Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

#315
Citaat van: MarcoV op 08-08-2008 10:12:01
Mooie klus weer, ik zou al deze rubbers ook wel willen 'laten"vervangen.
Wat kost het aan onderdelen ongeveer?

MarcoV ;)

Als ik uit ga van de dealerprijzen (ongeveer):

motorsteun 6801722 = 140 euro
baksteun 9434435 = 125 euro
motorsteun disti zijde = 80 euro
subframe buffer = 4 euro
onderste reactiearm = 48 euro

bij elkaar zo'n 397 euro aan onderdelen.



Vanmiddag heb ik ook de nieuwe bobine even opgehaald, die was in middels binnen bij de leverancier. De "oude" bobine is gebruikt als donor voor de 609R.



De aluminium/siliconen bochten & buizen zijn onderweg. Ik heb besloten om er toch maar 100% maatwerk van te maken, het oog wil immers ook wat.
Alleen de slangklemmen moet ik nog ergens zien te vinden. Dit is wat er na wat knip en zaagwerk boven en onder tussen moet gaat komen:

1 x verloop recht siliconen 51mm/70mm, 1 x alu bocht 70mm 90 graden, 1 x sok siliconen 70mm, 1 x alu bocht 70 mm 45 graden, 1 x siliconen bochtverloop 70mm/63mm 45 graden, 1 siliconen bochtverloop 51mm/63mm 90graden, 1 alu buis 63mm (500mm), 2 siliconen bochten 63mm 45 graden, 1 siliconen bochtverloop 22mm/19mm 90 graden.

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 08-08-2008 18:06:35
Alleen de slangklemmen moet ik nog ergens zien te vinden.

Slangenklemmen verkopen ze bij iedere technische groothandel maar als het er een beetje uit moet zien staan in het Vetus boek wel mooie RVS exemplaren. Duur zijn ze niet... verkrijgbaar bij de betere watersportzaak :)

-D©©©L-

Citaat van: Taranis op 08-08-2008 18:53:53
Citaat van: -D©©©L- op 08-08-2008 18:06:35
Alleen de slangklemmen moet ik nog ergens zien te vinden.

Slangenklemmen verkopen ze bij iedere technische groothandel maar als het er een beetje uit moet zien staan in het Vetus boek wel mooie RVS exemplaren. Duur zijn ze niet... verkrijgbaar bij de betere watersportzaak :)

Ik denk dat ik er toch gewone RVS klemmen op zet. Heb niet zo heel veel ruimte over.

-D©©©L-

#318
Even thuis om te eten, even een kleine teaser...  ;)


Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2008 18:30:06
Even thuis om te eten, even een kleine teaser...  ;)

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/multiriem/02_oud_en_nieuw.jpg

Je bent bezig geweest om de distributie te vervangen, hebt daarbij ook de multibelt vervangen en kwam erachter dat dat hoogste tijd was, gezien de scheurtjes? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

#320
Op zich zou je zo niet zeggen dat de keerring achter deze rotor verdachte kan zijn als het gaat om lekken etc. Het is immer keurig schoon daar.





3 imbusjes en 1 bout verder lijkt het toch anders. Onmiskenbaar een olie spoor, op de buitenrand van de keerring.





Voor mij genoeg reden om hem te vervangen. Dus een 2 mm gaatje geboord en met een parker en een tang de keerring er uit getrokken.
De andere kant van de keerring geeft wat meer prijs:





Een nieuwe keerring er met behulp van een grote dop in geduwd:





En natuurlijk een nieuwe rotor, verderkap en kabels. Ook de bougies heb ik gelijk maar vervangen.




Thys

Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2008 22:18:12
Op zich zou je zo niet zeggen dat de keerring achter deze rotor verdachte kan zijn als het gaat om lekken etc. Het is immer keurig schoon daar.

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/nokkenas_keerringen/03_inlaat_nokkenas_oud_nieuw.jpg

Zo, die ziet er lekker fris uit! Is het lastig om deze er weer netjes in te krijgen? Denk niet dat ik een dergelijke grote dop in huis heb, moet vast wel iets anders op te verzinnen zijn. Tomatenpureeblikje oid.

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 09-08-2008 22:22:54
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2008 22:18:12
Op zich zou je zo niet zeggen dat de keerring achter deze rotor verdachte kan zijn als het gaat om lekken etc. Het is immer keurig schoon daar.

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/nokkenas_keerringen/03_inlaat_nokkenas_oud_nieuw.jpg

Zo, die ziet er lekker fris uit! Is het lastig om deze er weer netjes in te krijgen? Denk niet dat ik een dergelijke grote dop in huis heb, moet vast wel iets anders op te verzinnen zijn. Tomatenpureeblikje oid.

Op zich kan je hem er met een beetje beleid en gevoel ook wel met twee duimen in duwen. Zorg wel dat je er dan 1 achter de hand hebt voor het geval het fout gaat.

-D©©©L-

#323
In de categorie "klein leed"...









en weer netjes gemonteerd:


-D©©©L-

#324
nog meer klein leed:

Brandstof filter:




-D©©©L-

#325
Zo begon ik vanmorgen:





Een paar boutjes en bussen en een stukje aluminium er tussen...





Door de extra dikte van de intercooler zijn de slangen maar net lang genoeg.





Het is krap, ook de LPe maakt het niet makkelijker:





Ik heb de bovenste slang voorzien van een stuk extra rubbertape, zodat hij niet makkelijk kan doorschuren tegen de LPe.



Alles met alles hangt er nu een behoorlijk pakket koelers vooronder. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het zich gaat gedragen.
Misschien hier en daar nog een paar temperatuur sensoren plaatsen.  :eusa_think:






Jans Duiven

Bijzonder leuk om je project eens live te zien Marco,
Echt een megaklus. Petje af!

De rode R ziet er in het echt ook heel mooi uit.

Bedankt voor de gezelligheid, de hardware én de koffie  ;D

Hans


mehn

Je rechter voorband hoort linksachter...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jans Duiven

Citaat van: mehn op 10-08-2008 18:08:38
Je rechter voorband hoort linksachter...

Alleen voor het in- en uit de garage rollen lijkt me dat geen drama Mehn.
't Zijn winterbanden, maar dat had je waarschijnlijk al gezien toch?  ;)

Hans

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2008 18:11:44
Citaat van: mehn op 10-08-2008 18:08:38
Je rechter voorband hoort linksachter...

Alleen voor het in- en uit de garage rollen lijkt me dat geen drama Mehn.
't Zijn winterbanden, maar dat had je waarschijnlijk al gezien toch?  ;)

Hans

Rechtsachter zit al een wiel.  ;)