Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: thuur op 12-03-2009 00:53:51
Leuk project Yits! Ik lees het graag :D

Heb je wel een "restore factory defaults" optie? :eusa_pray:


Gr 8)
;D
Hoi Thuur!
Essentiële en existentiele opmerking.
Ik vind het essentiel dat er niets geflashed wordt, sterker nog, de orgigenele SD kaart er in en het moet weer origineel zijn.
Het is eenmalig een erg gehannis omdat ik het apparaat niet aan mijn PC kan koppelen. Ik weet dat er met wat soldeerwerk oplossingen zijn, maar wil het werkelijk plug en play zonder horror of griezelige dingen maken.

Het enige (ahum) wat ik nu op dit moment voor elkaar probeer te krijgen is dat onder wince 5 (.net) de volgende dingen achter elkaar geladen worden:
Mortscript.exe (residente scipt interpreter
en het script ik kwestie.

Ander taakje is powersaving van wince uit te zetten.
Tomtom heeft er last van(stoppen ma een minuut of wat als je het scherm niet blijft aanraken), Heb al de juiste registry setings geexporteerd en moet ze dus in thuuorie met mortscript kunnen importeren.

Al met al een hoop werk, eenmalig, maar dan heb je een mega apparaat  :eusa_dance:

Gr. Yits

razorx

#436
Een dag of wat terug mijn nieuwe navigatie e.t.c. aanwinst in een "bricked" toestand gebracht na een mislukte aanpassing van de firmware. Geen ramp, want ieder fatsoenlijk apparaat met firmware heeft een basis boot loader met update functie. Zo ook deze. Bij het booten ziet hij dat er niets te laden valt. Dan start sysupdater en kan je de goede firmware laden, als je die hebt.
Ik niet.
Dus de 120 dagen testversie van Microsoft CE plarform builder gedownload. Kijken wat ik zelf wat kan bouwen.
Ansers met Jtag op een low level de boel herstellen.
Voor later, geen tijd, de overige functies werken gelukkig nog.

Wat anders:
Geboenk achterin de estate:

Ik had al wat bijgeluiden geëlimineerd, maar hierdoor viel een andere bonk bij drempels weer op.
Besloten de achterveren en hun bevestiging te onderzoeken.

De "schone" plekken hieronder geven een indicatie:


Van de zijkant

Je ziet dat de veer niet lekker recht zit.

Het bleek dat de onderkant van de veren niet mooi om het uitstulpingkje zaten.
Van Misha weet ik dat je dit uiterst precies moet doen en niet snel tevreden moet zijn.
Kan de eerste keer een hoop gedoe zijn om het lekker te krijgen.

Tussendoor controleren met hydraulische krik onder de veerpan, of bij het inveren niets geraakt wordt helpt.
Vreemd genoeg moest ik mijn veren 180 graden draaien voor een optimaal resultaat. Dus met de gele markeringen achter in plaats van voor.
Ze zaten fabriekshalve (?) voor.

Zo zitten ze lekker:


Bovenkant veeren zaten ook niet lekker tegen de stop. Nu wel.


Ingekort rateltje is zo handig:


Dat was hem weer. Heerlijk zonder regen kunnen sleutelen.
Eers mijn zoon ophalen en dan op naar de lijnolie  :eusa_dance:
Groeten van Yits.


Misha

Tja, die plaatjes zocht ik laatst... :)

Pwobwen solved !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Ja door jouw puzzelarij indertijd was het voor mij makkelijker en wist ik waar ik op moest letten.
Verbaast mij nog steeds dat dit niet gedocumenteerd staat.

Ludo

Citaat van: razorx op 15-03-2009 19:13:02
Ja door jouw puzzelarij indertijd was het voor mij makkelijker en wist ik waar ik op moest letten.
Verbaast mij nog steeds dat dit niet gedocumenteerd staat.

volgens mij is er wel vaker vermeld dat je beter een markering maakt, vóór je de oude veren er onderuit haalt, en nieuwe op dezelfde plaats weer monteert.

Misha

Citaat van: Ludo op 15-03-2009 19:25:34
Citaat van: razorx op 15-03-2009 19:13:02
Ja door jouw puzzelarij indertijd was het voor mij makkelijker en wist ik waar ik op moest letten.
Verbaast mij nog steeds dat dit niet gedocumenteerd staat.

volgens mij is er wel vaker vermeld dat je beter een markering maakt, vóór je de oude veren er onderuit haalt, en nieuwe op dezelfde plaats weer monteert.

Kan, maar het blijft stompzinnig dat er zowel in Haynes alsook in Vadis niets vermeld staat over de precieze passing.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Ludo op 15-03-2009 19:25:34
Citaat van: razorx op 15-03-2009 19:13:02
Ja door jouw puzzelarij indertijd was het voor mij makkelijker en wist ik waar ik op moest letten.
Verbaast mij nog steeds dat dit niet gedocumenteerd staat.

volgens mij is er wel vaker vermeld dat je beter een markering maakt, vóór je de oude veren er onderuit haalt, en nieuwe op dezelfde plaats weer monteert.

Sterker nog,
bij mij zaten de oude veren verkeerd.  :)
Nu zitten de oude veren goed.

razorx

#442
Vanavond iets lekker triviaals.
Naast de Xenon verlichting had ik leds voor de parkeerverlichting vanwege de kleur.
Van die exemplaren met 24 leds in één behuizing.

De kleur klopt redelijk maar de exemplaren die ik had waren bedroevend slecht en eigenlijk onnodig duur.

Dus waarom niet een defect ba 15s lampje van haar glazen jurkje ontdoen en er zelf ledjes infrotten?
3 ultraheldere ledjes in serie plus 150 ohm.

http://www.leds-buy.nl/witte-led-120-graden-5mm-p-45.html

Oud en nieuw, links een restant van dat 24leds onding dat het te snel begaf en rechts iets dat net meer dan één euro kost.

Nog even vullen met epoxyhars of zo en klaar.

Trivialer kan het niet maar wel lekker goedkoop  :P .
Morgen kijken hoe het bevalt.

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 05-03-2009 21:11:30
Citaat van: razorx op 05-03-2009 20:46:23
Het apparaat noemt zich een td702g, maar het zou mij niets verbazen als het heel veel andere namen heeft.

Ik had het over de HP laptop :eusa_whistle:
Sorry kortgebroekte Noorman  ;), ik zag je bericht over het hoofd.
Het is een Pavillion DV9600, onder XP een hemels ding.

razorx

Vanmorgen in de roffel gestapt, boedelbak er achter en op pad.

Dit opgehaald bij Sándor01 en nog even gezellig gekletst:


en dit:


Kleur 130, dus precies goed voor roffel Fred.
De motorkap van Fred roest van binnenuit (via de felsnaden) links en rechts van de grille.

Nu had ik aan de linkerkant de rotte plek en meer er uit geslepen en het met glasvezel plamuur geplamuurd, maar
metallic spuiten is een vak apart. Voorlopig geen zin om daar mee verder te gaan.

De linker en rechter deur van Fred hadden ook wat lelijke plekjes, dus perfect opgelost zo.
Komende tijd in alle rust binnen wat steenslag plekjes van het "nieuwe" materiaal onderhanden nemen, poetsen en dan kunnen ze er op.

Ik ben er blij mee.
Yits

razorx

Motorkapmans

Zoals mijzelf beloofd krijgt Fred een nieuwe motorkap.
De oude roestte van binnen.

De "nieuwe" had wel wat last van niet tijdig herstelde steenslag.





Eerst de roest en wat verf er omheen lospeuteren:

Roest verder verwijderen.

Weer schoonmaken.
Roestomvormer er op en twee dagen wachten. Ze zeggen één, maar twee is echt beter.
Schoonmaken met water.
E.v.t. bodyfiller gebruiken. Een primer is voor betere hechting aan te raden.

Lak kan je na het eerste uitvloeien sneller laten drogen met gedoseerd gebruik van een hetelucht pistool.
De eerste laag


Wat laagjes en gepoets (machinaal met commandant 3 en later 5).
Blanke lak er op:


Motorkap samen met Sas er ingezet.
Hier zie je de schroef om de boel aan de "kooikant" te stellen.


Aan de grillekant doe je dat bij een 850 met de twee rubberen doppen onder de motorkap.

Ik moet nog wat poetsen maar ben tevreden met het resultaat.

Ik hoop dat ik volgend weekend tijd voor de deuren heb.
Groeten van Yits en op naar de lijkolie!



Ehh  :eusa_sick: Lijnolie!

Sándor01

Mooi werk Yits, en je weet het, als je hulp nodig hebt met de deuren dan geef je maar een gil. Free of charge, hoogstens een kop thee. Motorkap is goed gegaan zonder verlies van lijf en ledematen!? ;D Hij ziet er in ieder geval strak uit!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

razorx

Citaat van: Sándor01 op 07-04-2009 16:34:13
Mooi werk Yits, en je weet het, als je hulp nodig hebt met de deuren dan geef je maar een gil. Free of charge, hoogstens een kop thee. Motorkap is goed gegaan zonder verlies van lijf en ledematen!? ;D Hij ziet er in ieder geval strak uit!
Aardig van je, mag het ook lijnolie zijn?
Het licht vertekend wel wat. Onder de felle zon (welke?), zie je dat ik nog wat meer mag poetsen.

Sándor01

Een kopje lijnolie, nee bedankt, ik moet nog rijden! Met een beetje commandant is het denk ik wel op te lossen toch?
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

razorx

Citaat van: Sándor01 op 07-04-2009 19:34:30
Een kopje lijnolie, nee bedankt, ik moet nog rijden! Met een beetje commandant is het denk ik wel op te lossen toch?
Inderdaad, subtiel met commandant 5 en dan wat fijnpolijst of wat ik nog heb liggen.
Als de hele auto gedaan is mag de hardwax er op.