Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Dampende auto...

Gisteren heb ik (in de regen) een flink stuk met de auto gereden. Het viel mij op toen ik de auto in de garage parkeerde dat er damp uit de gril kwam. Het was geen rook maar (water)damp. Kan het zijn dat de radiator zo warm wordt dat het regenwater dat er tegen aan komt verdampt of zitten er andere onderdelen die zo warm kunnen worden? Het is mij nog nooit eerder opgevallen.

Of heb ik een ander probleem met de auto....? :eusa_think:

Gr. roger

850 Ra$ing

Citaat van: rogerV701998 op 26-12-2009 08:32:23
Dampende auto...

Gisteren heb ik (in de regen) een flink stuk met de auto gereden. Het viel mij op toen ik de auto in de garage parkeerde dat er damp uit de gril kwam. Het was geen rook maar (water)damp. Kan het zijn dat de radiator zo warm wordt dat het regenwater dat er tegen aan komt verdampt of zitten er andere onderdelen die zo warm kunnen worden? Het is mij nog nooit eerder opgevallen.

Gr. roger

Yep volkomen normaal, is idd waterdamp van je radiateur.
Heb het ook vaak als ik de auto gewassen heb.

rogerV701998

Citaat van: 850 Ra$ing op 26-12-2009 08:53:28
Dampende auto...

Gr. roger

Yep volkomen normaal, is idd waterdamp van je radiateur.
Heb het ook vaak als ik de auto gewassen heb.

Ok, dank. Niets aan de hand dus.

Gr. roger

elianmars

Dampende auto...

Gr. roger

Oh, oh, da's niet goed, hoor. Je moet zo snel mogelijk het complete koelsysteem vervangen!  :o

:eusa_liar:

Heeft Thuur ook weer wat te doen!  ;D  ;D

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 26-12-2009 09:11:03
Dampende auto...

Gr. roger

Oh, oh, da's niet goed, hoor. Je moet zo snel mogelijk het complete koelsysteem vervangen!  :o

En dan te denken dat ik nog mijn hulp aanbood zodat jij kunt internetten op je vakantie adres... :eusa_doh: ;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 26-12-2009 09:14:53
Citaat van: elianmars op 26-12-2009 09:11:03
Dampende auto...

Gr. roger

En dan te denken dat ik nog mijn hulp aanbood zodat jij kunt internetten op je vakantie adres... :eusa_doh: ;D

:-[ Sorry, ik zal ´t niet meer doen....  :eusa_shifty:

;D

Vulk

De mijne had dat ook toen ik hem net opgehaald had bij de gasboer.
Een rit van 200km in de gietende regen, kom ik thuis zie ik damp van onder de kap. Even schrikken toch ja.

)()()sT

Ja ziet het ook vanuit de auto als je in de file staat en de koelfan draait ;)

rogerV701998

Net even gereden in het donker en het valt op dat de verlichting van het dimlicht niet geweldig is. Ik heb begin dit jaar Philips lampen gemonteerd.

Even gezocht op het forum en heb dit (wel wat gedateerd) gevonden:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,821.0.html

Ik wil geen xenon verlichting maar het moet toch mogelijk zijn de verlichting te verbeteren. Op mijn lease auto zit ook geen xenon maar deze heeft veel meer licht dan mijn Volvo...

Maandag ga ik op zoek naar nieuwe lampen, heeft iemand nog tips?

Gr. roger

pwassink

Ga maar eens zoeken naar goede HID lampen, High Intensity Discharge, die zijn veul minder blauw enzo ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rogerV701998

Citaat van: pwassink op 26-12-2009 18:37:10
Ga maar eens zoeken naar goede HID lampen, High Intensity Discharge, die zijn veul minder blauw enzo ..  ;)

Heb je daar meer info over? Ik heb even gegoogled maar kom dit alleen tegen in combinatie met xenon techniek of in zaklampen voor de duiksport... :eusa_think: ;D

Ik zal ongetwijfeld verkeerd gezocht hebben.

Gr. roger

rogerV701998

Aanvullig:

Er zitten nu H 7 Vision Plus lampen van Philips in.

Gr. roger

DirkT?

Citaat van: rogerV701998 op 26-12-2009 19:51:58
Citaat van: pwassink op 26-12-2009 18:37:10

Heb je daar meer info over? Ik heb even gegoogled maar kom dit alleen tegen in combinatie met xenon techniek of in zaklampen voor de duiksport... :eusa_think: ;D

Ik zal ongetwijfeld verkeerd gezocht hebben.

Gr. roger

HID = Xenon.
Alleen als je bijv. 3400k of 5000k neemt zul je niet van dat blauw/paarse licht krijgen maar geelachtig of witlicht dat lijkt dus wat meer op het normale licht alleen met een wat betere lichtopbrengst.  Die Vision Plus lampjes zijn ook erg goed! (en duur....)

rogerV701998

Dank. Als ik het goed begrijp heb ik nu dus de goede (niet xenon) lampen. De enige mogelijkheid om de lichtopbrengst te verbeteren is het toepassen van xenon techniek.

Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat de lichtopbrengst van de lease auto (geen xenon) beduidend beter is. Kan het ook liggen aan het glas van de koplamp of de kwaliteit van de reflector of hebben de Volvo's per definitie wat mindere koplampen?

Gr. roger

)()()sT

In het streven naar perfectie voel ik al heldere lampen aankomen Roger :evil:
Wil je eens met mij meerijden int donker?