Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Update,

Nokkenassen zitten er in, Nokkenasdeksel weer op de plek met keerringen en vloeibare pakking. Alles loopt op tijd en mooi rond.

Lijkt op eerdere foto maar hier zitten de assen er in en het deksel dicht.
  ;)

-D©©©L-

Ah, mooi man.  :eusa_clap:
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe hij loopt, niet alleen op toeren maar vooral ook tegen stationair ! Kippevel effect  ? :eusa_drool: 8)

Zippo

R o b

pwassink

Hmm

Na wat mijmeren over de aangepaste bobbelstokken met de verbeterde ademhaling van deze vijfpitter bent ik denkend te bedde gegaan, hedenmorgen plopte ineens de juiste omschrijving in beeld.

Als dit stuk mechaniek allemaal tot leven komt zou je in theorie getracteerd kunnen worden op een stuk aangenaam muzikaal geluid wat alleen de term "optiroffel" als juiste omschrijving zou moeten hebben.

Ben zeeeer benieuwd naar dit geluid..  :eusa_pray:

** edit: typo
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

R o b

Wat omschrijf je het mooi!

Heb je shakespeare gelezen voordat je naar bed ging!?  ;D

ed

Citaat van: pwassink op 23-10-2007 09:46:24
Hmm

Na wat mijmeren over de aangepaste bobbelstokken met de verbeterde ademhaling van deze vijfpitter bent ik denkend te bedde gegaan, hedenmorgen plopte ineens de juiste omschrijving in beeld.

Als dit stuk mechaniek allemaal tot leven komt zou je in theorie getrracteerd kunnen worden op een stuk aangenaam muzikaal geluid wat alleen de term "optiroffel" als juiste omschrijving zou moeten hebben.

Ben zeeeer benieuwd naar dit geluid..  :eusa_pray:
Ik ben in elk geval niet benieuwd wat jij allemaal mijmert over je bobbelstok als je "te bedde gaat" ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Leuke kip - ei...

Met een nieuw type onderblok en oud type kop passen zowel het oude als het nieuwe type bovenste motorsteun niet op 't blok....  :eusa_doh:

M a r c

huh  :-\  vreemd

ach.. zie het als een nieuwe uitdaging  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

De gaten zitten er wel voor de oude steun maar zijn niet bewerkt.
Een kant moet getapt worden en dan moet er nog een stukje uit voor de centreer bussen op de steun.
Moet lukken.

Johann

Blok staat weer in de SDM..  :eusa_dance:

thuur

Goed werk man! Begint het al te kriebelen om de sleutel om te draaien? ;D

Gr 8)

Johann

Citaat van: thuur op 23-10-2007 23:10:45
Goed werk man! Begint het al te kriebelen om de sleutel om te draaien? ;D

Gr 8)

Zal nog wel even duren.

Blok en bak plus assen zijn op 't subframe van onderen weer in de auto gezet. Gisteren nog even de startmotor en op gezet en een deel van de kabelboom aan de motor gezet.

De onderste motorsteun voor op 't blok en bij de poelie moeten van een '99 blok zijn, zijn anders dan van de oudere blokken. Ik had deze gelukkig nog liggen. De bovenste steun zit er ook op na het opboren van de passing gaten en het tappen van een van de montage gaten.

Vanavond zal het meeste van het blok er wel op zitten en dan eerst de electro hydraulische stuurpomp een plek geven. Zal nog wel een puzzel worden.

Laserblue

Is het niet mogelijk de motor ergens op een motorbank af te tunen?  :eusa_think: of is dit niet handig ???

succes verder,
Hubert.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: Laserblue op 24-10-2007 08:59:14
Is het niet mogelijk de motor ergens op een motorbank af te tunen?  :eusa_think: of is dit niet handig ???

succes verder,
Hubert.

Had handig kunnen zijn ja maar ik wil rijden..  ;D