Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Heb je wel weer alle 700 torxen er in terug gedraaid?  ;D

Overdreven veel schroeven voor zo'n bakje  ::)

rogerV701998

Ik had mazzel. Er ontbraken 2 schroeven. Dus ik was sneller klaar dan gedacht! :eusa_dance: ;D

rogerV701998

Volledige (koffer) kleprevisie. :o ;D

Zoals eerder aangegeven werkten de schakelaars (microswitches) in het slot van de kofferklep niet meer goed. Vaak bleef de binnenverlichting branden en ook het waarschuwingslampje op het dashboard bleef branden. Thuur werkt regelmatig aan mijn auto en had hier natuurlijk ook weer een oplossing voor.

De schakelaar:

Hier zit ie (midden van de foto met het rode knopje):

Aangezien de binnenbekleding los moet om bij het slot te kunnen adviseerde Thuur om maar meteen een aantal onderdelen aan te pakken. Zoals de bevestiging van de binnenbekleding. De vorige eigenaar had de "rammelproblemen" opgelost met een soort kit.

Zo zit het weer netjes:

De ruitensproeier lekte aan de binnenkant van de achterruit.

Dit rubbertje was defect (midden van de foto :eusa_shifty:):

Met behulp van een schaar en een plasticzakje een nieuw onderdeel gemaakt en gemonteerd. Ook weer opgelost.

Vervolgens werd de ruitenwissermotor gedemonteerd om de as te kunnen smeren. Het zag er eigenlijk allemaal best netjes uit:

Bij het dichtgooien van de klep rammelde de nummerplaathouder met nummerplaat flink na. Met behulp van wat rubber tape en tochtstrip ook deze weer netjes bevestigd. De plaat werd door Thuur weer ongeveer in het midden gemonteerd ;D:

Aangezien we toch met de klep bezig waren leek het ons handig om ook maar meteen de bekende strip tussen ruit en kofferklep te verwijderen. De uiteinden waren flink verroest dus de start was moeizaam:

Maar met veel geduld:

Was de voldoening groot ;D:

Ook is de binnenkant van de klep getectyleerd. Alles werkt weer perfect. Thuur, wederom dank voor alle werkzaamheden, de gezellige avond en Pooh bedankt voor de lekkere koffie.

Gr. roger

elianmars

Sjonge jonge, je hebt Arthur weer flink laten werken, zie ik  :eusa_snooty:

;D ;D

Wat zit er eigenlijk een boel werk, alleen al aan de achterklep  :o

Toch mooi weer voor elkaar!

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 04-12-2009 00:03:00
Sjonge jonge, je hebt Arthur weer flink laten werken, zie ik  :eusa_snooty:

;D ;D

Wat zit er eigenlijk een boel werk, alleen al aan de achterklep  :o

Toch mooi weer voor elkaar!

Tja Marcel,

Wat waren jouw woorden ook alweer? :eusa_think: Er is altijd wel wat te klussen aan onze auto's en in mijn streven de auto in perfecte conditie te houden kan ik wel eens doorschieten... :eusa_shifty: ;D

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Domaso

Citaat van: elmarconi op 04-12-2009 00:20:59
http://img163.imageshack.us/img163/7338/p1040814r.jpg

Ik nomineer deze foto voor de prijsvraag: verzin een onderschrift...

Kijk, met losse handen!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

rogerV701998

Achteruitrijlampen:

Dit probleem heb ik sinds kort ook, met dat verschil dat de lampen de ene keer niet en de andere keer wel branden...

Maikel, je hebt het in het bewuste topic over "schakelstandensensor". Is dit de pnp en/of zijn er problemen op komst met de bak?

Mijn V70 is een automaat met 162.000 km op de teller.

Gr. roger 

)()()sT

Dan denk ik eerder die PNP

(waarin je me laatst vertelde dat je daar gelukkig nog geen last van had in relatie met mijn startprobleem)  :eusa_shhh:

En ja, schakelstandensensor = PNP ;)

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 07-12-2009 13:50:22
Dan denk ik eerder die PNP

(waarin je me laatst vertelde dat je daar gelukkig nog geen last van had in relatie met mijn startprobleem)  :eusa_shhh:

En ja, schakelstandensensor = PNP ;)

Ik moest ook meteen aan jouw vraag denken. Dank je... ;D

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 07-12-2009 13:35:17
Maikel, je hebt het in het bewuste topic over "schakelstandensensor". Is dit de pnp?

Ja.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

petrolhead

Ik zie een zweefvliegsticker op de klep; beoefen jij deze sport?
groet van ex zweefvlieger

rogerV701998

Citaat van: petrolhead op 07-12-2009 15:02:02
Ik zie een zweefvliegsticker op de klep; beoefen jij deze sport?
groet van ex zweefvlieger

De sticker heeft mijn zoon op de auto geplakt. Hij is zweefvlieger bij de zweefvliegclub in Venlo.

Gr. roger

rogerV701998

Citaat van: mehn op 07-12-2009 14:20:42
Citaat van: rogerV701998 op 07-12-2009 13:35:17
Maikel, je hebt het in het bewuste topic over "schakelstandensensor". Is dit de pnp?

Ja.

Is dit dan het begin van het einde van de pnp switch of een kwestie van het vet i.r.t. de lagere temperatuur? Toen ik gisterenavond wegreed deden de achteruitrijlampen het niet. De auto had de hele dag buiten gestaan en was flink nat van de regen. Toen ik thuis kwam deden de lampen het wel weer.

Ik heb (nog) geen schakel en startproblemen...

Gr. roger

mehn

Vocht en kou denk ik. Ik heb er in deze tijd van het jaar ook meer last van.

Heb je de contacten als eens "gereinigd"? Motor uit, handrem erop en een keer of 20-30 de pook van P naar L en terug.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: