HID / Xenon kit voor de 850R eindelijk er in

Gestart door PEP, 02-05-2007 09:09:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas850

#45
Ik heb een camco setje besteld. Nu ben ik vast aan het droog puzzelen waar ik het beste de omvormers kan plaatsen.
Wat me wel opviel is dat er maar bij 1 lamp de aansluiting zit naar de origenel aansluiting (waar je dus normaal je lamp op vast klikt).
Deze draad loopt wel weer terug naar een soort relais die weer verbonden is met de andere lamp.

Klopt het dat je maar 1 van de aansluitingen gebruikt van het originele systeem?

Op de tekening dus de draadje "To original halogen lamp connector"



Bas
"to finish first, you first have to finish"

AntonioMontana

Ik heb 2 identieke xenon lampjes en dus ook bij beide een aansluiting naar de originele hallogene aansluitingen, misschien dat het bij jouw set niet hoeft maar het lijkt mij logisch dat je beide originele aansluitingen moet gebruiken. Of jouw camco gebruikt dus wel maar 1 aansluiting en het Relais-gebeuren is er bijgedaan om dat defectelampje te voorkomen. Beetje vreemde constructie, snap niet waarom ze niet 2 originele aansluitingen gebruiken zonder t Relais erbij?
En het defectelamplampje gaat branden bij een voltage(ampere?)verschil tussen links en rechts dacht ik, dus als er 1 niet aangesloten wordt hoe zit dat dan? Naja, ik ben ook geen expert, als het straks werkt volgens jouw inbouwhandleiding maakt t ook niks uit meer en geniet je van de zee van licht ;)

pwassink

En ga ervanuit dat elke leverancier zijn eigen kleurtjes gebruikt ..

Normaliter is de gemeten weerstand datgene wat de lamp defect indicatie bepaald.

Sommige wagens zijn ook gevoelig voor de straling uit de voorschakelapparaten,
dit ook afhankelijk van de kwaliteit van het materiaal.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

@®-

Citaat van: Bas850 op 16-05-2007 00:17:57


Klopt het dat je maar 1 van de aansluitingen gebruikt van het originele systeem?

Op de tekening dus de draadje "To original halogen lamp connector"

Bas
Ik heb ze allebei gebruikt, dus die 1 die op de lamp zit is de + en die op de unit naast de klemmetjes zitten om de lamp vast te houden is de -

Bas850

Citaat van: @®- op 16-05-2007 09:11:31
Citaat van: Bas850 op 16-05-2007 00:17:57


Klopt het dat je maar 1 van de aansluitingen gebruikt van het originele systeem?

Op de tekening dus de draadje "To original halogen lamp connector"

Bas
Ik heb ze allebei gebruikt, dus die 1 die op de lamp zit is de + en die op de unit naast de klemmetjes zitten om de lamp vast te houden is de -
Ja dat is bij mij ook maar bij 1 lamp zit er maar een aansluiting die direct terug gaat naar het relais van daar uit komen er 2 draden die terug gaan naar de balast. Dus aan 1 kant hou ik de aansluiting over.

Bas

Bas
"to finish first, you first have to finish"

@®-

Citaat van: Bas850 op 16-05-2007 09:18:09
Citaat van: @®- op 16-05-2007 09:11:31
Citaat van: Bas850 op 16-05-2007 00:17:57


Klopt het dat je maar 1 van de aansluitingen gebruikt van het originele systeem?

Op de tekening dus de draadje "To original halogen lamp connector"

Bas
Ik heb ze allebei gebruikt, dus die 1 die op de lamp zit is de + en die op de unit naast de klemmetjes zitten om de lamp vast te houden is de -
Ja dat is bij mij ook maar bij 1 lamp zit er maar een aansluiting die direct terug gaat naar het relais van daar uit komen er 2 draden die terug gaan naar de balast. Dus aan 1 kant hou ik de aansluiting over.

Bas

Bas
Bij mij gaat een dikke kabel van de ballast/starter, naar het relais (voor het lampjekapotlampje) uit dat relais gaat een kabel naar de voeding die zich splitst in een + en een -

Eigenlijk precies hetzelfde als jou elektrische schema.

Racingbrick

 ;D ;D
echt China spul hoor, ik zat op die tekening te kijken en er staat gourmet
Hmm, das wel lekker op zn tijd, maar ik denk dat ze een grommet bedoelen, dat is wat wij ook wel een doorvoerrubber noemen...

In goed Engels is dit een grommet:

Grommets and eyelets are metal, plastic, or rubber rings that are inserted into a hole made through another material. They may be used to reinforce the hole, to shield something from the sharp edges of the hole, or both.

Tis wellicht gezeik van me, maar je kunt nogal wat fijne misvattingen krijgen met de handleidingen uit die gebieden.


AntonioMontana

Hmm ik ben iets tegengekomen....
Als ik voor het starten de lichtenschakelaar op de normale bovenste stand zet en start gaat alles prima (alleen het xenonlampje start nu dus 2 keer op bij het starten). Als ik de schakelaar een slag naar links doe, dus enkel parkinglights aan heb en start, en dan als de motor draait de schakelaar weer omhoog doe (zodat xenon dus maar 1x op hoeft te starten) dan reset mn dashboardklokje, 0:00, alsof mn accu los is geweest. Hmmzz vreemd, dan maar starten op de normale manier en 2x xenon lampen opstarten...
Of weet iemand waar dit aan ligt?

Oh en waar kan ik xenon lookalike parkinglightlampjes kopen, want die 2gele lampjes naast mn xenon voor is niet echt fraai. Brezan en een andere automaterialenzaak hadden ze niet, waar zijn ze wel te koop?

hanszelf

#53
Je zou witte LED's kunnen overwegen, die zijn ongeveer net zo wit als Xenon.
Ik heb net een setje oranje besteld voor de richtingaanwijzers.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

hanszelf

Blijk ik de enige 850 uit mei 1994 te hebben die geen H4 heeft?!
Kwam ik achter nadat ik de accu en de hele koplampunit had gedemonteerd om mijn zojuist ontvangen Xenonsetje in te bouwen  :eusa_wall:
Ik had speciaal nog gekeken op (ondermeer) de site van Philips want ik twijfelde al. Maar ja, in het reservelampensetje dat in de auto lag toen ik hem kocht zat ook een H4 dus...

Waarschijnlijk kan ik de H4-set aan een collega verpatsen, maar nu moet ik weer een week wachten (en eerst maar eens heeeeel goed kijken wat ik heb. Lijkt wel H1 maar is het dat ook  :eusa_think:)

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur


-D©©©L-


ewing

Citaat van: AntonioMontana op 16-05-2007 22:29:55
Oh en waar kan ik xenon lookalike parkinglightlampjes kopen, want die 2gele lampjes naast mn xenon voor is niet echt fraai. Brezan en een andere automaterialenzaak hadden ze niet, waar zijn ze wel te koop?

Die 'witte leds' kun je ook bij Conrad krijgen volgens mij:
- BA15s, wit: http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTI3NDE5NTU0MDY=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&~cookies=1

Ik vraag me alleen af of dat er wel mooi uitziet. Zou eerder voor een witte gloeilamp gaan denk ik, omdat, ik 'leds' altijd iets goedkoops vind hebben...maar goed, smaken verschillen! ;)

@®-

Citaat van: hanszelf op 22-05-2007 01:09:52
Blijk ik de enige 850 uit mei 1994 te hebben die geen H4 heeft?!
Kwam ik achter nadat ik de accu en de hele koplampunit had gedemonteerd om mijn zojuist ontvangen Xenonsetje in te bouwen  :eusa_wall:
Ik had speciaal nog gekeken op (ondermeer) de site van Philips want ik twijfelde al. Maar ja, in het reservelampensetje dat in de auto lag toen ik hem kocht zat ook een H4 dus...

Waarschijnlijk kan ik de H4-set aan een collega verpatsen, maar nu moet ik weer een week wachten (en eerst maar eens heeeeel goed kijken wat ik heb. Lijkt wel H1 maar is het dat ook  :eusa_think:)

Hans
Als ik zo op de foto van je profiel kijk zie ik dat je ronde bumpers hebt, en daarbij horen de nieuwere koplampen. Als deze koplampen voor de europese markt bedoelt waren zou hierin H1 zitten.

Dit is H1:


M a r c

Geeneen 94-er heeft H4....

Ik heb een 35W 8000K set in mijn 850 zitten overigens zónder een extern relais en geen last van het storingslampje. Is dus veel netter in te bouwen omdat je minder componenten en kabels moet wegwerken. Ik heb een hekel aan draden en kastjes onder de motorkap.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl