Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Daar houd ik me goed aan vast tijdens het rijden!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Piet op 24-03-2017 00:21:13
Aha... dus toch!!!!
Razorx, Ries, KIM... allemaal mensen met software mods van ons....
En ik maar denken dat die "linker spiegel doen afbreken" software mod van ons maar niet wilde werken!!

Dom, dom, dom. Dat ik het verband nog niet eerder heb gelegd: die twee gebroken voorveren van mij laatst... Pluis die bins van jullie toch maar eens goed na. Moet ergens nog een foutje in zitten.  
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Goedenavond!

Zodadelijk ga ik dat Swinckels bier eens proberen. Het zou een poging van Bavaria zijn een lekker bier te maken. Ik ben benieuwd.

Mijn meer dan vijf jaar oude Samsung ultrabook begint het langzaam maar zeker te begeven. Het toetsenbord mist aanslagen, sommige USB poorten maken niet altijd goed contact.

Een mooie leeftijd. De rest van de tijd mag dat ding een automotive bestaan hebben.
Vanaf dat dingetje draaide mijn bedrijf. Er moest dus snel wat nieuws komen.

Gelukkig was er een Teclast X24 vanuit China in de aanbieding. voor € 367,- inclusief verzenden. Een apparaat met alles in de behuizing van het 24" scherm. SSD harddisk en een redelijk rappe quad core Celeron. Zelfs goed genoeg voor mijn incidentele CAD werk. Binnen een week was het apparaat via Fedex binnen.

Het installeren van de grote hoeveelheid software die ik gebruik kon beginnen.

Let op de dunne schermranden en de anti glans afwerking.
Bij zo een all in one hoort natuurlijk een draadloze keyboard/muis combinatie.

Al met al een fijn draaiende computer met een heerlijk scherm.

Dat uilezeik daar rechts is een vergissing van me. Ieren kunnen bier maken. Engelsen niet.

Met de Iwaw printjes heb ik niet stil gezeten. Er zijn er alweer een paar klaar.

Ik heb bewust niet vooruit laten betalen omdat ik weet dat ik nog steeds niet op volle kracht kan werken. Dus alles moet wat langzamer. Iets meer dan 8 uur werken per dag gaat weer en dat is heel fijn.

Groetjes maar weer en op naar de Swinckels.
Proost!

classicT5

Doe mijn Iwaw meter maar als laatste, heb 0,0 haast :)

Mooi ding die PC, nog nooit gehoord teclast? Via aliexpress gekocht oid?

Alleen al mijn scherm was het dubbele :(

StefanCJ

razorx

Teclast is een leuk Chinees merk dat al een tijd hoogwaardige producten maakt. Zoals Android tablets met retina display waarvan de afwerking zich kan meten met Apple.

Deze PC haalt dat afwerkings niveau niet. Zeg maar niveau HP of iets beter.
De beeldkwaliteit bovengemiddeld goed. Te vergelijken met LG schermen. Brede kijkhoek, goede kleuren en niet glanzend.
Op de processor, een Celeron 3160 quad core is bezuinigd, al is die wel sneller dan de i5 in mijn Ultrabook.
Zeer fijn is het dat er intern standaard materiaal is gebruikt. Een mini ITX moederbord en het geheugen van 4GB is uitbreidbaar tot 16GB.

Het linkje:
https://www.chinavasion.com/china/wholesale/Electronic_Gadgets/Cool_Gadgets/Teclast-X24-Air-All-In-One-PC/

Ries van de Zilverschuit

Mijn auto rijdt inmiddels twintig jaar zonder zo'n meter, dus het kijkt niet op een paar dagen, weken meer of minder.

Alhoewel: ik ben eigenlijk wel stiknieuwsgierig hoe dat ding bij mij gaat uitpakken natuurlijk.

Enfin: het is nu toch nog te vroeg donker voor lekker sleutelavonden.

'k Zal ook eens op Teclast googlen, voor een laptop dan.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

Die PC is een geweldig leuk ding ;D.  Ben erg benieuwd erna als ik 'm volgende week live kan zien  :eusa_dance: :eusa_dance:

jellejas

Ziet er best goed uit. Geen problemen gehad met de douane?
BRAAAAAAAP STUTUTU

cornelis-b

Citaat van: jellejas op 29-03-2017 22:52:45

Wat zou je voor problemen moeten krijgen?
Oooh je bedoeld waarschijnlijk invoer en BTW, maar dat zijn geen problemen dat zijn normale kosten bij invoer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850blues

Citaat van: razorx op 29-03-2017 19:44:06
Dat uilezeik daar rechts is een vergissing van me. Ieren kunnen bier maken. Engelsen niet.

Als je een beetje rugzak hebt kun je die PC toch meenemen en gaan flexwerken in een Irishpub ;)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

razorx

Citaat van: jellejas op 29-03-2017 22:52:45
Geen invoer rechten noch BTW. De omschrijving was plastic entertainment PC en het bedrag onder de $ 100,-.

Citaat van: 850blues op 30-03-2017 09:58:45
Citaat van: razorx op 29-03-2017 19:44:06

Als je een beetje rugzak hebt kun je die PC toch meenemen en gaan flexwerken in een Irishpub ;)
Ik vrees dat er dan niet veel van dat werken terecht komt. :D

UserID6342

Ach in zo'n pub kan ik je ook wel helpen ;D ;D.  We zullen wel een lol hebben maar of er iets klaar komt is dan weer een tweede ;D ;D

razorx

Goedenavond!

Enige tijd terug merkte ik dat ik koelvloeistof verloor. Onder de radiateur hingen de druppels. Mmh het was nog een vrij verse. Nou ja kan. Met wat gedoe een nieuwe NRF besteld. Eerst kreeg ik een verkreukeld exemplaar, maar de tweede keer een nette.

Of je wilt of niet je morst ondanks het aftappen in een bak toch altijd wat vloeistof op straat. Dat is een mileudelict waar een aardige boete op staat.

Ik schrok dan ook behoorlijk toen twee kippen bij mij stopten en de plaats delict inspecteerden.

Gelukkig kende ik famillie van één van hen en kwam ik weg met een terechtwijzing.
Het kvs lek leek hiermee verholpen maar er was ook een oorzaak van de te vroeg lekkende radiateur: De kvs kon niet vrij rondstromen. Hierdoor kan de druk plaatselijk aardig oplopen. Als oorzaak vermoed ik een verstopte kachelradiateur. Eerdaags maar eens naar kijken. Nu simpelweg geen zin.

Dat is wel een prettige bijkomstigheid na die vrijwel verdwenen burn-out: Dingen hoeven van mij niet meer per sé of per sé nu. Het zal allemaal wel. Het positieve is dat de tienklepper na een lange tijd weer even wat kilometers mag maken. Vinden ze fijn.

Wat die fijne 24" all in one PC aangaat: Die heb ik nog even open gemaakt.

Het tweede geheugenslot, rechts op de foto, doet niets.
Wel fijn is het te zien dat er gebruik is gemaakt van standaard componenten: Een mini-ITX moederbordje, standaard DDR3L geheugen en een m-SATA harddisk.

Het bordje beschikt ook over twee gewone SATA aansluitingen en er is extra plaats voor een tweede SATA laptop drive.

Tja, wat is er nog meer gebeurd: De Elandrun is het vandaag niet geworden. Gisteren was het een administratieve dag en vandaag moesten we een opslag ruimte vrij maken voor de loodgieter die morgen komt.

Oh ja toch wat. Duif Drogon hebben we allang vrij gelaten toen die sterk genoeg was en goed kon vliegen.

Het verhaal lijkt zich te herhalen. Op het zelfde nest zat een mama tortel te broeden. Vanuit de serre hadden we niet lang daarna uitzicht op twee piepjonge torteltjes.

Ook deze tortelmoeder maakte haar verplichte 19 dagen niet af en vertrok met de noorderzon.
Voor de zekerheid hebben we nog even gewacht maar de duifjes zouden van de honger omkomen als we niets deden.

Saskia had al volgelbabyvoer gekocht en we konden ze met een injectie spuit voeren. Hier liggen ze te zonnebaden in de serre.

BBS

Ach gossie, de geschiedenis herhaalt zich :D :D Is erg aandoenlijk die tortelduifjes :D

En de milieupolitie waren er als de "kippen" bij ;D ;D
Volvoloos....