Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: viking_in_shorts op 14-11-2014 12:13:09
Citaat van: maruska op 14-11-2014 09:52:46

@Tim : eigen keuze natuurlijk, de meningen zijn verdeeld. En die overkapping : think big, bro in shorts !. Je zult er plezier van hebben.

De overkapping is een volgende project. Misschien wel een garage. We zijn nu met de bank bezig over onze hypotheek plus een evt nieuwe lening voor andere auto('s)
Als dat een feit is ga ik zo langzamerhand eens kijken naar wat ik wil voor de cabrio. Nu het winter is (???????) zal een garage bouwen toch wel uit den boze zijn....

Wij hebben het garage-plan ook uitgesteld tot Mei. Geen enkele aannemeer die er nu oren naar heeft.

viking_in_shorts

Oh ja - ik zal ff n update schrijven. Ik vond het wel leuk namelijk.

Gisteren mijn auto terug gekregen, ik heb nieuwe buitenste stuurkogels. Gevraagd om niet-Meyle en Volvo origineel gekregen. Scheelde maar €10 op het eindbedrag, dus dat is prima. Jammer genoeg echter kreeg ik geen print-out van de waarden. Ze hadden namelijk een probleem met de printer. Prima zeg ik - ik kijk er wel even naar.

Bleek dat de printer kapot was gegaan en ze in de winkel een nieuwe printer gekocht hebben. Blijkt er voor Win98 geen drivers te zijn voor een Canon Pixma 2920 :o

Enfin: 2 uurtjes later, een printer aan de praat gekregen op een PC met Win98 (zonder internet) maar jammer heb ik nog niet de software kunnen laten praten met de nieuwe printer. Later deze week maar even kijken of ik er wat meer mee kan.

Was wel leuk om daar even bezig te zijn :)

Hieronder even een screenshot die ik gemaakt heb, dus een beetje bewijs heb ik in ieder geval wel ;)

KIM

Ligt er gewicht aan een kant in de auto?

Ik vind het namelijk bijzonder dat de camber rechts voor en achter sterk negatief is.
Voor is de waarde nog wel wat beter te krijgen door de bouten van de demperpoot en fuseestuk los te halen. Een goede uitlijner voert dat trucje voor je uit. Het is belangrijker om de waarden links en rechts dicht bij elkaar te hebben dan de waarden in het groen krijgen.

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 19-11-2014 15:02:26
Ligt er gewicht aan een kant in de auto?

Ik vind het namelijk bijzonder dat de camber rechts voor en achter sterk negatief is.
Voor is de waarde nog wel wat beter te krijgen door de bouten van de demperpoot en fuseestuk los te halen. Een goede uitlijner voert dat trucje voor je uit. Het is belangrijker om de waarden links en rechts dicht bij elkaar te hebben dan de waarden in het groen krijgen.

Hahahha .. probeer je te zeggen dat ik te zwaar ben :angel:

Nee - even serieus. Afgezien van het feit dat ik altijd links zit ligt er niet veel meer gewicht in de auto. Wel heb ik verteld dat ik ervan baal dat mijn banden altijd aan de binnenkant slijten maar dat ik dat niet zie vanwege mijn beroerde draaicirkel. Misschien dat ze daar iets aan gedaan hebben?

Ik moet er toch binnenkort naar toe, ik zal ze vragen van hoe of wat. Bedankt voor het serieus kijken naar de waarden!

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 19-11-2014 15:09:13

Zat je op de rechterstoel dan?  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 19-11-2014 17:33:27
Citaat van: viking_in_shorts op 19-11-2014 15:09:13

Zat je op de rechterstoel dan?  ;D

Juist niet - deze waardes om te kompenseren voor mijn gewicht aan de linkerkant.

KIM

Ah. In dynamische toestand staat ie wel recht.
Dan moet je het zo laten...

viking_in_shorts

ik had even een momentje zojuist ....

Ben

Eindelijk volwassen !
Gefeliciteerd :-)

Taranis

Wie zegt er dat die 2.4t's altijd scheuren? Netjes hoor :eusa_clap:

Bizar trouwens, het is bij jullie warmer dan hier.

viking_in_shorts

Het is inderdaad veel te warm. Tot voor 1,5 week geleden was het hier gewoon nog herfst. Maar nu is het winter, en de sneeuw hangt in de lucht. Maar ja - met dit soort temperaturen is die zo weer weg. Als er überhaupt sneeuw valt, ipv regen....

Ennuh - dat ik de 3 ton haal, is niet omdat ik zo goed voor 'm zorg :eusa_shifty:

)()()sT

Kwaliteit ;D
Gefeliciteerd met deze mijlpaal :)

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 04-12-2014 22:52:03

Ennuh - dat ik de 3 ton haal, is niet omdat ik zo goed voor 'm zorg :eusa_shifty:

Dat weten we toch?

Vandaar ook de opmerking van Ronald denk ik.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Tja .. "een litertje olie" heeft hij wel eens nodig ja ...