Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: cas op 06-02-2010 14:04:49
daarom oa je accu loskopelen, en auto niet op contact, zodat ie dat niet kan lezen als je hem loshaald. volgens mij mag er dan niets gebeuren als je de airbag dan weer aansluit en DAN pas de accu weer connect.

of heeft de auto een backup accu om te lezen of de airbag te kunnen activeren als de auto in ongeval komt als accu al leeg is?

interesse: waarom sleutel op stand 2, en DAN pas weer accu aansluiten?

Dan klapt ie in ieder geval als er niemand achter het stuur zit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: beezz op 17-02-2010 16:01:30
Net de dealer gebeld om afspraak te maken voor de reset van de SRS. Hij gaf aan dat ik alleen de accupool hoefde los te maken en weer aan te sluiten, dan zou alles gereset zijn.
Gelijk gerpobeerd, maar helaas.

Je kunt geen enkel computersysteem in onze auto's resetten door de accu een kwartiertje los te nemen. Foutcodes blijven opgeslagen en bij het SRS systeem blijft dan ook het lampje branden.

Citeer
Als zij het al niet weten, heeft het dan zin om uberhaupt naar de dealer te gaan?

Goeie vraag...


Gr :eusa_think:

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

mevita

Citaat van: Joeri op 22-06-2010 08:40:29
Even checken, zijn dit de goede lampjes voor de verlichting van de teller klok? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290447198094&ssPageName=ADME:B:EF:DE:1123

8)
ik zou ze gewoon even in de automaterialenzaak bij jou om de hoek gaan halen kosten daar ook ong hetzelfde en je hebt geen rompslomp met betalen verzenden en wachten.
gr mevita

Joeri

#229
Citaat van: mevita op 22-06-2010 08:48:49
Citaat van: Joeri op 22-06-2010 08:40:29
Even checken, zijn dit de goede lampjes voor de verlichting van de teller klok? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290447198094&ssPageName=ADME:B:EF:DE:1123

8)
ik zou ze gewoon even in de automaterialenzaak bij jou om de hoek gaan halen kosten daar ook ong hetzelfde en je hebt geen rompslomp met betalen verzenden en wachten.
gr mevita
Dat heb je met die ebay generatie heh  ;) Maar dit zijn wel degene die erin moeten dus?

Raak een beetje in de war door het voetje. Waarschijnlijk kun je ze ook inclusief voetje krijgen maar volgens mij kun je deze stekers ook in het bestaande voetje zetten toch?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Chris

#230
Citaat van: Joeri op 22-06-2010 09:18:48
Citaat van: mevita op 22-06-2010 08:48:49
Citaat van: Joeri op 22-06-2010 08:40:29
Even checken, zijn dit de goede lampjes voor de verlichting van de teller klok? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290447198094&ssPageName=ADME:B:EF:DE:1123

8)
ik zou ze gewoon even in de automaterialenzaak bij jou om de hoek gaan halen kosten daar ook ong hetzelfde en je hebt geen rompslomp met betalen verzenden en wachten.
gr mevita
Dat heb je met die ebay generatie heh  ;) Maar dit zijn wel degene die erin moeten dus?

Ik heb nog een zooitje van die lampjes liggen. Volgens mij ook nog een onaangebroken doosje.. ik kan wel even voor je kijken. Het gaat dan in ieder geval om de kleine lampjes voor de 'waarschuwingslampjes' op het dashboard. Daar zit ook een kleine zwarte 'fitting'(?) aan zodat je ze er zo indraait.

De lampjes achter de tellers zijn groter, als je die koopt krijg je ook alleen een lampje zonder het zwarte achter gedeelte zegmaar. Dat is wat ik volgens mij zie op de foto op ebay. Misschien heb ik dit echter ook nog wel maar dat weet ik niet zeker.

joker247

Hee,

Ik ben bezig de teller unit verlichting van de 850 2.5 I Automaat te repareren, de verlichting hield er mee op..
ik heb veel gehad aan dit topic met het demonteren van de unit.
lampjes zijn vervangen (4x 12V 3W)  dit verliep allemaal heel soepel.

maarja nu nog steeds geen licht ???
de zekering is ook nog heel, en de draden zien er goed uit.

wat kan dit zijn ?

hoor het graag,
Onno

UserID6342

Staat je dimmer wel in de goede stand ?  Zekeringen heel ?

joker247

ja die staat goed, maar hoe weet ik of die wel werkt ?
voelt verder wel goed aan die dimmer

zekering 35 was voor dashboard verlichting (10A) en die was nog heel ja.

thuur

Brandt de rest van de dashboardverlichting wel? Schakelaars e.d.


Gr ???

joker247

ja echt alles doet het prima, puur de teller unit verlichting doet het niet.
het leek als of ze stuk voor stuk kapot gingen.

ben echt radenloos, maar in het donker kan je dus niet zien hoe snel je rijd...

UserID6342

Even zonder de tellerunit gezien te hebben denk ik dan, als de rest van de schakelaars wel verlicht, aan een print- of draadbreuk naar de tellerunit toe.  Kun je van iemand een andere tellerunit proberen om te zien of tie dan wel werkt ?  Dan ben je al weer een stap verder om te zoeken.  Is ook het makkelijkst en het snelst te proberen.

joker247

ik heb goed gekeken maar zag niks, maar ik kan ook niet in die teller unit kijken...
maar ik ken verder niemand met een 850.  :-\

haasje

Waar kom je vandaan? Ik heb hier nog wel een teller liggen die je kunt proberen.

joker247

bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet hoor.