The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Citaat van: zyra op 20-05-2010 18:19:04
Citaat van: sjors855 op 20-05-2010 18:17:12
Citaat van: zyra op 20-05-2010 15:39:31
we zullen wel zien, voorlopig kan dat toch niet

Ik hoop dat je het nooit voor elkaar krijgt om alter2 op je alter 1 te zetten!

Sjors

als jullie allemaal zo'n alter 1 geil zijn, waarom rijden jullie zelf dan geen alter 1?  :eusa_snooty:

Het gaat er om dat je voor dat geld ook wel een alter II had kunnen kopen.. een alter I wordt zeldzaam nu en dan is het zonde om hem te gaan verbouwen...  Daarbij zal het nooit helemaal een alter II worden... dan moet je meer veranderen dan je nu waarschijnlijk denkt! (Als je het echt goed wil doen....)

Ik zou zeggen... weg met die 17" velgen.. dan kan je daar nog wat geld voor beuren.. en daarna lekker originele 4 gats Cetus 15" eronder! Heb je nog kans dat je geld overhoud ook! En de banden zijn goedkoper.. (minder duur..)

razorx

Citaat van: zyra op 20-05-2010 18:41:31
is deze zo mooi dan ??? heb veel mooiere gezien ;) ik zoek nog even het topic waarin staat hoe je de kmstand kan natrekken in de computer, heb toch het idee dat er meer mee gereden is als er op de teller staat.. las ook ergens in een topic dat er mensen zijn die in het systeem van 1 of ander bedrijf kon kijken voor de km stand?

We gaan in ieder geval eerst de binnen kant onderhande nemen want daar zijn toch wel dingen die zeker vernieuwd mogen worden. en misschien dat ik hem na een uitgebreide poetsbeurt wel mooi vindt ;)

Op dit moment ben ik het hardst opzoek naar raambedienings paneel en kachelbedienings paneel, want die werken beide niet zoals het hoort en zijn echt stuk :( knoppen van kachel enzo werken voor geen meter en zijn afgebroken...

Wat de kilometerstand uitlezen betreft:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10092.msg156444.html#msg156444

Gr.,
Y.

thuur

Citaat van: Teddy81 op 20-05-2010 16:13:41
Citaat van: Freakybaby op 19-05-2010 19:26:41
Citaat van: zyra op 19-05-2010 19:10:48
loopt de binnen bekleding dan niet helemaal door naar achteren? (stoelen enzo moeten er volgens mij uitgehaald worden dan)

Of je pakt een stanleymesje en snijdt de bekleding precies op de raakvlakken vd voorstoelen los, zo heb ik dat toen gedaan, en dan krijg je het er weer netjes terug in. Even uitspuiten met de tuinslang als je het spul uit de auto hebt, dan laten drogen (water ipv koelvloeistof wat eruit moet drogen).

Of je draait de voorste bevestigingsbouten van de stoel los (en haalt ze eruit) en trekt de stoel iets omhoog. Dan kun je ook het tapijt eronder vandaan halen zonder erin te snijden. Zo heb ik het gedaan. Fluitje van een cent.

Helaas, de Alter I sedan heeft de vloerbedekking uit 1 stuk. Daarbij zit er een flink diepe pin aan je stoel naast de buitenste bout waar je de vloerbedekking niet zomaar langs trekt, je zult voor iets speling op de achterste bouten moeten zorgen. Lossnijden kan wel, en dan Alter II vloerbedekking erin :D

Gr ;D

Freakybaby

is deze zo mooi dan ??? heb veel mooiere gezien ;) ik zoek nog even het topic waarin staat hoe je de kmstand kan natrekken in de computer, heb toch het idee dat er meer mee gereden is als er op de teller staat.. las ook ergens in een topic dat er mensen zijn die in het systeem van 1 of ander bedrijf kon kijken voor de km stand?

We gaan in ieder geval eerst de binnen kant onderhande nemen want daar zijn toch wel dingen die zeker vernieuwd mogen worden. en misschien dat ik hem na een uitgebreide poetsbeurt wel mooi vindt ;)

Op dit moment ben ik het hardst opzoek naar raambedienings paneel en kachelbedienings paneel, want die werken beide niet zoals het hoort en zijn echt stuk :( knoppen van kachel enzo werken voor geen meter en zijn afgebroken...

Met een beetje effort kan je een zwarte alter 1 heel netjes krijgen.. En nog heel wat km's mee rijden. Moet je wel het onderhoud goed aanpakken.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

StevenTC

Citaat van: Freakybaby op 20-05-2010 22:31:56

Met een beetje effort kan je een zwarte alter 1 heel netjes krijgen.. En nog heel wat km's mee rijden. Moet je wel het onderhoud goed aanpakken.

Idd kijk maar naar die van jouw :) die roffeld ook nog vrolijk rond

zyra

Kachelradiateur van Rene zit erin (nogmaals hartstikke bedankt rene!) en ondanks dat ik hem nu niet kan starten (injectoren liggen er zo goed als uit) lekt ie tot nu toe niet. Nu hopen dat zodra het systeem onder druk komt te staan dat ie ook droog blijft :eusa_pray:

verburgh

Heb je nog een paar nieuwe foto´s  ??? of heb je hem nog niet gewassen  ;D

zyra

nee hij zit nu nog erger onder het stof als dat ik hem hier voor de deur parkeerde.. motorblok ligt een beetje uit elkaar, zit nu ook met smart te wachten op mn broer (850estatetdi) die hem in elkaar zou zetten, tis vast en zeker erg gezellig op de pkkk-dag :P

er was een stukkie slang naar beneden geduikeld tussen het spruitstuk in, die slang zou volgens hem van de caterventilatie zijn.. kun je zonder die slang erop rijden? volgens hem wel....
als dit zo is en het blok is verder weer in elkaar gezet dan zal ik hem eens even naar de wasstraat rijden en daarna foto's maken :)

Freakybaby

Hangt er heel erg vanaf welke slang het is.. Misschien toch even eruit vissen voor hij aankomt?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 17:25:21
nee hij zit nu nog erger onder het stof als dat ik hem hier voor de deur parkeerde.. motorblok ligt een beetje uit elkaar, zit nu ook met smart te wachten op mn broer (850estatetdi) die hem in elkaar zou zetten, tis vast en zeker erg gezellig op de pkkk-dag :P

er was een stukkie slang naar beneden geduikeld tussen het spruitstuk in, die slang zou volgens hem van de caterventilatie zijn.. kun je zonder die slang erop rijden? volgens hem wel....
als dit zo is en het blok is verder weer in elkaar gezet dan zal ik hem eens even naar de wasstraat rijden en daarna foto's maken :)

Als die slang van de carterventilatie is zou ik niet gaan rijden  :-\ was die slang van PVC of was het gewoon een zachte slang? maar waarom heb je broer niet gewoon het inlaatspruitstuk gedemonteerd?zoveel werk is dat ook niet meer als je injectoren al eruit zijn ;)

zyra

ik weet het niet, hij en mn vader waren met de auto bezig en dat laatste stukje van die slang (was een soort s-bochtje) wat op een aansluiting net onder het spruitstuk hoort viel ervan af, dat stukje ligt nu dus onder het spruitstuk, zie het nergens liggen en durf ook niet zelf het spruitstuk te verwijderen, weet niet hoe of wat.

de injectoren zijn er inderdaad al af, dat is ook niet zoveel werk natuurlijk..

De slang die ik bedoel loopt als ik het goed heb onthouden naar het luchtfilter huis.. het is een niet heel dik slangetje, kan eventueel wel even een foto maken?

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 17:37:44
ik weet het niet, hij en mn vader waren met de auto bezig en dat laatste stukje van die slang (was een soort s-bochtje) wat op een aansluiting net onder het spruitstuk hoort viel ervan af, dat stukje ligt nu dus onder het spruitstuk, zie het nergens liggen en durf ook niet zelf het spruitstuk te verwijderen, weet niet hoe of wat.

de injectoren zijn er inderdaad al af, dat is ook niet zoveel werk natuurlijk..

De slang die ik bedoel loopt als ik het goed heb onthouden naar het luchtfilter huis.. het is een niet heel dik slangetje, kan eventueel wel even een foto maken?

Ja een fototje

zyra

SirRutte

Zo te zien zijn die blauwe keerringen in je inlaatspruitstuk bij de injectoren niet meer aanwezig. Bij de auto van m'n moeder was dit ook het geval bij aankoop en de injectoren waren hierdoor tot aan de uiterste o-ring erg smerig geworden.

Die zou ik er dus weer even tussen zetten en gelijk de boel goed schoonmaken als ik jou was ;)

zyra

er zitten wel blauwe ringetjes op hoor ;) barry en jeff zijn nu hier bezig met de black pearl, hoop dat het goed gaat komen :eusa_pray: die slang kan barry er zowiezo niet op zetten, dus ben erg benieuwd of ik zonder die slang kan rijden ja of nee...