Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

ed

Citaat van: Johann op 20-12-2006 15:50:06
Citaat van: ed op 20-12-2006 15:42:12
Citaat van: Turbobiker op 19-12-2006 20:23:51
Citaat van: BenC70ES op 19-12-2006 20:12:41
Citaat van: ed op 19-12-2006 17:20:00
Ik denk dat 280 Nm uit 2400 cc onmogelijk is zonder turbo/lachgas enz en toch een rijdbare karakteristiek.

Dat denk ik ook... De BTCC motor met dik 300pk had ook maar iets van 220nm dacht ik...

Maar bij een echte racemotor gaat het vooral om het vermogen...

Dat zeg ik...

Dus niet..  ;D

Bij de BTCC zijn ze hier van terug gekomen. Tijdens de Volvo periode was er een PK race. Boven de 300 PK was mogelijk maar niet kort daarna ging men PK's inleveren om breder en hoger koppel in het middengebied te halen. Uiteindelijk is "Het vermogen" gewoon te smal om er veel mee te kunnen doen.

Ook dat zeg ik ;D  "Koppelpiek is natuurlijk niet zo erg belangrijk, veel belangrijker is dat hij het koppel kan aanhouden, en dus een daarbij behorend hoog topvermogen"
Dat zie je ook terug in de MotoGP. De vermogens zijn te hoog om er nog enigszins mee te kunnen rijden. Er wordt nu geprobeerd het vermogen er vriendelijker uit te krijgen (buiten dat de cilinderinhoud geknepen wordt). Nu is een motor natuurlijk geen auto, maar de technieken zijn er om het koppel wat breder te maken. Topvermogen is natuurlijk leuk, maar ook een goed middengebied zorgt voor een betere acceleratie naar de top toe!
Maar ik denk dat jij er al veel beter over hebt nagedacht Johann, beschouw dit maar als mijn eigen gedachten spinsels.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

Ik heb nog ergens een wavje vanuit de inlaatbox van een Glt met Green filter...klinkt echt super!

Johann

Werk aan de rolkooi is begonnen.
De hoofdbeugel staat er in, de zijkanten zijn gisteren ingemeten en komen als het goed is aan het einde van de middag binnen. Daarna moet er nog 1 buis worden ingemeten en gezet worden, rest van de buizen is gewoon recht.
Eerst zal de hoofdkooi dan gelast moeten worden aan de bovenkant omdat je hier later niet meer bij kunt komen. Gaat een lastige klus worden maar de kooienbouwer heeft hier blijkbaar wel een truuk voor... (Vaak sloopt met de dakplaat er uit om de rolkooi te lassen waarna de plaat aan het einde van de klus er weer in komt)
Zodra deze delen zijn gelast kan de kooi op de bodem, de kokers eigenlijk, gezet worden. Kokers worden voorzien van 3 mm platen welke minimaal 120 vierkante cm moeten zijn om voldoende draagvlak op het plaatwerk te hebben, dit volgens de FIA voorschriften.
Als de kooi zit dan kan het kruis achterin naar de achterste schokbrekerpunten er in, daarna het dashboard pas maken en kijken waar ruimte is om een dwars verbinding achter het dash te maken.

martijn.

Citaat van: Johann op 21-12-2006 09:53:16
De hoofdbeugel staat er in, de zijkanten zijn gisteren ingemeten en komen als het goed is aan het einde van de middag binnen. Daarna moet er nog 1 buis worden ingemeten en gezet worden, rest van de buizen is gewoon recht.
Eerst zal de hoofdkooi dan gelast moeten worden aan de bovenkant omdat je hier later niet meer bij kunt komen. Gaat een lastige klus worden maar de kooienbouwer heeft hier blijkbaar wel een truuk voor... (Vaak sloopt met de dakplaat er uit om de rolkooi te lassen waarna de plaat aan het einde van de klus er weer in komt)
Zodra deze delen zijn gelast kan de kooi op de bodem, de kokers eigenlijk, gezet worden. Kokers worden voorzien van 3 mm platen welke minimaal 120 vierkante cm moeten zijn om voldoende draagvlak op het plaatwerk te hebben, dit volgens de FIA voorschriften.
Als de kooi zit dan kan het kruis achterin naar de achterste schokbrekerpunten er in, daarna het dashboard pas maken en kijken waar ruimte is om een dwars verbinding achter het dash te maken. En daarna de kooi en de auto wit spuiten :angel:

Mooi man, het schiet al goed op.

Verheug mij om dat ding op de Ring te horen :eusa_clap: :eusa_dance:

Johann

Citaat van: martijn. op 21-12-2006 10:08:11
Citaat van: Johann op 21-12-2006 09:53:16
Als de kooi zit dan kan het kruis achterin naar de achterste schokbrekerpunten er in, daarna het dashboard pas maken en kijken waar ruimte is om een dwars verbinding achter het dash te maken. En daarna de kooi donkerder zilver grijs spuiten :angel:

Mooi man, het schiet al goed op.

Verheug mij om dat ding op de Ring te horen :eusa_clap: :eusa_dance:

Ik ook!!

Johann

Nou...

Zoonlief heeft vandaag al in de SDM mogen sturen...  :eusa_doh:

Papa moest duwen..  ;D

MUKKES

;D
Citaat van: Scrooge 2 op 20-12-2006 22:22:13
Ik heb nog ergens een wavje vanuit de inlaatbox van een Glt met Green filter...klinkt echt super!

laat `s horen, niet alleen voor jezelf houden!!  :eusa_naughty:

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Beetje lassen her en der.. (pffff)

Bovendeel van de kooi is klaar en doorgelast. Hoofdbeugel staat vast op verstevigingsplaten op de kokers.
Voorin moet nog vast gezet worden en de twee hoofdbuizen naar de achterste schokbrekerpunten moeten er nog in. Daarna de rest inmeten maar dat zal wel Donderdag worden denk ik.

thuur

pwassink

Die zakt vast nog wel iets ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Zippo

Johann

Nog even met de legpuzzel "dashboard" aan het kijken geweest..
Beetje kip/ei gedoe hoe dat ding er straks weer in moet..  :eusa_wall:

Reitse

Citaat van: thuur op 25-12-2006 02:31:40
Dus toch een SDXC :evil:

Gr ;D
Die komt nooit vast te zitten ;D

Cool project Johann, eindelijk ben je bij de écht 850 aanbeland  :eusa_whistle: