Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: razorx op 05-03-2009 20:46:23
Het apparaat noemt zich een td702g, maar het zou mij niets verbazen als het heel veel andere namen heeft.

Ik had het over de HP laptop :eusa_whistle:

razorx

Citaat van: mevita op 05-03-2009 21:00:26
Citaat van: razorx op 05-03-2009 17:52:52
Citaat van: mevita op 05-03-2009 10:22:20
Kan igo8 er ook op?
En hoe is het navigeren tijdens het rijden, moet je dan niet te ver naar onderen kijken
Naar je geluid ben ik ook zeer benieuwd, oh ja m,n bi-xenon via die ebay is ook binnengekomen nu nog inbouwen

gr mevita

Ik weet nog niet wat voor achteruitrij camera ik ga kopen of waar ik hem ga plaatsen.

Misschien is zoiets een oplossing in je kentekenplaat http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_171.html#item_970

In ieder geval ik vind het een supergaaf apparaat  :eusa_whistle:, ben er voor aan het sparen

gr mevita ;)
Bedankt voor de link, zit wat mooi spul tussen.

groeten,
Yits.

razorx

#422
Vandaag Bij Hecke in Amsterdam een cameratje gekocht.

Het cammetje moest aan de volgende eisen voldoen:
Klein
Geen goedkoop uiterlijk
Degelijk
Weerbestendig (ik weet nog niet of ik hem binnen of buiten plaats)
Grote kijkhoek
Kleuren beeld
Goede lichtgevoeligheid

Reversing image maakte voor mij niet uit aangezien de td702g met beide opties om kan gaan.

Het is de CAMCOLC1 van Velleman geworden, niet de goedkoopste, maar ik kon hem zowat om de hoek van mijn kantoor krijgen bij Hecke.

Volgens de specs is de kijkhoek 120 graden maar mevrouw Hecke zij dat dat opschepperij is.
edit: Hij redt het wel!

De cam wordt geleverd met 8m snoer.

Tijd voor wat plaatjes:
De camera:


Testrun:


Als ik hem plaats zal ik hem niet te laag moeten plaatsen. De kentekenplaat van de auto achter mij hoef ik niet in close up.
De trekhaak moet zichtbaar zijn.
In het midden voor een symmetrisch beeld
Liefst binnen i.v.m. vandalisme

Morgen maar wat proberen.

Over de microfoonplaatsing twijfel ik ook.
Ik hoop dat plaatsing in een blanco kapje naast het infoknopje nog acceptabel geluid oplevert.

Oh ja nog wat leuks, dat ding heeft twee SD sloten, één voor je navigatie en één voor multimedia.
Mooi want een SD kaart is toch wat minder krasgevoelig dan een CD/DVD.

Heb een beetje de kabelboom van de estate gevolgd en denk dat ik een aftap voor de automatische cameramodus moet maken op de reverse light bij het linker schoppaneel.

Heb er zin in.

Groeten,
Yits.

mevita

Ik zou wel rekening houden met s,avonds waar je de camera plaatst, als je hem in een donker gedeelte plaatst zie je waarschijnlijk nog niet veel.

gr mevita

rovelra

Ziet er dik uit die radio !!

Mooi met al die opties.

Als je hem aan het lopen hebt in de auto zou ik graag willen weten hoe dat ie klinkt en of ie wel stabiel is !!!
Zit er zelf ook aan te denken om ene te bestellen!

Mvg Rogé

razorx

#425
Tijd voor plaatjes!  :eusa_dance:

Al proberende merkte ik dat de parkeerhulp het beste werkt met de camera zo hoog mogelijk, en naar beneden kijkend.
Dus beplating van de achterklep van de estate er af (zorg voor  reserve clipjes):

Dremel een net openingetje in de plastik kap voor hij terug gaat.

Kabel langs de stroomtoevoer van de achterruitverwarming geleid. Fixeer de kabel daar goed  ;).


Meteen een mooi moment om het schuim om de overige kabels te fixeren (tegen rammeltjes).

Langs de zijkant van de estateklep. Pas op met het loshalen van de plastic overkapping, kwetsbaar!


Past net.


Wandeling langs de hemel:


Hè hè`het eindpunt is in zicht.


Tja bij het plaatsen van de dubbeldin merk je dat je twee strookjes kunststof uit je Volvo weg moet dremelen.
(tussen de twee enkeldins in)

De GPS "muis" heeft trouwens een ingebouwd magneetje, heb hem boven de ECC behuizing vastgeklikt.

Klaar om te testen, het apparaat komt nog wat hoger in zijn slot, maar je ziet dat de looks erg 850 zijn.


Testen van de bluetooth verbinding met de telefoon:

Wekte meteen, maar de meegeleverde microfoon mag in de prullebak.

DVD:

De kijkhoek kan je instellen, en onthoud hij ook  :eusa_clap:.

Tomtom kennen we al, Radio looks vergeten te fotograferen maar is een stuk mooier dan eerdere edities van dit soort apparaten.

Het parkeren: Bij het schakelen in zijn achteruit gaat het geluid keurig uit en schakelt hij "vanzelf" naar de camera.
Het werkt  :eusa_dance: . En als parkeerhulp geweldig.




Resumerend.
Functionaliteit: perfect zeker voor € 350,- ex verzendosten (€ 50 voor next day delivery vanuit de UK).
Beeldkwaliteit: prima
Geluid DVD en zo: goed
Radio: onder de maat
Navigatie: snelle processor en hypergevoelige ontvanger
Telefonie: prima, maar die microfoon gaat door shredder.

Morgen alles vast zetten en meteen de gelegenheid benutten om wat estateplasticpanelenrammeltjes aan de zijkanten aan te pakken.

Tip, neem er één met afneembaar front.
Bij mij zitten nu vier boeven in mijn roffel naar de Soprano's te kijken.

Proost!
Yits.

Thys

Mooi project Yits! Wat maakt de radio precies ondermaats?
Is de interface ook aan te passen, zodat je zelf nog andere applicaties kunt draaien?

razorx

Citaat van: thyzerrr op 07-03-2009 22:11:20
Mooi project Yits! Wat maakt de radio precies ondermaats?
Is de interface ook aan te passen, zodat je zelf nog andere applicaties kunt draaien?
Dag Thijs.
De tuner is te ongevoelig, zeker in combinatie met een estate antenne. Dan worden hoge tonen al snel afgeknepen.
Misschien dat hij het met een echte full size spriet goed zou doen.

Wat je tweede vraag betreft: De Wince start met een customized shell.
In de registry zou een andere schell opgegeven kunnen worden, bij voorkeur één die  op de SD kaart van de navigator staat.
Dan heb je vrij spel.

Ik moet wel kijken hoe ik met de huidige gecastreerde shell bij de registry kan.

Groeten,
Yits.

razorx

Makkelijkste is om een explorer op je sd kaart te zetten.
Pad voor navigatiesoftware naar je explorer op sd kaart te laten wijzen.
Start nu de navigatie en hij opent de explorer naar jouw keuze.

Zo heb je wat meer vrijheid om dingen te veranderen.

pwassink

Citaat van: razorx op 08-03-2009 20:07:33
Makkelijkste is om een explorer op je sd kaart te zetten.
Pad voor navigatiesoftware naar je explorer op sd kaart te laten wijzen.
Start nu de navigatie en hij opent de explorer naar jouw keuze.

Zo heb je wat meer vrijheid om dingen te veranderen.

Maar is dit nu qua mogelijkheden een "volledige" pda in met een Arm processor en wat geheugen of hoe
moet ik me dat voorstellen?
Ben ook al wel eens ah loeren geweest naar een dergelijk "alles in een" oplossing maar bleef op de een of andere
manier blijkbaar teveel willen/ de chinezen vonden bepaalde voor mij Key - issues voor alleen de europese markt blijkbaar weer niet belangrijk genoeg ..

Qua radio missen ze vaak de rds, en voor nav is een dubbele tuner (een voor TMC)  ook wel lekker, ipod is toch wel heel handig, vaak weer of optioneel of brakke interfaces ..

Een carpc zou ook wel een leuk eoplossing zijn, helemaal als die in zijn geheel met een touchsreen in een dubbel-din past, maar das weer nooit t geval, een hoop losse kastjes en zwaar oplopende prijzen tot gevolg ..

Ben heel benieuwd naar je ervaringen Yits en hoop het eens in alle rust t ekunnen bekijken / beluisteren / proberen ergens.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Eigenlijk zou dit een volledige CarPC zijn, ware het niet dat het om een wince core versie gaat.

Zodra je een fatsoenlijke shell hebt kan er meer.
OF CE opnieuw installeren.

De aanwezige iPod interface incl. kabel heb ik niet kunnen testen.

Heb op TomTom vlak nog wat probleempjes (slaap modus tijdens het rijden).
Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten van Yits.

razorx

#431
Een stapje verder.

Als opstart programma moet je een filemanager gebruiken. Lang niet alles draait.
De meeste links die ik vond, werkten niet.

Google even op filemance en je hebt een filemanager die werkt.
Zet deze op je SD kaart en stel deze tijdelijk in als navigatieprogramma/
Heb je die optie niet, dan even een complete power off.

Start filemance en navigeer naar de windows directory die nu wel beschikbaar is.
Dan kan je in het Chinees de power savings opties zetten.
Onder control, power(dat symbooltje met een steker) 2e tabblad en dan de onderste optievoor alle drie (allways power on).
De clok en tijdzone ook goed zetten, spreek na het eten steeds beter Chinees ;)

De eerste stap is gezet om grip op het machientje te krijgen. Nu nog een flexibeler shell.

Onder \NwdFlash\$MSD$\App\ vind je launch.exe lijkt de huidige shell.
Vanzelf gaat het niet, maar dit kan leuk worden.

Overigens, het enige dat dit tot nu toe toevoegt, is dat er een ander navigatiesysteem op draait en het een erg goedkope car-pc wordt.




V70 classic

#432
Misschien een rare opmerking van mij.
Ik vind het een mooi systeem.
En die zijn er meer.
Blijkbaar werkt het goed en zijn de mogelijkheden te over om te syngroniseren met van alles en nog wat(misschien zelfs met de ECU zelf( of een instelbare ECU)).
Het enige nadeel wat ik nu bespeur is de research om alles werkend te krijgen.
Misschien is het iets om als alles goed werkt een resumee te maken over wat voor software en hoe je die hebt gebruikt.
Of misschien zelfs want er zijn meer mensen enthosiast , dat je je moeite wat kan terug verdienen door als iemand ook zo iets wilt , de software op SD aan te beiden.
Er moet toch zo een kaart in.

Ik denk er zelfs over om als dat mogelijk is dit in een volgend exemplaar in te bouwen ook al zou die al fabriek af nav hebben.
Want in de wetenschap dat het goed werkt en wat de mogenlijkheden zijn, is het geen geld voor wat je krijgt.
car kit  MP3 ed. mog tot achteruitrij cam. enz enz.
Of je moet een super radio willen dan  :eusa_think:.
Het enige waar ik een bloedhekel aan heb is het zoeken van drivers ed en die te proberen, komt ook omdat ik niets met pc 's heb.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

#433
Het gaat leuk worden.
De TD702G is in werkelijkheid een Mesada 2440. Boeit mij op zich niet maar kan handig zijn bij het googelen.

Het e.e.a. start nog niet automatisch maar handmatig kom ik tot leuke resultaten.
Mijn doel: Een shell met legale software. en een vrij toegankelijk systeem aan te vullen naar behoefte.

De shell heb ik nu handmatig draaiende, na wat aanpassingen. Ik gebruik MioPocket. Zou vrij distribueerbaar zijn, maar wil toch het e.e.a. checken, heb mijn scepsis.

Nu de pics:

;D
Sorry kon het niet laten, kipje met reuma die het echt even gehad heeft gezellig bij gevaarlijk roofdier.

Het echte werk:








Uiteraard zijn dit alleen maar snelkoppelingen naar al dan niet bestaande software.
Het start nog niet automatisch.
Ik wil het systeem zo aanpassen dat de gruwelijke modificaties die ik ga doen geen gevolgen hebben voor de basis.
Dus niet opnieuw flashen, gewoon een sd kaart erin met de juiste data en runnen.
Heb al een paar korte nachten, maar het wordt leuk!

thuur

Leuk project Yits! Ik lees het graag :D

Heb je wel een "restore factory defaults" optie? :eusa_pray:


Gr 8)