b

Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Wat ik mij wel afvraag is of we er met zijn allen wel eens bij stil staan hoe het verzekerings technisch zit want een gechipte wagen voldoet niet meer aan de type goedkeuring. Natuurlijk heb ik ook met een aangepaste tune gereden met de 855R maar hoe zit het nou eigenlijk bij een incident waar een technisch onderzoek gaat plaatsvinden. Grotere turbo, 3" downpipe en een behoorlijke vermogenstoename?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

In theorie ben je altijd schuldig, maar ze zien het toch niet, als snelheid de oorzaak was dan kan dat prima met een stock 250pk R, die doet ook zo 200km/h binnen de bebouwde kom als je wilt. ;D

Maar eigenlijk is het simpel, 50pk erbij mag gewoon, dat is 20% bij een R/T5.

Heb je meer en is je wagen van voor 1 januari 1998 dan is een simpel bezoek aan RDW vaak voldoende om 300pk+ op kenteken te krijgen, kost je €55,-.

Is je wagen van na 1 januari 1998 dan een complete herkeuring incl rijtest e.d. op Lelystad, dat kost je al snel €1000.

razorx

Ik dacht dat je 40% meer vermogen mocht hebben voor de RDW.
Al helpt dat "dacht" ook niet veel. ;)

Wat een verzekeraar doet kan je je afvragen. Maar als zij een stevig bedrag niet hoeven uit te keren door wat goed research te doen...
In Duitsland zijn ze nog wat strenger qua modificaties aan de auto.

V70R^2

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

x
x
x

"het vermogen van andere voertuigen (dan motor/bromfiets), als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd."

razorx


V70R^2

Welcome! Dus nu zijn wij stiekem allemaal ongekeurde boeven ;D

leons850

Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 20-12-2017 22:46:15
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....

Wat is er hypocriet aan mijn reactie Leon?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 22:57:34
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 22:46:15
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....

Wat is er hypocriet aan mijn reactie Leon?

Dat je eerst niet kon ophouden over hoe snel je R was, en dat je met 250 door de coentunnel ging, iedereen er uit blies. De tune die er in zat was briljant en eigenlijk moest er op termijn nog een schuine flens met 3" dp komen zodat hij nog harder zou gaan. Dus ook niet meer goed gekeurd zou zijn.

Maar goed, dat terzijde.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Goed punt van Leon, er is een wezenlijk groot verschil of je met nagenoeg stationair toerental in je 600pk rolls royce met 95% powerreserve over de snelweg cruised of in je 1.0 3 cilinder met 4500 toeren en 0 reserve om ook maar ergens tussen te komen of in te halen.

Die 140pk van een 10V is voldoende om de max snelheid te halen, maar met een R is alles een stuk vlotter en tegelijk rustiger/relaxter rijden.

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 20-12-2017 23:08:26
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 22:57:34
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 22:46:15
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....

Wat is er hypocriet aan mijn reactie Leon?

Dat je eerst niet kon ophouden over hoe snel je R was, en dat je met 250 door de coentunnel ging, iedereen er uit blies. De tune die er in zat was briljant en eigenlijk moest er op termijn nog een schuine flens met 3" dp komen zodat hij nog harder zou gaan. Dus ook niet meer goed gekeurd zou zijn.

Maar goed, dat terzijde.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag?

Heb je soms mijn opmerking gemist Leon?

CiteerNatuurlijk heb ik ook met een aangepaste tune gereden met de 855R maar hoe zit het nou eigenlijk bij een incident waar een technisch onderzoek gaat plaatsvinden. Grotere turbo, 3" downpipe en een behoorlijke vermogenstoename?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

evdborn

Ik kan me nog een berichtje van de afgelopen dagen herinneren over Facebook Volvo Vrienden. Hier kunnen we er blijkbaar ook wat van.
Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

leons850

Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 23:25:22
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 23:08:26
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 22:57:34
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 22:46:15
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....

Wat is er hypocriet aan mijn reactie Leon?

Dat je eerst niet kon ophouden over hoe snel je R was, en dat je met 250 door de coentunnel ging, iedereen er uit blies. De tune die er in zat was briljant en eigenlijk moest er op termijn nog een schuine flens met 3" dp komen zodat hij nog harder zou gaan. Dus ook niet meer goed gekeurd zou zijn.

Maar goed, dat terzijde.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag?

Heb je soms mijn opmerking gemist Leon?

CiteerNatuurlijk heb ik ook met een aangepaste tune gereden met de 855R maar hoe zit het nou eigenlijk bij een incident waar een technisch onderzoek gaat plaatsvinden. Grotere turbo, 3" downpipe en een behoorlijke vermogenstoename?

Nee hoor, dat geeft alleen geen antwoord op mijn vraag.

A3, jij snapt wat ik bedoel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 20-12-2017 23:42:45
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 23:25:22
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 23:08:26
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 22:57:34
Citaat van: leons850 op 20-12-2017 22:46:15
Citaat van: cornelis-b op 20-12-2017 21:13:45
Ach of je nou 140 of 340PK hebt maakt niet zo veel uit, we mogen toch niet harder dan max 130 en om 130 te rijden heb je geen grote vermogens nodig ;D ;D

Ondanks dat ik je reactie vreselijk hypocriet vind.
Wel een vraag: vooral jij zou nu toch moeten weten dat een auto die gewoon flink vooruit wil (en volgens jou was jouw ex 855R altijd vreselijk snel) veel makkelijker door het verkeer beweegt dan een slome camper (of 1.6D2)?

Elke dag dat ik in mijn V40 zit mis ik het gemak waarmee ik even kan invoegen, even iemand voorbij kan zonder te hinderen, even sneller weg ben bij het stoplicht om nog een afslag te kunnen pakken. Dit is allemaal zonder dat je de regels overtreed verschrikkelijk fijn vooral omdat ik met mijn auto vanaf 80 in zn 5 vaak sneller ben dan de meeste andere auto's. In de V40 moet ik hopen dat de rest geen gas geeft of ruimte maakt en eindeloos terug schakelen of in het geval van een at eerst terug schakelen wachten op koppel (komt er eigenlijk niet) etc etc. Met veel power rijdt je naar mijn idee relaxter, dat het kneiter hard kan is een heel andere zaak en dat is maar zelden nodig.

Ohw en in Duitsland (waar ik geregeld kom) rijdt het gewoon veel fijner met 200pk ipv 100....

Wat is er hypocriet aan mijn reactie Leon?

Dat je eerst niet kon ophouden over hoe snel je R was, en dat je met 250 door de coentunnel ging, iedereen er uit blies. De tune die er in zat was briljant en eigenlijk moest er op termijn nog een schuine flens met 3" dp komen zodat hij nog harder zou gaan. Dus ook niet meer goed gekeurd zou zijn.

Maar goed, dat terzijde.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag?

Heb je soms mijn opmerking gemist Leon?

CiteerNatuurlijk heb ik ook met een aangepaste tune gereden met de 855R maar hoe zit het nou eigenlijk bij een incident waar een technisch onderzoek gaat plaatsvinden. Grotere turbo, 3" downpipe en een behoorlijke vermogenstoename?

Nee hoor, dat geeft alleen geen antwoord op mijn vraag.

A3, jij snapt wat ik bedoel.

Als jij niet begrijpt wat ik bedoel is dat echt iets wat aan jou ligt Leon. Of je nou in een slome camper rijdt met een 75PK diesel of een zwaar getunde Volvo doet niet ter zake, dat je met de ene in een keer van de invoegstrook door knalt maar de derde baan en met de andere niet maakt ook geen pukkel uit. Het verschil tussen 320 en 340pk ook niet. Met 250 door de Coentunnel komt waarschijnlijk uit je duim, met dik 200 door de Zeeburgertunnel midden in de nacht klopt beter.

Maar ik had het over vermogenstoename en de verzekering, dat vind ik best een interessant punt zeker omdat er best wat pittig getunde wagens op het forum aanwezig zijn. Maar nog steeds snap ik niet waarom je mijn reactie hypocriet vind??
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien