waar kan ik een variabele interval schakeling voor de ruitenwisser kopen?

Gestart door BarryH, 17-11-2007 22:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

Bij mij zat hij niet vastgeklemd. Bij mij was het ook met de vingertoppen, maar dat was net genoeg.

Ik ben nooit voor forceren, veel te bang dat ik iets stuk maak, maar hier zou ik je aanraden het nog een keer te proberen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Marc O.

Heb inderdaad nog een poging gewaagd, maar helaas.....Ik kan hem op en neer bewegen maar net niet genoeg "vertikale" kracht zetten om hem eruit te wippen. Volgend weekend nog maar een keer proberen. En ondertussen eens kijken of/hoe die zekeringbak los kan (iemand misschien een Vadis screenshotje daarvan??). Dan zou ik er zo bij kunnen. Voorlopig kom ik iig niet in de buurt van Utrecht, anders was ik wel even bij je langs gekomen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

Citaat van: Ludo op 09-12-2007 16:36:45
als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Kan het zijn dat er bij SVC70 niet zo'n horizontaal plaatje voor zit?
Het kastje zit nogal verticaal (eigenlijk een beetje schuin), met een enorme bundel draden er vlak voor en onder langs.
Geen makkelijke toegang inderdaad.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Marc O.

Citaat van: llinssen op 09-12-2007 16:48:08
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 16:36:45
als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Kan het zijn dat er bij SVC70 niet zo'n horizontaal plaatje voor zit?
Het kastje zit nogal verticaal (eigenlijk een beetje schuin), met een enorme bundel draden er vlak voor en onder langs.
Geen makkelijke toegang inderdaad.

Precies, die bundel draden is de belangrijkste reden dat ik er niet bij kon.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

#65
Bij de 850 zit er idd een heel vervelend plaatje voor. Bij mij zit ook de gascompu nog eens in de weg. Met een lange dunne schroevendraaier kon ik het relais er vanonder af heel gemakkelijk uitwippen en met mijn slangevingers had ik 99 er zo in. Ik begin nu wel te twijfelen of ik hem in het rode voetje heb gestoken maar dat dacht ik wel.

Ik ben vanmiddag eerst even op en neer naar Harderwijk geweest en ik kan je vertelllen dat het heel vervelend weer is om geen interval en terugkeer funktie te hebben nu.

Nu eerst en happie eten en dan de garage maar weer in. Lekker op m'n kop de wagen in!

Edit:

Ik kon het toch niet laten en heb direct maar even gekeken; hij zat er niet helemaal goed in! En nu doet ie het perfect! JOEPIE!!

(als ik vanmiddag 3 seconden langer had besteed, zat ik nu al aan de biefstuk...)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

de boekhouder

Gisteren niet gelukt, ook niet na veel gepier; vanochtend had ik 'm er zo uit (L203; zit bij mij naast de K204). Ik kan er bij door vanaf buiten de auto (naast de stoel) met de rechthand/arm bovenlangs naar die relaitjes te draaien (iid. geen kolenschoppen). De eerste keer deed bij mij de interval het ook niet meer en kwam de ruitenwisser niet meer automatisch in de uitgangspositie terug. Ik weet niet of er een leeg voetje naast zit, ik dacht dat ik 'm strak naast de andere had zitten. Relais eruit gehaald, contactjes ontvet en er weer ingestopt: hij werkt !! Gezien de stand van de contactjes lijkt het me niet dat het relais er verkeerd in kan. Een voetje te laag of te ver naar links had ik dacht ik ook wel gemerkt; daarnaast, werkt de ruitenwisser überhaupt wel als het relais er niet in zit ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Ja. Die doet het wel. Ik heb hem zeker 150 van de 250km aangehad vandaag. En iedere keer netjes op tijd de stengel terug zetten zodat de wissers niet midden op de ruit stilstaan. :(
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Marc O. op 09-12-2007 16:49:41
Citaat van: llinssen op 09-12-2007 16:48:08
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 16:36:45
als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Kan het zijn dat er bij SVC70 niet zo'n horizontaal plaatje voor zit?
Het kastje zit nogal verticaal (eigenlijk een beetje schuin), met een enorme bundel draden er vlak voor en onder langs.
Geen makkelijke toegang inderdaad.

Precies, die bundel draden is de belangrijkste reden dat ik er niet bij kon.

Ik begrijp niet dat je 't relais er niet uit krijgt. Ik vond het bij de V70 echt een makkie, vergeleken met de 850. Daar kon ik écht niet bij met mijn handen. Dat heb ik moeten doen met twee lange schroevendraaiers.


Marc O.

Citaat van: elianmars op 09-12-2007 23:40:17
Citaat van: Marc O. op 09-12-2007 16:49:41
Citaat van: llinssen op 09-12-2007 16:48:08
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 16:36:45
als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Kan het zijn dat er bij SVC70 niet zo'n horizontaal plaatje voor zit?
Het kastje zit nogal verticaal (eigenlijk een beetje schuin), met een enorme bundel draden er vlak voor en onder langs.
Geen makkelijke toegang inderdaad.

Precies, die bundel draden is de belangrijkste reden dat ik er niet bij kon.

Ik begrijp niet dat je 't relais er niet uit krijgt. Ik vond het bij de V70 echt een makkie, vergeleken met de 850. Daar kon ik écht niet bij met mijn handen. Dat heb ik moeten doen met twee lange schroevendraaiers.



Ik heb toch echt een V70 ;) Zonder gekheid, misschien hebben ze voor modeljaar 2000 wijzigingen doorgevoerd die dit als resultaat hebben??
...The Nile isn't just a river in Africa...

ovlov 058

Gisteren deze topic gelezen, en vond het wel tof zo'n variabele interval.

Vanmiddag op het werk eens in de schuif met oude en gebruikte relais gekeken en "joehoe" er lag een 99. bij.

Morgen onder de middag effe proberen.

En alvast bedankt voor al deze informatie ;)

ps: zijn er nog speciale relais voor onze volvo's :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Marc O. op 10-12-2007 20:48:00
Citaat van: elianmars op 09-12-2007 23:40:17
Citaat van: Marc O. op 09-12-2007 16:49:41
Citaat van: llinssen op 09-12-2007 16:48:08
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 16:36:45
als je te dikke vingers hebt, het plaatje dat voor de relaiskast zit (horizontaal) kun je iets naar onderen buigen, dan heb je wat meer plaats.

maar het is idd een rotplek, de idioot die dat bedacht heeft....  ::)

Kan het zijn dat er bij SVC70 niet zo'n horizontaal plaatje voor zit?
Het kastje zit nogal verticaal (eigenlijk een beetje schuin), met een enorme bundel draden er vlak voor en onder langs.
Geen makkelijke toegang inderdaad.

Precies, die bundel draden is de belangrijkste reden dat ik er niet bij kon.

Ik begrijp niet dat je 't relais er niet uit krijgt. Ik vond het bij de V70 echt een makkie, vergeleken met de 850. Daar kon ik écht niet bij met mijn handen. Dat heb ik moeten doen met twee lange schroevendraaiers.



Ik heb toch echt een V70 ;) Zonder gekheid, misschien hebben ze voor modeljaar 2000 wijzigingen doorgevoerd die dit als resultaat hebben??

Geen idee of dat zo is..... Maar als je ff hier langs wipt, wil ik 'm er wel in friemelen voor je, hoor.









Is dat eigenlijk geen rare zin?  :eusa_think: ;D

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Esveldt


GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)