Spuiten remklauwen

Gestart door bart, 03-04-2005 14:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

appie

#165
(kleine opgraving...)

Moet je de klauwen demonteren om ze te kunnen 'staalbortselen' en spuiten/verfen, of kan het ook terwijl ze gewoon op de auto zitten (de boel wel goed afplakken uiteraard)?

Ik heb niet zo'n zin om de boel los te halen en daarna weer terug te plaatsen (remvloeistof, ontluchten, etc. zit ik niet zo op te wachten)

Of zijn er ook van die 'plakplaatjes' zoals deze te koop (maar dan niet 'BBK style' maar redelijk gewoon)?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17681.0.html
(mocht ik zoiets als bovenstaande doen, dan zou ik ze wel overspuiten zodat ze merkloos worden, het gaat er mij gewoon om dat die lelijke originele, wat verroeste klauwen niet meer te zien zijn)
Moet je die opplakdingen overigens weer verwijderen als er onderhoud aan de remmen gedaan moet worden?

cas

alles kan :-)  waarom haal je ze er dan niet "semi" vanaf, laten bengelen aan je leiding, dan kan je iig wat beter overal bij met schoonmaken en verfen.  je blokken wil je niet meeverfen, dus die moeten op zijn mist wel er tussenuit. anders ben je zo enorm aan het " precisie" verfen, dat je uiteindelijk meer tijd kwijt bent.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

appie

kan dat geen kwaad, bungelen aan de leiding? Ik vermoed dat het verwijderen vd roest met een staalborstel toch enige spanning op de leiding zal zetten, wat me geen goed idee lijkt...

UserID6342

IJzerdraadje door de remklauw heensteken en vastknopen aan je veerpoot, dan heb je ruimte genoeg om te schilderen en de remslang wordt niet belast.

elianmars

Citaat van: cas op 22-02-2010 14:18:26
anders ben je zo enorm aan het " precisie" verfen, dat je uiteindelijk meer tijd kwijt bent.


Ik heb de klauwen gewoon met een kwastje geverfd, niks gedemonteerd. Het is inderdaad een beetje voorzichtig aan doen, maar was niet langer dan 5 minuten per klauw bezig.
Is nu een half jaar geleden en het ziet er nog steeds netjes uit (antracietkleurige hittebestendige lak). Ik gebruikte spuitlak, spoot een beetje in de dop van de bus en heb dat met een kwastje opgepakt.

UserID6342

Zou niets voor mij zijn.... heb teveel bibberhandjes / geen vaste hand door al die medicijnen, maar knap dat je het zo hebt gedaan Marcel.

appie

thanks voor de tips, met mooi weer ga ik het denk ik eens proberen!

jorrit83

hey hey


in een ander topic ook al laten zien maar dat ging eigelijk meer over de remschijven ,dus bij deze een foto van de klauwen heb ze zilver gemaakt met hittebestendige verf (was zo gepiept)





gr jorrit

StefanCJ

Hmm ... Als straks de BBK eraf is, welke kleur zal ik de remklauwen dan spuiten? Zelf zit ik te denken aan matzwart, staat volgens mij erg mooi bij de kleur van de S70 (NBP). Ik doe dan gelijk voor en achter, ziet het er weer sjiek uit allemaal.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 23-03-2011 23:10:20
Hmm ... Als straks de BBK eraf is, welke kleur zal ik de remklauwen dan spuiten? Zelf zit ik te denken aan matzwart, staat volgens mij erg mooi bij de kleur van de S70 (NBP). Ik doe dan gelijk voor en achter, ziet het er weer sjiek uit allemaal.
Rood, staat wel mooi bij de kleur van de auto

Tim N

Mattzwart idd, rood is zo boy racer

Laserblue

Citaat van: Tim N op 24-03-2011 08:37:02
Mattzwart idd, rood is zo boy racer

nadeel is dat matzwart veel meer vuil vasthoudt en dat ie dan meer vies is dan matzwart  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

StefanCJ

De rode BBK staat idd erg mooi, en bovendien mogen die remmen best gezien worden. Met originele klauwen houd ik het toch liever beschaafd denk ik.

Het zal wel zwart of mat zwart worden denk ik zo.  8)

SirRutte

Ik doe remklauwen ook gewoon met een kwastje, terwijl ze gemonteerd zitten. Niet te dun, dan vloeit en glimt het mooi. Dat spul is zo stroperig dat je niet snel druipers maakt.



Resultaat:



StefanCJ

Ziet er netjes uit! Heb je ook een fotootje van voor?