Project E85 ECU remap.

Gestart door Hendrix, 22-10-2015 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

Citaat van: KIM op 27-10-2015 12:24:01
De 1e kabel is prima, voor de 2e zou ik iets anders kiezen.
Ik heb destijds een verloopkabel gemaakt van spullen die ik heb besteld bij de http://www.obd-supplies.nl/.

dan neem ik daar wel OBD2 (SAE J1962) PANEL CONNECTOR SNAP-IN  en 8 x (kan ik er een paar verkloten ;)) OBD2 CONNECTOR FEMALE PIN  voor en maak zelf een aansluiting onder het dashbord / handschoenen kastje voor de VAG kabel,  zoals Maarten al zei.

Piet

Tis een beetje oppassen met die goedkope VagCom kabels. Daar zitten vaak chinese knock off chips in in plaats van originele FTDI chips.
FTDI heeft in een moment van diepe stompzinnigheid besloten om die met hun nieuwste drivers onklaar te maken door ze zogn te bricken, dwz het veranderen van het PID naar 0 zodat ze niet meer door hun drivers herkend worden.
Nou is daar dan ook wel weer een work around voor.
Dus mocht je problemen hebben met de installatie van de VagCom... let me know.

Hendrix

Citaat van: Piet op 27-10-2015 13:12:09
Tis een beetje oppassen met die goedkope VagCom kabels. Daar zitten vaak chinese knock off chips in in plaats van originele FTDI chips.
FTDI heeft in een moment van diepe stompzinnigheid besloten om die met hun nieuwste drivers onklaar te maken door ze zogn te bricken, dwz het veranderen van het PID naar 0 zodat ze niet meer door hun drivers herkend worden.
Nou is daar dan ook wel weer een work around voor.
Dus mocht je problemen hebben met de installatie van de VagCom... let me know.

Daarvan was ik op de hoogte ja, die work around is weer nieuw voor me.. ik dacht dat je ze gewoon kon weggooien. Mocht het zover komen dan hoor je zeker van me :)

Ik heb zo een afspraak om die ECU (en complete set achterlichten van een V70, dus met wit knippertje) met plastic doos en connectors en Autotransmissie-box in 1 koop voor 100 piek.. Dan probeer ik die transmissie box wel weer te slijten... heb ik wel een connector voor het makkelijk op het burea testen meten flashen enz....van de ECU.. :eusa_dance:

cornelis-b

Kanssa online-kääntäjä Hendrix. Sen on vaikea oppia minulle.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Eskimo's onder elkaar? 😜

Hendrix

Citaat van: cornelis-b op 27-10-2015 18:23:22
Kanssa online-kääntäjä Hendrix. Sen on vaikea oppia minulle.

Oei google translate zeker.... een Fin zou je uitlachen...

Citaat van: Piet op 27-10-2015 19:13:06
Eskimo's onder elkaar? 😜

Eskimo's ?? das een ander wereld deel hoor, dit zijn lappen hier, poetslappen, dronkelappen, snotlappen, oplappen.. ;D ;D ;D

Maar effe serieus, ik ben net even naar de plaatselijke adverteerder geweest en heb de ECU met transmissie-box van hem overgenomen, incl achterlichten compleet V70, "cruisecontrol-richtingaanwijzer-grootlicht-stuur-schakelaar/handle," bagage netten in goede staat, 2 koplampen met stel motortjes in redelijke staat (reflector heeft wat draadjes roest onder het chroom... alleen de bobbeltjes een beetje zichtbaar), alles nog op dat zwarte kunststof ding gemonteerd en al, speaker kapjes D- stijl zonder barst... (yess eindelijk). Halve ECU connector.. de andere helft was al weg...., airco pressostaat. En dat alles voor 100€
De jongen die het verkocht sprak bijna geen Engels maar zijn buurjongen des te meer, ze hebben ook een draaibank staan en las apparatuur, zijn vader heeft zelf van scratch een traktor gebouwd... zelf het frame gelast...
Handig om als bekenden te hebben....

Ik zal die jongen een tekening geven van een veerpoot brug, eens zien of ie die kan maken in zijn schuurtje...

Maar voor het project:

Vag kabel is besteld, moet volgende week binnen komen...

Nu maar eens mijn bureau gaan opruimen om plaats te maken.. :P

razorx

Dat laatste geef extra vreugde. Geniet er van!

Hendrix

Citaat van: razorx op 27-10-2015 21:56:13
Dat laatste geef extra vreugde. Geniet er van!

Daar ben ik alleen nog niet van overtuigd  :-\

Piet

Mijn god!!!
Ik dacht dat ik er een puinhoop van kan maken, blijkt toch nog mee te vallen dan...

razorx

Ghe ghe. Laten we het houden op een te kleine tafel.  ;D

Hendrix

OK project

stap 1    ;)

Stap 2    ;D

Hendrix

Ok... nieuw probleem, de linkjes die ik van jullie gekregen heb, veel doen het vandaag ineens niet meer....site's under maintenance melding...

De wiki wel maar daar kan ik het plaatje met de pinning van de vag kabel en de ECU niet downloaden (als ik op de link klik krijg ik een melding dat ik niet mag uploaden  ???)

Dus Piet, maarten, help!!

Ik wil namelijk alvast de verloop kabel met connectors gaan maken en wil zeker weten dat ik goed zit met mijn pinning... dus het plaatje zou welkom zijn...

De rest van de info komt wel... ;)

Piet

Op de server van Yits (Razorx):
Van de m43 vind je hem hier in dit document: http://www.paerl.it/volvo/Volvo%20Motronic%204.3.pdf
Van de M44 vind je hem hier: http://www.paerl.it/volvo/Volvo%20Motronic%204.4.pdf

PimR

Hier staan ze ook: https://drive.google.com/open?id=0B1Ua98JDXr1ndlNMQzkzVTltQmc

Edit: hè die had ik nog niet, dank je Piet (en Yits). Ook staan hier de foto's uit de M4.4 wiki (in de map 850)

Hendrix

Citaat van: remeeus op 28-10-2015 18:30:34
Hier staan ze ook: https://drive.google.com/open?id=0B1Ua98JDXr1ndlNMQzkzVTltQmc

Edit: hè die had ik nog niet, dank je Piet (en Yits). Ook staan hier de foto's uit de M4.4 wiki (in de map 850)

Thanks, die obd moest ik hebben, bij de jpg staat dat het de socket is dus de connector is gespiegeld,  met andere woorden als ik in het vrouwtje kijk (voel me net een gynaecoloog soms  ;D) zitten de aansluitingen als getekend, correct?

Dus als ik de female connector ga maken, bekijk je hem van de achterkant om de pinnetjes in de connector housing te doen, en is ie dus gespiegeld aan de aansluit zijde..= aan het mannetje VAG kabel buitenkant, voor de voeding dus weer terug spiegelen  (zoals getekend) als de vag kabel open is en je van de achterzijde van de connector de aansluiting voor de voedingsspanning maakt.

Ideetje voor een modificatie voor het geheel, wordt een aparte (buiten het contactslot om) sleutel schakelaar met relais om spanning op de ECU en VAG kabel te zetten zonder de rest van de auto van spanning te voorzien (kan alleen als het contact uit is) voor het flashen, hoef je dan geen stekkers van allerhande stroom verbruikers lost te trekken om aan de 13,5V te komen..

Thanks heren voor de info weer... op naar stap 3  ;) stekkertjes maken...