Pijl AT

Gestart door cornelis-b, 06-08-2016 19:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

innocenti

Goed puzzelwerk. Zo mooi zijn als t zo is opgelost.

cornelis-b

Citaat van: innocenti op 12-08-2016 21:07:06
Goed puzzelwerk. Zo mooi zijn als t zo is opgelost.

Als blijkt dat dit de oorzaak is, en dat gaan we morgen proberen uit te zoeken door ergens in de polder te gaan staan met draaiende motor en flink gebruik maken van de zendapparatuur, zou dit de daadwerkelijke oorzaak zijn dan moet de pijl ook aangaan bij stationair loop.  Mocht dit het geval zijn dan ben ik er nog niet want dan is de vraag hoe komt het HF binnen bij de ECU? Maar dat is voor latere zorg en dan komen we daar ook wel weer uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

konniekip

en al nieuws?

cornelis-b

Nee ik heb de pijl nog niet aan gekregen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

konniekip

Citaat van: cornelis-b op 15-08-2016 16:43:41
Nee ik heb de pijl nog niet aan gekregen.
dus hij blijft nu al die tijd uit nu je je zendapparatuur ook uit heb?

cornelis-b

Citaat van: konniekip op 15-08-2016 21:52:20
Citaat van: cornelis-b op 15-08-2016 16:43:41
Nee ik heb de pijl nog niet aan gekregen.
dus hij blijft nu al die tijd uit nu je je zendapparatuur ook uit heb?


Ik heb zonder en met gebruik van de zender getest maar geen pijl. Nu werk ik veel in de 70 centimeter band ( 430 Mhz ) en dit is een raar bandje, zoals gezegd de antenne staat achterop de auto maar een reflectie van het signaal via een passerende auto / vrachtwagen kan dit ook veroorzaken. Ik hou het momenteel goed in de gaten om te zien op welk moment hij aangaat, als hij dat nog doet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Het aangaan van de pijl blijkt inderdaad te gebeuren als ik zend op de 70 centimeter band 430 - 440 Mhz.
Vandaag passeerde ik een vrachtwagen en toen ik er naast reed en de microfoon in kneep ging de pijl aan, na gestopt te zijn even contact uit en starten en de pijl was weg. Bij de Zeeburger tunnel staat een geluidswal met ijzeren spanten en hier gebeurde het zelfde, microfoon in knijpen en de pijl branden.

Het betreft dus geen directe instraling van af de antenne in de automaat ECU maar via een reflectie, nu wordt het zaak hier een oplossing voor te vinden. Ik ga beginnen om de ECU bak aan de binnenkant te beplakken met aluminiumfolie om een "kooi van Faraday" rond de ECU te creƫren en deze nog eens extra aan massa te leggen. Ik hoop het hiermee op te lossen en zo niet zal ik de kabelboom naar de ECU met een aantal ferriet klemmen gaan behandelen.

Wordt vervolgd
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850blues

Mooi dat de oorzaak is gevonden, enne begin er als eerste maar mee om Anton een knuffel te geven...

Citaat van: cornelis-b op 12-08-2016 19:27:13
... na een helder idee van Anton, je zendapparatuur...

PS: Blijf je bij de NHP-meeting van die microfoon af, straks hebben andere automaatrijders ook ineens brandende pijltjes  :evil:
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

cornelis-b

Citaat van: 850blues op 24-08-2016 08:35:47
Mooi dat de oorzaak is gevonden, enne begin er als eerste maar mee om Anton een knuffel te geven...

Citaat van: cornelis-b op 12-08-2016 19:27:13
... na een helder idee van Anton, je zendapparatuur...

PS: Blijf je bij de NHP-meeting van die microfoon af, straks hebben andere automaatrijders ook ineens brandende pijltjes  :evil:

Zie je het al gebeuren Roy ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Gheghe. Dat laatste is zeker mogelijk. De ecu zit zelf al in een kooi. En de auto is ook nog eens een kooi. Ik denk eerder aan de antenne of de massa. Heb je je staande golf verhouding al gechecked?

Maar wat je zegt: Het is qua gedrag een rare band waar je op zit.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 24-08-2016 13:39:35
Gheghe. Dat laatste is zeker mogelijk. De ecu zit zelf al in een kooi. En de auto is ook nog eens een kooi. Ik denk eerder aan de antenne of de massa. Heb je je staande golf verhouding al gechecked?

Maar wat je zegt: Het is qua gedrag een rare band waar je op zit.
Citaat van: razorx op 24-08-2016 13:39:35
Gheghe. Dat laatste is zeker mogelijk. De ecu zit zelf al in een kooi. En de auto is ook nog eens een kooi. Ik denk eerder aan de antenne of de massa. Heb je je staande golf verhouding al gechecked?

Maar wat je zegt: Het is qua gedrag een rare band waar je op zit.

Antenne is een dualband van Diamond en de SWR verhouding zowel op 70 centimeter als 2 meter is perfect. Uiteraard is de massa van de antenne gecontroleerd Yits en ook gecontroleerd of de massa van de zender aan de massa van de auto ligt en dat is allemaal in orde. De 70 centimeterband is inderdaad een raar bandje want sommige nieuwe auto's slaan zelfs op hol ;D Ik ga voor alle zekerheid de ECU bak aan de binnenkant nog beplakken met aluminium folie en mocht dat geen resultaat zijn dan ga ik met ferrietklemmen aan de gang.

Dit idee maar dan een maat of wat groter
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Ik ben benieuwd. Ik vind het wel een interessant probleem.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 24-08-2016 14:05:14
Ik ben benieuwd. Ik vind het wel een interessant probleem.

Interessant en lastig ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 24-08-2016 09:36:51
Citaat van: 850blues op 24-08-2016 08:35:47
Mooi dat de oorzaak is gevonden, enne begin er als eerste maar mee om Anton een knuffel te geven...

Citaat van: cornelis-b op 12-08-2016 19:27:13
... na een helder idee van Anton, je zendapparatuur...

PS: Blijf je bij de NHP-meeting van die microfoon af, straks hebben andere automaatrijders ook ineens brandende pijltjes  :evil:

Zie je het al gebeuren Roy ;D ;D
In de jaren '90 kon je de Jetta's van de politie af laten slaan door met 150 Watt achter je 27Mc even de microfoon in te drukken.
Ze kregen hem daarna ook niet meer aan de praat.  ;D ;D ;D
Was wel handig als we aan het vossen waren (wat niet meer mocht door ongelukken) maar ik deed dat nooit hoor!!!  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

cornelis-b

Ik dacht het probleem verholpen te hebben maar helaas vandaag weer twee keer de pijl branden. Wat een lastig probleem is dit en ook vreemd want ik heb dit bij mijn vorige wagens nooit gehad.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien