Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jberg

brand ie dan geen gat in je zuiger?? je kunt toch niet zo maar gaan rommelen met je ontsteking

Ludo

waarom zou je een gat branden in de zuigers.  ???

jberg

nooit een verkeerde bougie in je brommertje gehad?
krijg je een heel mooi gaatje van in je zuiger

Ludo

ja hallo, ik dacht dat hier ieder toch wel zo snugger is om een juist type bougie te monteren.
daar ging ik dan altans van uit.  ;D

Misha

 :eusa_whistle:
Zündapp 850 ? volvo florett ? Tis toch net iets anders....

@Ludo :

- Ken je jezelf niet, en je vijand niet, dan lijdt je alleen nederlagen.
- Ken je je vijand, en jezelf niet, dan lijdt je naast elke overwinning een nederlaag.
- Ken je jezelf en je vijand, dan vier je slechts overwinningen..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jberg

mijn punt was alleen als je gaat prutsen met je vonk cq ontsteking, dat je soms wel es rare effecten kan krijgen

Ludo

welnee, zo'n vaart loopt het niet.
een MSD doet nu ook weer niet zóveel meer als een originele.

@misha,
wellicht ken ik mezelf wel maar de vijand niet. 
k' weet niet of ik dan ergens aan lijd of iets moet vieren. :evil:

Misha

Citaat van: Ludo op 11-12-2006 19:52:44
welnee, zo'n vaart loopt het niet.
een MSD doet nu ook weer niet zóveel meer als een originele.

@misha,
wellicht ken ik mezelf wel maar de vijand niet.
k' weet niet of ik dan ergens aan lijd of iets moet vieren. :evil:
Alletwee, volgens het gezegde !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Vandaag met deze 850 bezig geweest. Er zat een bizarre bobine op, wel volledig Volvo, maar met een 6 polige aansluiting.
Bij het ontmantelen van deze bobine bleek dat 2 draden gewoon van deze 6 polen weer terugliepen naar de 2 klemmen waarop de bobine zat aangesloten. Daarna met als voorbeeld mijn S70 de bedrading weer voorzien van een originele 4 polige steker (met 3 aansluitingen).

Hierop de MSD-Blaster aangesloten. Auto gestart, startte prima, sloeg direkt weer af en daarna niets meer. Bougiekabel losgehaald, bougie ingestoken en op de aarde gehouden, geen vonk.

Mijn oude Bosch-bobine aangesloten: auto startte direkt weer. Wij blij, stukje rijden: auto stottert en stoot als voorheen.
Daarna de MSD-bobine weer geprobeerd: niets.

Toen de MSD-bobine in mijn S70 gestoken : start direkt, rijdt prima.
Bosch bobine terug in de 850: start prima, rijdt sjips.

Kortom: het probleem zit dus niet in Bobine of weerstand.

Kan iemand er wat mee ? De auto start prima, blijft ook stationair lopen maar bij belasting houdt het meestal op. De MSD bobine doet niets in de 850, is prima in de S70. De bosch bobine blijft het gewoon doen in de 850, maar rijdt sjips.

- Het lijkt er in mijn idee op, dat er niet genoeg stroom naar de bobine komt. Kan dit ? heeft een SS-Blaster bijvoorbeeld al meer ingangsspanning nodig, zodat deze het helemaal niet doet in de 850 ? En dat de Bosch in de regel met wat minder toekan, waardoor de auto wel rijdt maar niet goed ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

heb je het voorspanningsregelaartje ook mee vervangen?.

Misha

Citaat van: Ludo op 23-12-2006 18:10:55
heb je het voorspanningsregelaartje ook mee vervangen?.
Yes sir.
De MSD was complete set met regelaar.
En de "oude" Bosch-bobine ook als set.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

lees het net in je ander topic...

dit is toch wel vreemd.
had je er in de zomer dan ook last van?.

<edit>mischien beter in het ander topic verdergaan...

Misha

#42
Ja, dit is eigenlijk niet mijn topic, maar wilde het maar geschreven hebben, dit is echt puur voor adriaans 850.
Het gaat hier niet om mijn S70, maar dit is puur om aan te geven dat we de bobines ook in een andere auto hebben getest.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Tranquilo850

#43
Citaat van: Misha op 23-12-2006 17:50:05
Vandaag met deze 850 bezig geweest. Er zat een bizarre bobine op, wel volledig Volvo, maar met een 6 polige aansluiting.
Bij het ontmantelen van deze bobine bleek dat 2 draden gewoon van deze 6 polen weer terugliepen naar de 2 klemmen waarop de bobine zat aangesloten. Daarna met als voorbeeld mijn S70 de bedrading weer voorzien van een originele 4 polige steker (met 3 aansluitingen).

Hierop de MSD-Blaster aangesloten. Auto gestart, startte prima, sloeg direkt weer af en daarna niets meer. Bougiekabel losgehaald, bougie ingestoken en op de aarde gehouden, geen vonk.

Mijn oude Bosch-bobine aangesloten: auto startte direkt weer. Wij blij, stukje rijden: auto stottert en stoot als voorheen.
Daarna de MSD-bobine weer geprobeerd: niets.

Toen de MSD-bobine in mijn S70 gestoken : start direkt, rijdt prima.
Bosch bobine terug in de 850: start prima, rijdt sjips.

Kortom: het probleem zit dus niet in Bobine of weerstand.

Kan iemand er wat mee ? De auto start prima, blijft ook stationair lopen maar bij belasting houdt het meestal op. De MSD bobine doet niets in de 850, is prima in de S70. De bosch bobine blijft het gewoon doen in de 850, maar rijdt sjips.

- Het lijkt er in mijn idee op, dat er niet genoeg stroom naar de bobine komt. Kan dit ? heeft een SS-Blaster bijvoorbeeld al meer ingangsspanning nodig, zodat deze het helemaal niet doet in de 850 ? En dat de Bosch in de regel met wat minder toekan, waardoor de auto wel rijdt maar niet goed ?


Zo, ben inmiddels weer terug van een gezellige middag sleutelen met Misha. Aan het verhaal wat hij hierboven heeft geschreven kan ik eigenlijk weinig toevoegen.

Wie heeft de gouden tip??

Misha

Misschien deze vraag:

Weet iemand hoe er getest kan worden, wat voor waarden er moeten zijn voor de aansluitingen 1,3 en 4 op de aansluitsteker van de voorregelweerstand ? Volgens mij zit hier namelijk het probleem, of in de ontstekingstiming.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het