Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: Marty__Mouse op 13-03-2014 08:26:08
@Martje,
Volgens mijn dealer is het kapje niet meer te leveren, vandaar mijn smeekbede hier..  ;D

@Hertogjan6,
Kijk, bedankt voor het beantwoorden van mijn smeekbede!! En ook voor je PB-tje!

Helemaal top, ik ga het ding meteen bestellen..  :D :D

geen dank!! Het was zelf ook even zoeken ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Marty__Mouse

Een een klein beetje stof hieraf blazen.
Hier was het relatief stil, maar heb niet stilgezeten natuurlijk..  ;D

Inmiddels heb ik de voor en achterbumper opgehaald bij de spuiter en vorige week heb ik beide bumpers gemonteerd.

Over het resultaat ben ik wisselend tevreden. De voorbumper is helemaal goed, een R bumper zoals ie hoort te zijn.. En daarnaast ook geen lelijke donkere vlekken meer van de verkeerde lak. Dus erg blij mee!

De XC achterbumper is een ander verhaal. Wat me bij het schuren minder opviel valt na het spuiten veel meer op; hij heeft een klapper gehad.. Hij had sowieso al meer beschadigingen dan ik in eerste instantie had gezien maar hij is ook echt iets krom. Nu ben ik wel tevreden over de looks van de bumper zelf, maar de bumper zit niet recht onder de auto en daar moet ik nog even mee bezig.
Sowieso is het kennelijk zo dat de witte binnenkant (de geleiders) in de XC bumper nèt even anders is dan de originele bumper. Dus die moest ik pas maken daar de dealer al dicht zat. Inmiddels wel de juiste steunen/geleiders besteld dus de bumper moet er sowieso nog een keer af om die steunen te monteren, dan kan ik ook mooi zien of ik hem recht kan krijgen.

Daarnaast moet ik natuurlijk (tot de dubbele uitlaat er komt) nog even het 2e uitlaat gat afdichten. Het kapje heb ik inmiddels binnen, maar eerst moet ik hem zien pas te maken (nog tips Arnie?  ;D) en spuiten.

Als de bumper daarna netjes recht te krijgen is ben ik tevreden, anders ga ik misschien toch nog op zoek naar een betere XC bumper.

Maargoed, het spul zit eronder, en ik ben wel tevreden over de algehele looks nu..  8)

Maar foto's zeggen meer dan woorden dus komt ie:  :)

koplampwissers eraf:

Bouten los:

Het oude bumpertje eraf:

Oud vs nieuw:

En dan het resultaat:

En het resultaat aan de achterzijde:

Hier is goed te zien dat de bumper aan de linkerzijde hoger hangt dan rechts..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

volvobug

Netjes Maarten  :eusa_clap: Maar is het niet de klep die er scheef in zit?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Je kunt de bumper platen verstellen he. Ben bij mij samen met Dirk ook een paar uur bezig geweest voor hij echt recht hing. overigens is het een tip de platen nieuw te plaatsen, rotten allemaal weg.

StefanCJ

Arnie82

Lekker bezig geweest zie ik... Dat rechter kapje, tja... Die bestaat inderdaad niet.
Omdat ik dat deel gewoon zwart heb is het wat makkelijk hem een beetje "pas" erin te zetten.

Aangezien het zwart is valt het allemaal wat makkelijker te fiksen... Ik vrees dat het in meegespoten staat niet mee zal vallen het netjes pas te maken. (Zsm die dubbele pijp erop dus)

Ik zal je zsm wel even een detail foto sturen van de oplossing zoals ik hem heb.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

JuT5R

elianmars

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Netjes Maarten zo  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Maar als je de auto voortaan nu iets hoger zet, kom je ook met je buik beter uit :evil: :evil: ;D ;D ;D

Marty__Mouse

Thanks allen!! Ben er zelf toch ook wel erg blij mee!  8) 8)

Citaat van: volvobug op 24-03-2014 17:21:55
Netjes Maarten  :eusa_clap: Maar is het niet de klep die er scheef in zit?
Nee het is echt de bumper Ruud.. Maar zie op de foto dat het wel lijkt dat dat maar zo zou kunnen..  ;) Maar gelukkig is het de bumper..

Citaat van: arjen850 op 24-03-2014 18:54:34
Je kunt de bumper platen verstellen he. Ben bij mij samen met Dirk ook een paar uur bezig geweest voor hij echt recht hing. overigens is het een tip de platen nieuw te plaatsen, rotten allemaal weg.

Goed om te weten.. Meen me al te herinneren uit jouw topic dat jullie lang bezig geweest waren met jouw bumper. De bumpersteunen zelf (die zwarte) waren nog in verrassend goede staat vond ik zelf.. Klein beetje oppervlakkige roest maar that's it.. Dus die houden het nog wel even vol denk ik.. In tegenstelling tot de steunen die ik hier al eens voorbij heb zien komen..  ;D

Citaat van: Dirk342 op 25-03-2014 22:29:12
Netjes Maarten zo  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Maar als je de auto voortaan nu iets hoger zet, kom je ook met je buik beter uit :evil: :evil: ;D ;D ;D

Whahahaha.... die buik van me is een ander projectje.. Moet wat vanaf, maar dat gaat niet zo snel.. ;D

Citaat van: Arnie82 op 24-03-2014 22:03:52
Lekker bezig geweest zie ik... Dat rechter kapje, tja... Die bestaat inderdaad niet.
Omdat ik dat deel gewoon zwart heb is het wat makkelijk hem een beetje "pas" erin te zetten.

Aangezien het zwart is valt het allemaal wat makkelijker te fiksen... Ik vrees dat het in meegespoten staat niet mee zal vallen het netjes pas te maken. (Zsm die dubbele pijp erop dus)

Ik zal je zsm wel even een detail foto sturen van de oplossing zoals ik hem heb.

Een foto zou heel welkom zijn Arnold! Ik hoop toch het kapje een beetje in goede vorm te krijgen want de dubbele pijp laat nog heel even op zich wachten.. Heb nog wat technische dingen die ik in eerste instantie aan de auto wil (laten) fixen en de vakanties e.d. moeten ook gewoon doorgaan...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

)()()sT

Armin heeft afgelopen weekend een XC bumper gemonteerd op z'n 855 en de zwarte delen van het onderste stuk gewoon in kleur gespoten. Hij heeft dat kapje dus ook pas gemaakt voor de rechterkant.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 26-03-2014 14:47:11
Armin heeft afgelopen weekend een XC bumper gemonteerd op z'n 855 en de zwarte delen van het onderste stuk gewoon in kleur gespoten. Hij heeft dat kapje dus ook pas gemaakt voor de rechterkant.

@r- bedoel je? Leeft die nog?  :eusa_shifty:

Arnie82

Hey... bijgevoegd even twee foto's van mijn variant op het afdekkapje...

Zoals je zien kan zit het kapje ietwat scheef in de bumper... De rechterkant heb ik aan de binnenzijde met een Dremel wat bijgeschaafd zodat het kapje wat kantelen kan en dat alles toch nog in lijn met de bumper zit als je er van bovenaf op kijkt. Aan de linkerzijde heeft hij ietwat ruimte in de bumper. Deze strook heb ik opgevuld met zwart ruitenkit. Aangezien alles donker is valt dit niet echt op.
Het kapje zit vast met twee parkers die door de standaard gaten van de bumper zitten... De bumper zelf is dus niet aangepast om deze fraai te houden voor als er ooit nog een dubbele pijp onder komt.

Vooral als je het totaal plaatje ziet denk ik dat het best acceptabel is zo...

Totdat er wellicht nog eens een dubbele pijp onder komt kan ik hier prima mee leven. Hopelijk heb je hier wat aan Maarten!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey