Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Diederick


Johann

Tweede poging mag ie weer een jaartje!  :eusa_dance:

Ashoes stuk en de banden waren ze bij poging 1 niet blij mee..



;D



Grotere stuurstoppers er op gezet en iets smallere banden, krijg je zoiets,




BOV

Maar je mag nu weer een jaartje rondtuffen?

Wanneer krijgt ie zijn ringdoop?
I take pictures and build stuff...

850 Ra$ing

Citaat van: BOV op 23-04-2009 20:29:18
Maar je mag nu weer een jaartje rondtuffen?

Wanneer krijgt ie zijn ringdoop?

Deze zomer wel gehad toch of niet?

Johann

Citaat van: 850 Ra$ing op 19-09-2009 21:20:44
Citaat van: BOV op 23-04-2009 20:29:18
Maar je mag nu weer een jaartje rondtuffen?

Wanneer krijgt ie zijn ringdoop?

Deze zomer wel gehad toch of niet?

April 2007.

850 Ra$ing

Citaat van: Johann op 19-09-2009 21:41:26
Citaat van: 850 Ra$ing op 19-09-2009 21:20:44
Citaat van: BOV op 23-04-2009 20:29:18
Maar je mag nu weer een jaartje rondtuffen?

Wanneer krijgt ie zijn ringdoop?

Dat was nog met het oude blok toch?

Deze zomer wel gehad toch of niet?

April 2007.

Johann

Citaat van: 850 Ra$ing op 20-09-2009 15:20:50
Citaat van: Johann op 19-09-2009 21:41:26
Citaat van: 850 Ra$ing op 19-09-2009 21:20:44
Citaat van: BOV op 23-04-2009 20:29:18
Maar je mag nu weer een jaartje rondtuffen?

Wanneer krijgt ie zijn ringdoop?

Deze zomer wel gehad toch of niet?

April 2007.

Dat was nog met het oude blok toch?

Ja dat was 't oude blok. Met de nieuwe nog niet geweest. Alleen op Assen gereden in Maart.

Johann

Updateje..

April 2009 laatste APK voor de SDM. Na de circuit dag op Assen bleek er een aandrijfashoes stuk te zijn,



Na de APK bleek ook dat de Deltalink de nodige gebreken had,



Heb nog een paar keer met de auto gereden.

Zomer 2009,



En voor de winter nog met de auto op pad geweest even warm trappen en alles checken voor de winterslaap,



Daarna heeft de auto voor het merendeel buiten op de plas stil gestaan.

Na de winter was het wel starten zonder morren maar de achteras was nog steeds niet gemaakt, was wel een APK punt dus April 2010 maar besloten om de SDM te schorsen.

Na nog een winter voor de kiezen kwam Emiel met het aanbod dan iig de achteras eens van vers spul te voorzien. De nieuwe rubbers lagen al tijden in de auto en staal omvlochten remleiding lagen ook al tijden op de plank.

Januari dit jaar heeft Emiel de SDM meegenomen en de nodige aanpassingen aan de auto gedaan,











En een paar dagen later weer netjes terug gebracht.



En natuurlijk de conversatie wanneer de SDM weer eens ingezet zou gaan worden maar met alle wilde plannen was er geen ruimte voor SDM en daar Emiel de moeite had genomen de auto onderhanden te nemen leek het me beter dat Emiel dan ook maar eens moest testen of zijn aanpassingen een beetje naar tevredenheid waren uitgevoerd...  ;D

Het duurde even maar vorige maand kwam het hoge woord er uit. Emiel wilde wel eens een rondje Assen met de SDM doen. Dit moest in zijn vakantie gebeuren en voor zover ik begreep lag dat ook precies in mijn vakantie. Na e.a. te hebben klaargezet bleek echter dat ik dan net terug zou zijn van vakantie dus maar besloten om als toeschouwer iig eens te gaan kijken hoe zo'n SDM er op het circuit nu uit ziet.

Naast de nieuwe achteras rubbers en remleidingen verder weinig nieuws behalve dat het digitale display welke ooit in de SD-C dienst had gedaan en welke al tijden in de SDM zat nu maar eens aangesloten moest worden zodat iig een paar waarden uitgelezen konden worden.

Was ooit zo,


Nu zo,


Afgelopen Maandag dus nog de laaste dingetjes aan de SDM gedaan en Emiel heeft vervolgens de combinatie mee naar huis genomen.

Dinsdag morgen is Emiel al naar het circuit gegaan samen met Alex, was zelf net na de middag aanwezig.

SDM was al afgeladen van de aanhanger,



Was wel mooi om de auto op de baan te zien, keer eens wat anders.  ;D





Totaal zijn er 40 rondjes gereden. Helaas een maal de grindbak in zonder noemenswaardige schade behalve dat de spatlap links voor er nu meer dan half af lag en heel vreemd allemaal lak van de linker achtervelg afgesprongen was.



Heel raar. Alsof de lak nooit gehecht heeft op de velg. Emiel zit op dit moment thuis in de keuken met een penseel de velg bij te stippen. Waarschijnlijk door de stukken rubber op de baan is er weer eens een aandrijfashoes stuk, zelfde als de vorige keer, en er waren een paar druppels remvloeistof uit het reservoir gelekt waarschijnlijk omdat het niveau iets aan de hoge kant was maar verder heeft de SDM zich weer kranig gedragen.












Turbo-Geek

Waren de velgen origineel ook zwart af fabriek ? Of inmiddels een keer overgespoten ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2011 17:35:16
Waren de velgen origineel ook zwart af fabriek ? Of inmiddels een keer overgespoten ?

Zwart af fabriek. Heb ooit een keer met het het op de aanhanger zetten met de velg heel iets tegen de rand van de aanhanger getikt en toen viel mij ook al op dat er gelijk een stuk lak af sprong ipv dat er een schuurplek of kras op zou zitten.

peteRRR

Jeetje wat gaaf zeg met zo,n 850 het circuit op,...het zal de mens doen genieten.

Jullie treffen het maar,.....er moet toch iemand gelukkig zijn. ;D

Vreemd van die velg,..steenslag,centrifugale krachten samen met een slechte hechting,zwakke lak,.... :eusa_think:

Had dit blog trouwens nog niet gezien.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jans Duiven

Jammer dat ik er te laat achter kom. Ik was gisteren vlakbij..

Hans

Turbo-Geek

Ben dat niet gewend van Team Dynamics. Is het poedercoating ?
Het is wel de achilles van poedercoaten, als er schade is dan heb je meteen hele vlokken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2011 19:30:17
Ben dat niet gewend van Team Dynamics. Is het poedercoating ?
Het is wel de achilles van poedercoaten, als er schade is dan heb je meteen hele vlokken.

Lijkt wel op poedercoaten. De lak laag zit er ook dik op.
Heb wel bij andere TDR velgen voor de C30 gehad dat er een 4 weken langere levertijd op zat ivm problemen met de lak.

Jack v

Zo ff afblazen en na de geplaatste link van Marco  even het hele topic doorgelzen geweldig project Johan. Mijn complimenten waar is SDM nu gebleven?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.