Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: Johann op 24-10-2007 09:07:11
Citaat van: Laserblue op 24-10-2007 08:59:14
Is het niet mogelijk de motor ergens op een motorbank af te tunen?  :eusa_think: of is dit niet handig ???

succes verder,
Hubert.

Had handig kunnen zijn ja maar ik wil rijden..  ;D

Ik snap je volledig ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

fearless

Citaat van: Johann op 23-10-2007 22:52:51
Blok staat weer in de SDM..  :eusa_dance:

In de SDM ??  :eusa_think:

Hij zou toch in die van mij komen ??  :eusa_think:

Johann

Ik wil wel iets in je 850 zetten hoor Ivo..  ;)

Updateje,

Meeste heeft z'n plek weer. Alleen de stuurpomp moet nog een montagae bracket krijgen en aangesloten worden.
Daarna nog de meters aansluiten. Water en olie zit er al op.

Turbo-Geek

Stuurpomp ?? Op een circuit wagen is STB toch helemaal geen prio en allemaal extra gewicht ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 25-10-2007 11:03:41
Stuurpomp ?? Op een circuit wagen is STB toch helemaal geen prio en allemaal extra gewicht ?

Het zou je nog verbazen..  ;)

Op de Ring heb ik geen SB nodig nee maar heb op Lelystad meegedaan met wat leuke oefeningen waaronder slalom...  ::)
Is een standaard SB stuurhuis en dat gaat erg zwaar als er plakbanden op zitten.
De stuurpomp zie je op de foto rechts onder in de hoek zitten, die zwarte dop. Is een electro hydraulische pomp.

Iets dergelijks zat ook op de BTCC 850 btw.  ;)

Oele

Ziet er goed uit!

Wel een vraagje..

Zie ik het goed en heb je een brandstof drukmeter op de aanvoer zitten?
Hoe regel je de brandstof raildruk, maak je nog gebruik van de standaard drukregelaar?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de ITB..  :eusa_clap:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 25-10-2007 11:16:51
Ziet er goed uit!

Dank U!  ;)

Citeer
Wel een vraagje..

Zie ik het goed en heb je een brandstof drukmeter op de aanvoer zitten?
Hoe regel je de brandstof raildruk, maak je nog gebruik van de standaard drukregelaar?

Omdat de rail verder van de motor staat had ik nieuwe leidingen nodig. Was dit niet 't geval geweest dan had ik denk ik wel de standaard regelaar gebruikt.

Zoals 't nu is,

Ik heb een Merk X(?) regelaar gekocht bij een bedrijf in Nijkerk waar destijds een meeting was, weet de naam zo niet meer maar OMD was daar ook.

Deze regelaar zit tegen 't schutbord,

Vervolgens een aanvoer slang laten maken die op de standaard koppeling van de orginele leiding past net boven het stuurhuis aan de bijrijder kant. Deze komt op de standard fitting op de standaard Volvo rail.

Voor de retour heb ik de aansluiting welke onder de orginele regelaar zit nagemaakt met aan de andere kant schroefdraad voor een fitting. De orginele regelaar zit in de rail met ongeveer eenzelfde plug als een injector en is vastgezet met twee torx schroefjes. Dit is dus nu gewoon een fitting.

Hier ook een slang voor laten maken die richting regelaar gaat en onder de regelaar weer een slang die op de orginele retour komt.

De druk is regelbaar maar bij deze opzet minimaal 4.1 bar.. Wil niet lager of de meter klopt niet. Belangrijk is dat ie constant is en dat is ie wel. Met de 395 CC injecteurs is het rustig werken op de rail..  ;D

Oele

Man, wat ziet dat er strak uit!

Ik wil het precies zo hebben, het liefst nog met een electronische drukmeter af te lezen van achter het stuur. Voor rollenbank test is dit wel erg handig!

Bedankt voor de gedetaileerde foto's en uitleg, ik ga het ook zo doen(proberen)..
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Zippo

Geen duidelijke foto's maken!
Straks ligt 't in de winkel  ;D

Eugene

Goed bezig Johann :o

Citaat van: Zippo op 25-10-2007 19:17:32

;D

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Citaat van: Zippo op 25-10-2007 19:17:32

mee eens

:eusa_think:

fearless

Ziet er heel goed uit.  :eusa_dance:

Citaat van: Johann op 25-10-2007 10:34:19
Ik wil wel iets in je 850 zetten hoor Ivo..  ;)

Hmmm weet niet of dat wel zo verstandig is.  :eusa_think:

Johann

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Emiel

woest (bn.)
1 wild, verwilderd
2 ruw, onbeschaafd

Goddegod...wat klinkt dat.  :eusa_drool: