Pijl AT

Gestart door cornelis-b, 06-08-2016 19:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Twee weken geleden ging de pijl van de AT continue branden, reed verder normaal, en ben ik gestopt op een parkeerplaats en de auto uitgelezen met TorquePro die aangaf dat er geen foutmelding was. Auto uitgezet en een broodje gegeten. Na een goede 20 minuten weer gestart en geen lampje meer. Vandaag tijdens de rit naar Brabant weer de pijl ineens aan en gestopt op parkeerplaats Haarrijn en gelijk gekeken wat de achterlichten deden in de R stand en die brandde gewoon. Ik had de laptop mee en de auto uitgelezen met VolFcr en geen foutcode, ook uitgelezen met TorquePro en ook die gaf geen foutcode. Auto uitgezet en weer gestart en de pijl was weer uit en is de hele dag niet meer aan gegaan.

Als de pijl brand, hij knippert niet, is de acceleratie gewoon normaal. Moet is dit gaan zoeken in de schakelstanden schakelaar of toch iets anders. Lastig zoeken als er geen foutcodes zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelNL

Heb je de peilstok al gechecked?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

gero

Citaat van: cornelis-b op 06-08-2016 19:09:06
Twee weken geleden ging de pijl van de AT continue branden, reed verder normaal, en ben ik gestopt op een parkeerplaats en de auto uitgelezen met TorquePro die aangaf dat er geen foutmelding was. Auto uitgezet en een broodje gegeten. Na een goede 20 minuten weer gestart en geen lampje meer. Vandaag tijdens de rit naar Brabant weer de pijl ineens aan en gestopt op parkeerplaats Haarrijn en gelijk gekeken wat de achterlichten deden in de R stand en die brandde gewoon. Ik had de laptop mee en de auto uitgelezen met VolFcr en geen foutcode, ook uitgelezen met TorquePro en ook die gaf geen foutcode. Auto uitgezet en weer gestart en de pijl was weer uit en is de hele dag niet meer aan gegaan.

Als de pijl brand, hij knippert niet, is de acceleratie gewoon normaal. Moet is dit gaan zoeken in de schakelstanden schakelaar of toch iets anders. Lastig zoeken als er geen foutcodes zijn.

Had ik ook wel eens gehad , maar dat was in de winter, een brandende pijl maar toch reageerde de motor normaal,

ik heb wel de PNP switch laten vervangen en sindsdien al jaren geen last meer.

cornelis-b

Citaat van: RoelNL op 06-08-2016 19:15:14
Heb je de peilstok al gechecked?

Olie is perfect op pijl en uiteraard gecontroleerd volgens de gestelde methode. Verder is de bak vorig jaar July geflusched in Hem een week na de door T5Joost georganiseerde flush dag omdat is die dag van de flush meeting echt niet kon.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de geneRaal

check massa eens, heb ik ook gehad. bij de accu .
kan dat zijn, just a shot in the dark  ;)
Blackstone under construction

cornelis-b

Ga het morgen gelijk checken Maus
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Heb de massakabels bekeken en kan er niets aan ontdekken, zou het dan toch de PNP switch zijn?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

gero

#7
Citaat van: cornelis-b op 10-08-2016 13:20:08
Heb de massakabels bekeken en kan er niets aan ontdekken, zou het dan toch de PNP switch zijn?

Ik weet niet wat je kilometerstand is en is het ooit wel eens vervangen , dan is het meestal de PNP switch.


cornelis-b

Stand is bijna 380000 en bij 215000 is de switch vervangen door Ton van Kuyk Alkmaar.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

gero

Citaat van: cornelis-b op 10-08-2016 14:23:44
Stand is bijna 380000 en bij 215000 is de switch vervangen door Ton van Kuyk Alkmaar.

Ik neem aan dat er een originele gemonteerd is, ik weet niet hoelang (kilometers) een PNP switch meegaat, ik weet wel dat ik er in de winter wel last mee had (in de zomer nooit) en toen ik het liet vervangen (OEM), daarna (ruim 50.000 km ) verder nooit meer geen last ermee.

V70geRwin

Denk ook PNP Henk, je kan ze ook open maken en schoonmaken, al ergens op het forum voorbij zien komen.

leons850

En verder zijn massa kabels vervangen natuurlijk nooit een overbodige luxe.  :D
Maar voor ze gaan storen zie je er echt wel wat aan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

innocenti

Ik kan me van mijn 850 herinneren dat t pijltje gaat knipperen als de PNP switch stuk is. Dus het verhaal van Henk rijmt niet helemaal met de symptomen.

Trekt je auto soms in de 2de versnelling op als t pijltje gaat branden?
Pijltje brand namelijk continu als:
- winterstand ingeschakeld
- 3 of L handmatig ingeschakeld
Elektrische storing in de schakelaar of PNP switch opnieuw afstellen op de uitlijnstreepjes op de unit.

KIM

PNP kan een grote range van storingen veroorzaken van achteruitrijlichten die niet branden tot versnellingen die niet inschakelen. In die gevallen zal niet altijd de pijl aan gaan.
Ik zou proberen de auto te laten lopen in het geval van storing en dan de foutcodes uitlezen. Als er dan nog geen storing in zit, zou je dat toch zeker aan het schakelgedrag moeten merken.

cornelis-b

#14
Citaat van: innocenti op 10-08-2016 18:49:57
Ik kan me van mijn 850 herinneren dat t pijltje gaat knipperen als de PNP switch stuk is. Dus het verhaal van Henk rijmt niet helemaal met de symptomen.

Trekt je auto soms in de 2de versnelling op als t pijltje gaat branden?
Pijltje brand namelijk continu als:
- winterstand ingeschakeld
- 3 of L handmatig ingeschakeld
Elektrische storing in de schakelaar of PNP switch opnieuw afstellen op de uitlijnstreepjes op de unit.

Ik dacht ook dat de pijl knipperde en dat ook de achteruitrij verlichting het niet zou doen. Alsa de pijl brand merk ik geen verschil in schakel gedrag en rijden. Gaat dan van 0 tot 150 als de brandweer. Harder ga ik niet want wil het roze kaartje niet kwijt.

Auto trekt zeker niet in de 2de trap op want ik moet gewoon rustig gas geven om geen wielspin te hebben, wil de AT graag heel houden ;D Lampje is alleen maar aangegaan tijdens het rijden op de snelweg met een gemiddelde snelheid van rond de 110 km/u

Edit: Laatste keer dat de pijl brande de auto uitgelezen terwijl de motor nog liep, geen foutcodes opgeslagen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien