Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Sbv

Citaat van: The Volvoboy op 17-04-2014 13:01:24
En Black Chrome Thor velgen eronder :angel:
donkere pegs dus

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

)()()sT

Die beste mensen hebben die auto nog niet eens en men is 'm al voor ze aan het aanpassen ::)

;D

HJBiemond

Mooie wagen  :eusa_clap: Ik zeg helemaal niets meer aan doen.
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

grijzev70tdi

Koen moet hem nog eens goed poetsen ;D Velgen laten weer zo, staat prima met vrij nieuwe banden erop. Spoiler zou wel mooi zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Pakkie

Gave bak en lekker fris in dat zilveren kleurtje! Achterspoiler erop en een setje andere velgen en af is ie :)
Vandaag ook weer 300 km met mijn D5 afgelegd en het blijft toch echt wel een fantastische reiseauto hoor.

Taranis

Ik zeg achterspoiler en privacy glass ;D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Hopelijk behaal je je gewenste verbruik :)

Snellebaksteen

Citaat van: Pakkie op 17-04-2014 21:28:51
Vandaag ook weer 300 km met mijn D5 afgelegd en het blijft toch echt wel een fantastische reiseauto hoor.

300 km??
Dan komt er net warme lucht uit de roosters!
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 18-04-2014 08:42:55

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Hopelijk behaal je je gewenste verbruik :)

Misschien een keer sunblinds ofzo. Verbruik gaan we mee maken.

Met standkachel moet het stuk sneller gaan qua warmte

Pakkie

Citaat van: Snellebaksteen op 18-04-2014 09:48:25
300 km??
Dan komt er net warme lucht uit de roosters!
:eusa_shifty:

Ik rij er normaal gesproken nooit in omdat vriendlinlief hem als woon-werk-auto gebruikt voor 5.000 km/mnd.
Als je dan eens 300 km op één dag mag sturen (wat inderdaad penauts is) is dat wel weer genieten :). Twee wk geleden nog retourtje Italië gedaan en dat was natuurlijk nog beter.

Spin!

Citaat van: Sbv op 17-04-2014 09:02:22
Van harte Jasper,

Kijk nog even voor het linker voorwiel of er toch een standkachel inzit. Mogelijk wel, dan is het een kwestie van software dan hebben jullie die ook

Tell me more, hoe constateer je zoiets? (Ik hou van verborgen opties)

www.vm-parts.nl

Sbv

Citaat van: Spin! op 18-04-2014 13:34:18
Citaat van: Sbv op 17-04-2014 09:02:22
Van harte Jasper,

Kijk nog even voor het linker voorwiel of er toch een standkachel inzit. Mogelijk wel, dan is het een kwestie van software dan hebben jullie die ook

Tell me more, hoe constateer je zoiets? (Ik hou van verborgen opties)
achter je linker voorwiel kijken(eigenlijk achter de mistlamp. Dat is de originele plaats.
Met name Duitse V70 zijn wel met standkachel geleverd, achter was het dan een soort van voorverwarming. Een volledige standkachel was mogelijk, echter is dat een software pakket

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 18-04-2014 12:21:31
Citaat van: Taranis op 18-04-2014 08:42:55

Misschien een keer sunblinds ofzo. Verbruik gaan we mee maken.

Met standkachel moet het stuk sneller gaan qua warmte

Met standkachel is 't veel sneller warm binnen maar als je op zoek bent naar een lager verbruik dan kun je die kachel beter uitzetten. In de winter was mijn verbruik zonder kachel 1,5 km per liter lager dan met kachel. Zeker bij ritten over provinciale wegen waar je eigenlijk nooit vermogen vraagt, loopt de kachel vaak mee om de motor op temperatuur te krijgen en te houden. Onder de 5 graden Celsius buitentemperatuur loopt de standkachel mee (ook al zie je dit niet in je display) totdat het koelwater 84 graden is. Zakt de temperatuur onder de 78 graden dan schakelt ie weer in.

grijzev70tdi

Hij staat al voor de deur. Was sneller klaar dan verwacht. Alles is netjes opgelost. Cruise control werkt weer, melding is weg. Achterwisser idem.

Hij rijd erg goed, stiller als de vorige. Straks de eerste update maar ff doen ;D