ff voorstellen, 850R [Update 30-5-2010]

Gestart door Teddy81, 01-08-2007 22:39:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Teddy81

Hoi,

Ik ben Ted, 26 jaar, en eindelijk eigenaar van een Volvo 850R uit 1996. Ik ben zoooo blij!  :eusa_dance:

Ik ben opgegroeid met Volvo (papa...  ::)) dus het was al vroeg duidelijk dat ik ook ooit een Volvo zou gaan rijden. De eerste auto die ik kocht was dan ook.... een Volvo. Een 480 Turbo uit 1989. Na nog 2 480ers en een 740 ben ik nu dan toch eindelijk bij mijn droom auto aanbeland. Een Volvo 850R uit 1996.  ;D

De koop van de auto was een klein beetje een gokje. Het is een Italiaanse import (heel lang getwijfeld of ik dat wel moest doen), zonder onderhoudshistorie, zonder boekjes, die er op het eerste gezicht redelijk netjes uitzag. Het interieur was wat shabby en toen ik ging kijken naar de auto regende het, dus ik kon geen kras zien zitten in de lak. Ja ik weet het, hoe kun je zoiets kopen.  :eusa_wall:
Ook had ik al gehoord van iemand dat de auto al 2 jaar te koop stond bij dezelfde handelaar, en dat deze van tijd tot tijd van marktplaats gehaald werd om na een tijdje weer te verschijnen. (Volgens mij staat de auto nogsteeds te koop bij de handelaar)  :eusa_think:
Het enige wat ik zeker wist was dat de distributieriem 15000km geleden vervangen was bij een Volvo dealert en dat de NAP kloppend was. Dus wat doe je in zo'n geval??......... Juist je handelt impulsief en hakt binnen 5 minuten de knoop door om hem toch maar te kopen.  :eusa_clap:

Ik ben (was) zelf monteur dus eventuele reparaties kan ik zelf goed aan en aan onderdelen weet ik ook altijd wel te komen. Dus meteen een set nieuwe remschijven en blokken gekocht rondom en deze heb ik maar meteen gemonteerd. Eerste kwaaltje, een vastzittende rechtervoorremklauw. Verder alles heerlijk makkelijk los te krijgen (teken dat de auto ooit toch goed onderhouden is).

De week erna een afspraak gemaakt bij een Volvo specialist in Berkel en Rodenrijs (was wel een bekende voor sommigen) waar de auto van onder tot boven compleet onder handen is genomen. Alle olie is vervangen, nieuwe bougies, verdelerkapje, rotortje, filtertjes, noem het maar op. Ow ja, ook meteen maar een Powerflex bovenste motorsteun gemonteerd voor het Oorgasme in de auto.
Het dakje werkte niet, maar dit bleek een loszittende stekker aan het motortje, niet zonder reden natuurlijk...... Tweede probleem, als het dak eenmaal open was (dit ging niet van harte) wilde het niet meer dicht. Helaas kwam ik daar pas op zondagavond achter. Dus wat doe je in zo'n geval (17h zondag) juist je besluit om toch maar het complete dak eruit te halen. Dus.. hemel los en eruit, dak los en eruit, kijken waar het dak vastloopt, repareren, dak weer monteren, dak afstellen, hemel weer monteren. Juist dat zeg ik snel, maar ik was 22h eindelijk klaar  >:(. Maar...... het dak werkt weer.

Toen waren de stoelen aan de beurt. Het alcantara was compleet ruw geworden. Lange rare draden eraan, zag er niet uit. Dus tondeuse gepakt aan aan het scheren geslagen. Manman wat knappen die stoelen daarvan op zeg. Het is nog niet helemaal super (voor het echte mooi zou de boel opnieuw bekleed moeten worden) maar het ziet er een stuk beter uit. (zie fotos beneden)

Later nog een setje matjes laten maken. Wilde zwarte matjes, maar wel een beige biesje eromheen. Dit was geen enkel probleem dus Tedje was weer blij.

Toen kwam vandaag. Bij de autofabrikant waar ik werk worden ook wel eens auto's gepoetst. En laat onze poetser nou niet de beroerdste zijn. Hij wilde mijn auto ook wel eens onderhanden nemen. Eens kijken of hij alle krassen (die ik niet had gezien door de regen) weg kon krijgen. Dus vanaf 17h zijn we bezig geweest met eerst de complete auto polijsten, en daarna in een soort seal wax zetten. WAT EEN VERSCHIL.  ;D Ok, we zijn er 4 uur mee bezig geweest (met machines, moet je nagaan als ik zelf met de hand had moeten waxen) maar het resultaat mag er wezen. Swissol ik echt serieus de beste wax die er is. Wat een glans. Zie de fotos.

Nou dit was het wel zo'n beetje voorlopig. Vrijdag komt mijn veerpootbrug dus die ga ik zaterdag er ff in leggen en dan zien we wel wat er nogmeer gaat gebeuren, maar dit is zeker nog niet het einden van de werkzaamheden.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben echt heel blij dat ik zoveel geluk heb gehad met het kopen van deze auto. Ik ben er heel erg blij mee.  :eusa_dance:

En dan nu waar iedereen deze topics voor opent. De foto's



stoel voor scheren


stoel na scheren


matjes


voor polish met "ferrari" logo (ook zelf geplakt  ;D)


auto voor polish


En...... de fotos van na de polish. Motorruimte krijgen jullie nog niet want die moet ik eerst nog schoonmaken.
;D





















Gmid

Wat een introductie! Wat een foto's! Geweldig!!!

:eusa_clap:

Welkom. Ik ga eerst je verhaal maar ns lezen.
Volvo C30 '12

Turbobiker

Heeele mooie wagen en heeeele mooie foto's :eusa_clap:

Netjes voorgesteld en welkom op het forum.

Heb je nog wat extra info? Km stand? MT of AT?


@geert: eerst lezen natuurlijk, misschien staat het wel vol onzin ::) ;D
De Tussenpaus

Gmid

Daarom heb ik geen commentaar gegeven op de tekst.  :-*
Maar dat doe ik nu alsnog:

Leuk verhaal, leuk om te lezen hoe je in de volvo gegroeid bent. En een enorm goeie keuze gemaakt om een 850R te nemen.
:eusa_clap:
Volvo C30 '12


Teddy81

Oww ja, het is een handgeschakelde, ik wilde perse geen automaat hebben en de km stand is 230.000, net ingereden dus.   :eusa_whistle:

Claudia

Welkom Ted!

Wat een beauty!
Enneh...niks mis toch met Italianen? :P

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Jeroentjuh


V70R-obert

Gefeliciteerd met deze prachtige auto. Dankbaar werk zo op de foto's te zien. Zit er ook verschil in een Italiaanse R of een R voor de Nederlandse markt? Bij de V70 heb je R's uit Italie met een 2.0 motor met 180pk.

Veel plezier gewenst van deze mooie R

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Teddy81

Nou ja italiaan betekend 2.0L en dat betekend minder vermogen. Ook als ik straks eventueel (wil ik natuurlijk niet) de auto zou willen verkopen is een nederlandse toch beter. Maar ik heb totaal GEEN spijt van mijn keuze, en dat chippie komt er ook wel, dus vermogen zat straks.  ;)

Emiel


matRRR

heej, bekende positie van bekende sticker, staat toch mooi bij de R he??
Hele mooie auto hoor! vooral na die poetsbeurt is ie weer prachtig!

veel plezier van je roffel! ;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

je hebt nu 211 pk, met chippie zit je toch al lekker richting de 250...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Steef

Mooie introductie, maarre die autofabrikant waar jij werkt..... daar willen we allemaal wel werken denk ik   ;D (achtergrond foto 9).....

Veel plezier ermee!!

Steven