Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

razorx

Ik zou alles even opnieuw overwegen. Klinkt stom maar werkt meestal wel. Een motor is niets meer dan brandstof lucht en ontsteking.
"Verder de klassiekers: Relais 103, brandstofpomp incl aansturing, bekabeling massa en het "gewone" aan bekabeling, zekeringen, nokkenassensor, LMM incl de bekabeling. Kan een waslijst zijn aan oorzaken.

Bij een LPG wagen komt er wat meer bij. ;)

Marc O.

Hoe lang duurt zo'n hik(je)? Is dat net als bij mij minder dan een seconde en vooral bij constante snelheid (incl. stationair draaien)?
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Hmmm..... hikje van mijn wagen is blijkbaar besmettelijk  :eusa_shifty:

Sbv

Het was een eenmalige hik, maar op vakantie ook 2 maal gehad en dan recent toen ze gestrand was ook.

Brandstof pomp is nieuw, de drukregelaar is niets aan gedaan
Naar mijn idee, als het een van de sensoren zou zijn, dan zou ik wel een foutmelding verwachten. Het is niet met starten, maar tijdens het rijden.

Van de week nog eens massa punten nalopen

KIM

Een storing in een sensor moet wel een bepaalde tijd aanwezig zijn om de foutcode te kunnen zetten... Helaas.
Zo'n storing wordt helaas ook pas tastbaar als deze permanent aanwezig is. Het kan echt van alles zijn.

De LMM kan een bijzonder vervelend ding zijn; die kan heel slecht functioneren en geen foutcode opleveren.

Bouke

Had je die lmm nog gewisseld San of is dat nog de zelfde?

Sbv

Citaat van: Bouke op 22-09-2013 23:04:55
Had je die lmm nog gewisseld San of is dat nog de zelfde?
banaan heeft een nieuwe. Ik kan ze wel even omwisselen van de week

haasje

Is het al een auto met canbus? zo ja, uitlezen direct na de storing in het uitgebreide storingszoeken scherm van vida kan misschien duidelijkheid bieden.

Sbv

Citaat van: haasje op 23-09-2013 00:47:05
Is het al een auto met canbus? zo ja, uitlezen direct na de storing in het uitgebreide storingszoeken scherm van vida kan misschien duidelijkheid bieden.
Nee helaas niet, gewoon een 98-er met Vol-FCR of Brick diag.

Probleem is dat de storing zelden komt en niet bij elke rit

Marc O.

Maar is het echt een heel kort hikje van een fractie van een seconde, of voelt het alsof je het gaspedaal even helemaal los laat? Als dat eerste het geval is, dan vermoed ik dat dat het bekende hikje is waar meer R'en last van hebben (Joost volgens mij ook en er zijn er nog meer).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 23-09-2013 07:01:13
Maar is het echt een heel kort hikje van een fractie van een seconde, of voelt het alsof je het gaspedaal even helemaal los laat? Als dat eerste het geval is, dan vermoed ik dat dat het bekende hikje is waar meer R'en last van hebben (Joost volgens mij ook en er zijn er nog meer).
Die ken ik wel.
Dit is meer, net alsof er even geen brandstof in, en ook echt even inhouden

maruska

terwijl de pomp vernieuwd is. dus verderop in het brandstofsysteem wellicht kijken ? rail goed ? injectoren gereinigd ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

peteRRR

De 850 hier had een tijdje geleden ook een hikje ( een kortstondige sec ) en ik heb de bobine en de bobine kabel verwisseld en daar zat hier het euvel.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

KIM

Injectoren kunnen we bij mij wel eens aanpakken.
Ik heb hier een ultrasoonbadje en Tickopur staan...

Sbv

Injectoren zouden wel een keer schoongemaakt kunnen worden misschien

Bobine is van 2009, kabels van 2008 bougies van 2013(ca 10000 km oud)
Het lijkt mij als er hier wat mee aan de hand is dat het dan wel vaker voorkomt dan af en toe eens

Brandstofdruk regelaar ?