EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nakkie

Citaat van: thuur op 09-04-2009 13:04:36
Citaat van: nakkie op 08-04-2009 15:34:54
Bij mij hebben ze op de keuring nog nooit onder de motorkap gekeken. Alleen roetmeting en die zou nu dus beter moeten worden.

Hoe willen ze dan controleren of de accu vast zit ???


Gr :eusa_think:

Ikzelf ben nog niet met de volvo op keuring geweest. Maar bij mijn andere auto hebben ze dat ook nog niet gedaan.

Ronald21



EGR eruit, afdoppen (plaatjes op egr flenzen of nog sneller maar minder betrouwbaar slangetjes doorknippen en boutjes erin) en LM meter vervangen door een diode van 10 cent (ff googlen). Tussen pin 4 en 5 (tussen referentie spanning 5V en de kabel richting motormanagement) indien bosch LMM.

geen vervuiling in inlaatcircuit meer en de motor is niet meer afhankelijk van die gevoelige LMM die geleidelijk vervuilt (dor bv olie K&N filter) of afsterft en trekt harder omdat hij altijd iets te veel inspuit (5V -0.7V=4.3 V ten alle tijde )

Werkt alleen bij TDI's oa audi, vw !!!!!!!!!

mvg

ex getunede vw t3 bus met passat tdi rijder Ronald

Trapper

Citaat van: Trapper op 02-04-2009 20:26:40
Net ook even de tyrap truc uitgehaald. Slangetje bovenlangs geleid en dubbelgevouwen, Tyrap erom en planken maar. Ongelofelijk wat een verschil. Nog een klein pluimpje! Voorheen legde ik gewoon een streep op het wegdek (krom pijpje...).

Nu zie ik na een straal gas nog gewoon de koplampen van de automobilist achter mij  ;D

Vandaag de tyrap doorgeknipt en vervangen door rvs plaatje met verse pakking (E12,50 of marktplaats). Nu dus 100% dicht! 8)

Dieselross

Ik heb mijn EGR ook even afgedopt gehad, meteen begon het lampje te branden. Toch de EGR maar weer zijn werk laten doen en het lampje ging weer uit. Ik laat mijn auto maar origineel, de monteur van de Volvo garage raadde het ook af.

elianmars

Citaat van: Dieselross op 11-05-2009 23:51:59
Ik heb mijn EGR ook even afgedopt gehad, meteen begon het lampje te branden. Toch de EGR maar weer zijn werk laten doen en het lampje ging weer uit. Ik laat mijn auto maar origineel, de monteur van de Volvo garage raadde het ook af.


Waarom raadde de monteur het af?

Lampje gaat inderdaad branden, maar is softwarematig uit te zetten.

Het bevalt mij prima.

Dieselross

Ik heb er verder niet naar doorgevraagd maar hij vond het beter om de auto origineel te laten.

)()()sT

Denk het niet..... al ben ik niet into de diesels...
Maar door die EGR krijg je een hoop troep in je inlaattraject. Wordt dit door afdoppen minder... ja toch?
Dit verminder je juist door het afdoppen.

Dieselross

#262
Zou de auto minder lang meegaan als je hem origineel laat?

elianmars

Citaat van: Dieselross op 12-05-2009 09:10:01
Zou de auto minder lang meegaan als je hem origneel laat?

Lijkt me niet, hoor  ;D

Dieselross

Veel nieuwe auto's hebben toch een soortgelijk EGR systeem? Als het technisch minder goed zou zijn hadden ze het vast niet zo gebouwd.

elianmars

Het EGR systeem is gemonteerd om lagere emmisies en een lager verbruik te verkrijgen door een deel van de uitlaatgassen terug in de motor te nemen. In de uitlaatgassen zit altijd nog een deel onverbrande diesel/ongebruikte zuurstof, die dus zo verder worden verbrand.

Je jaagt dus roet je motorblok in  :eusa_shhh:

)()()sT

Dat is dus ook mijn punt... Het is puur een milieukwestie.
Zoals Marcel al zegt blaas je uitlaatgassen terug de inlaat in. Ik heb wel eens verhalen gehoord van nieuwere Volvo's met D5 blokken die na 2 ton een compleet dichtgekoekte inlaat hebben.... Ga dat maar eens reinigen, tis bijna teer  :eusa_sick:

Dieselross

Zit wat in, maar kun je het lampje makkelijk eruit halen of softwarematig uitschakelen/omzeilen?

)()()sT

Lampje moet je er nooit uithalen  :eusa_naughty:
Als er eens wat anders is zou je geen storingen meer opmerken.
Er staat in dit topic op eerdere pagina's en zelfs op deze pagina  ;D

Citaat van: elianmars op 12-05-2009 00:11:20
Lampje gaat inderdaad branden, maar is softwarematig uit te zetten.

Het bevalt mij prima.

elianmars

Citaat van: Dieselross op 12-05-2009 09:43:52
Zit wat in, maar kun je het lampje makkelijk eruit halen of softwarematig uitschakelen/omzeilen?

Ik heb beide gehad. Eerst het lampje er uit gehaald. Later heb ik mijn wagen laten chippen en toen is gelijk ook de software voor de EGR klep aangepast.
Toen heb ik het lampje er weer in gedraaid  ;D