609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Emiel op 02-03-2008 20:09:35
Enige idee voor hoeveel geld daar emblemen liggen? Ga je toch niet zwartmaken... :eusa_wall:

dat vind ik ook.
'k zou ze gewoon in de vuilbak deponeren.  :evil:

BartusKN

Citaat van: Ludo op 02-03-2008 20:16:49
Enige idee voor hoeveel geld daar emblemen liggen? Ga je toch niet zwartmaken... :eusa_wall:

dat vind ik ook.

Ik heb er bewust voor gekozen om ze bij mijne eraf te laten omdat me auto geheel opnieuw gespoten was. Zonder vind ik het iets mooier, maar wie weet staat het wel zsuper zstrak :D

-D©©©L-

Citaat van: BartusKN op 02-03-2008 21:49:18
Citaat van: Ludo op 02-03-2008 20:16:49

dat vind ik ook.

Ik heb er bewust voor gekozen om ze bij mijne eraf te laten omdat me auto geheel opnieuw gespoten was. Zonder vind ik het iets mooier, maar wie weet staat het wel zsuper zstrak :D

Spatlappen, stickers, rolgordijntjes, windgeleiders, trekhaak...
Het zijn allemaal dingen die velen er niet aan zouden hangen. Op 1 of andere manier kan deze auto het door zijn kleur allemaal goed hebben. Ik noem het maar gewoon "oldskool accessoire tuning"  ;D

michiel

Maar dan moet je ook een vossestaart aan je antenne en een BH-tje aan je spiegel hangen!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Gezien de plannen om voorzichtig wat verder te gaan tunen ben ik op het punt gekomen dat een Wideband AFR meter zinvol begint te worden. Nou bekijkt "de elektronicus in mij" dat als een hele dure voltmeter met wat conversie stappen. Ik was niet meteen voornemens om daar 250 euro aan uit te geven (en dan heb je een relatief simpele versie).

In mijn zoektocht naar een alternatief heb ik vanalles gezien van de mooiste O-led full color displays in een netwerk tot eenvoudige "stand alone" 52mm draaispoelmeter ontwerpen. Het meeste kwam redelijk "overpriced" en weinig flexibel op me over.

Tot ik de "JAW" tegen kwam...  De WATTES:eusa_shifty:

JAW is Just Another Wideband reader, there is nothing special about it except the price.

JAW features 2 programmable outputs, serial connection, 3 real-time datalogging channels; AFR, RPM, external voltage1,external voltage 2, and sensor temperature, uses the low cost Bosch LSU wideband sensor, Accuracy to 0.01 Lambda, firmware upgradeable, Free-Air calibration, User selectable refresh rate of 8-255 [hz] for digital display, reads from 0.69 [Lambda] to 2.33 [Lambda], reads from 10.18 [AFR] - 34.28 [AFR]

Dat is eigenlijk alles wat ik zoek, gewoon een WB-AFR meter op basis van een Bosch LSU sensor, met NB uitgang (emulatie van de bestaande standaard lambda sonde), flexibele display mogelijkheden en mogelijkheden tot logging. Het mooiste van alles is dat ze hem ook als bouwpakketje leveren  :eusa_dance::

Vanavond besteld, ben benieuwd hoe lang het onderweg is.  :eusa_think:

-D©©©L-

Het zijn de kleine dingen die het doen  ;D

jberg

-D©©©L-

Citaat van: jberg op 11-03-2008 00:21:42
was dat dan??

;D 8)

Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2006 15:44:20Ik ben op zoek geweest naar getunde ventiel dopjes, maar die had niemand  :-\.
Citaat van: -D©©©L- op 29-02-2008 19:58:34
Dat ik 14 dagen mag wachten op een setje ventielen voor in mijn velgen.  :-[

jberg

't zijn wel hele kleine dingen die t m doen dan :)

-D©©©L-

Affijn, alles was binnen en na montage van de sjieke ventiel oplossing kon de banden erom. De wens van andere ventielen was geboren bij het schoonmaken van de velgen; een gewoon ventiel zit dan nogal aardig in de weg.

De voorkant van de velg (excuses voor de "michelli style" foto's):

En natuurlijk de achterkant. Zoals je ziet moet je toch ergens heen met de lengte van het ventiel.:

Met een bandje erom gegooid:

R o b

Mooi werk zeg!  :eusa_clap:

Mijn velgjes zijn ook klaar, werd vandaag gebeld...door de laklagen laten we ze nog maar even een paar dagen drogen!

Zippo

Citaat van: -D©©©L- op 12-03-2008 18:19:45
Affijn, alles was binnen en na montage van de sjieke ventiel oplossing kon de banden erom. De wens van andere ventielen was geboren bij het schoonmaken van de velgen; een gewoon ventiel zit dan nogal aardig in de weg.

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/10%20Ventiel%20in%20velg%20buitenkant.jpg

En natuurlijk de achterkant. Zoals je ziet moet je toch ergens heen met de lengte van het ventiel.:

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/11%20Ventiel%20in%20velg%20Binnenkant.jpg

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/12%20Wiel%20compleet.jpg

Die ventieltjes heb ik ook gehad...
15 euro voor een setje.
Alleen kon ik de banden spanning niet meten, en geen lucht in de banden krijgen.

gr

-D©©©L-

Citaat van: Zippo op 12-03-2008 18:45:55
Citaat van: -D©©©L- op 12-03-2008 18:19:45

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/10%20Ventiel%20in%20velg%20buitenkant.jpg

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/11%20Ventiel%20in%20velg%20Binnenkant.jpg

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/volans%20in%20af-fabriek%20black%20chrome/12%20Wiel%20compleet.jpg

Die ventieltjes heb ik ook gehad...
15 euro voor een setje.
Alleen kon ik de banden spanning niet meten, en geen lucht in de banden krijgen.

gr

Dat gaat prima.
Welke versie had je ? Toch hopelijk niet de autostyle imitatie ?
De ventiel inserts zijn, -indien nodig- ook gewoon te wisselen. (standaard kort ventiel).

mitchelli

CiteerDe voorkant van de velg (excuses voor de "michelli style" foto's):

Vind die foto te goed om het tot "mitchelli style"te benoemen  ;D

Leuke ventielen.En idd makkelijker met schoonmaken v/d velg.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

Het wordt eigenlijk wel weer tijd om eens wat te gaan klussen...  ;D

• 2 Stuurhuis kogels. Done.
  • Dynamo wisselen Done.
  • Bovenste reactiearm rubber vervangen door standaard uitvoering
  • Dag- en Totaal teller maken + op juiste waarde zetten (eerst stand uitlezen !). Uitgelezen, nu totaalwaarde dm.v boordcompu goed bijhouden.
  • Rammel uit het dash halen.
  • Motorolie + Filter wisselen.Done.
  • Complete hemel wisselen.
  • Afwateringsslangen van Schuif/kantel dak nazien en evt vernieuwen.
  • Schuifkanteldak mechanisme demonteren, schoonmaken, smeren en monteren.
  • LED verlichting van de S70 binnenverlichtingschakelaarknopjes (3 x woordwaarde) aansluiten.
  • LED's in het 3e remlicht in de spoiler zetten
  • Voorziening voor aansluiten van verlichting linker zonneklep maken.
  • Kabel voor AFR-meter display bij de binnenspiegel leggen.
  • Zelf dimmende binnenspiegel plaatsen + aansluiten.
  • 3e remlicht van de S70 hemel voorzien van oranje leds en aansluiten op alarmlichten.
  • AT bak aftappen + weer bijvullen (de standaard verversing).Done.
  • Logo's plakken op de achterzijde.
  • Achterveren wisselen. Deed niet wat ik verwachtte dus weer uitgebouwd.
  • Voorremmen schoonmaken + nazien. Done.
  • Achterremmen schoonmaken en nazien. Done.
  • Zomerbanden + velgen monteren. Done.
  • Voorpijp vervangen.
  • Turbo wissel.
  • Alle lampjes in de achterlichten vervangen (het jaar is om).
  • Clakson ring/contacten maken.
  • Stuurverstelling opstellen.
  • APK (na 14-04).
  • Ultrasoon parkeersensoren inbouwen (4 voor & 4 achter), later de laser sensor erbij.
  • Voorbumper spuiten.
  • Ritten registratie inbouwen :eusa_whistle:.
  • Navigatie carkit inbouwen.
  • Telefoon carkit (anders) inbouwen.
  • schuifdak spoiler monteren.
  • Restyling zijwanden.
  • 25 mm2 kabel doorleggen naar achteren.
  • Dorpel lijsten spuiten (+ stickeren ?!).

En de "langlopers":

• Revisie blok.
  • Revisie achteras.
  • Revisie stuurhuis + subframe.
  • Motorkap spuiten.

Het wordt weer een leuke zomer ! :eusa_dance: