gloeibougies

Gestart door mdl, 26-10-2008 15:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

Jazeker, maar als het echt vies zit kun je het er niet meer "afbranden" ookal rijdt je uren volle porrie.
Maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat alleen een mafkees nog zoveelgeld uitgeeft aan eeen"tractor" diesel, had allang een D5 kunnen rijden. Koppakking en koppie verfrissen kosten me 1250 euro...alles zelf gedaan. Laatst die bak en distri etc is het alleen waard als je er nooit geen afstand van gaat doen
No show, only go.

kyro

Citaat van: darius op 15-12-2011 10:22:26
Maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat alleen een mafkees nog zoveelgeld uitgeeft aan eeen"tractor" diesel

daarom zal Florian ook niet zomaar ff 'n kop rivisie laten doen,
omdat dit "misschien" 't start probleem opheft ? ......

maar idd, als je je TDI 2x moet voorgloeien bij temps boven nul
zit er toch ergens iets niet helemaal lekker.....
bij m,n vorige S70 TDI, hoefde ik bij deze temps ook niet voor
te gloeien ! draaide gelijk door, en starte meteen

maargoed, ga vanmiddag toevallig op de koffie bij
'n diesel techneut en zal is vragen, wat buiten pomptiming,
gloeistiften e.d. nog meer oorzaken kunnen zijn van 'n
slecht startende diesel

FGG

Hij heeft met de nieuwe pitjes destijds geen startproblemen gehad, maar ik merk de laatste tijd dat 't af en toe wat minder makkelijk gaat.
Ik heb ook nog steeds m'n twijfels over de staat van het blok. Aan de binnenkant (krukas, distributie,etc) is alles wel ok, maar voor mijn gevoel heb ik nog ergens een vaccuum-lekje. De intercoolerbuis die ik laatst vervangen heb was ook niet 100%, dat tuitje was licht te draaien, dat hoort niet.
Verder las ik iets van het reinigen van de gaten waar de pitjes in zitten. Misschien ook eens doen. En ik zal binnenkort weer eens een flesje cleaner erin pleuren, misschien over anderhalve week, dan moet ik toch weer over de 31 naar Zuidbroek.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

kyro

start tie in de zomer maanden wel ALTIJD goed ?

darius

Koprevisielost gegarandeerd de startproblemen op. Maar er zijn veel andere manieren om te zorgen dat hij beter start. Gloeibougies is daar een van ja, maar lost het slijtage probleem niet oop.

Mensen roepenhier snel dat hun auto net ingereden is met hoge kmst. Ik noemdat wishfull thinking. Het begint allemaal op leeftijd te komen he. Alleen echte revisie bied dan soulaas
No show, only go.

FGG

Citaat van: kyro op 15-12-2011 11:02:06
start tie in de zomer maanden wel ALTIJD goed ?

Zelden problemen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

kyro

Citaat van: darius op 15-12-2011 11:05:50
Koprevisielost gegarandeerd de startproblemen op. Maar er zijn veel andere manieren om te zorgen dat hij beter start. Gloeibougies is daar een van ja, maar lost het slijtage probleem niet oop.

Mensen roepenhier snel dat hun auto net ingereden is met hoge kmst. Ik noemdat wishfull thinking. Het begint allemaal op leeftijd te komen he. Alleen echte revisie bied dan soulaas

kun je ook niet per definitie zo zeggen hoor !
m,n vorige TDI ingeruild met dik over de 4 ton !
maar nooit 'n start probleem cq motorisch probleem mee gehad !

darius

Maak het maar open, je gaat toch niet beweren dat een motor met 4 ton geen slijtage heeft ?

Pas als je met verse spullen rijdt merk je het verschil...
No show, only go.

kyro

Citaat van: darius op 15-12-2011 11:17:30
Maak het maar open, je gaat toch niet beweren dat een motor met 4 ton geen slijtage heeft ?

dat zeg ik ook niet !

enkel dat ik geen problemen, in motorische aard gehad heb
blokje had toch wel al 411000 km gedraaid

darius

Ik heb helaas altijd pech, hahahaha

Ga ervan uit dat het allemaal kapot gaat als je flink gas geeft, ik vind het ook niet erg als het allemaal naar zijnmallemoer gaat. Het is gewoon oude ,,,,,,,,,, aaan het worden.

Even on topic. Florian gewoon ff 8 gloeierds halen en dan start ie wel weer. Anders is het je pomp zelf. Je hebt de timing immers goed staan toch . Wie zegt dat trouwens ? (Dat ie juist staat )
No show, only go.

FGG

Citaat van: darius op 15-12-2011 11:27:22
Ik heb helaas altijd pech, hahahaha

Ga ervan uit dat het allemaal kapot gaat als je flink gas geeft, ik vind het ook niet erg als het allemaal naar zijnmallemoer gaat.
Even on topic. Florian gewoon ff 8 gloeierds halen en dan start ie wel weer. Anders is het je pomp zelf. Je hebt de timing immers goed staan toch . Wie zegt dat trouwens ? (Dat ie juist staat )

Waarom 8?

Timing staat goed. Een jaar geleden is alles opnieuw afgesteld, statisch én dynamisch+ de krukasoperatie. Alles uitgevoerd door dieselspecialist Kleinjan. Bij de laatste meting, afgelopen september, was de afwijking minimaal.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: darius op 15-12-2011 08:20:44
Oja vergeet niet de drie gloeiers die je koelwater opwarmen.

Deze misschien ook...
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

darius

Kijk er zitten er 5 in je kop en 3 in je kleine motor koelwater circuit. Die zittenop een pijpje aan de pompkant.
No show, only go.

darius

Volg de bracket van je bovenste motorsteun maar..
No show, only go.

kyro

Citaat van: FGG op 15-12-2011 11:53:20
Bij de laatste meting, afgelopen september, was de afwijking minimaal.

we zijn nu weer wat maanden verder, en 't wordt/is kouder dan in september !

maar.................. kan 't zijn dat 'n klein verloop van de afstelling voor
slechter starten kan zorgen ??

en........ is 't normaal dat tie iets verloopt ?
anders zou iedereen daar toch last van moeten hebben !