EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredtref

Vanmorgen ook maar eens als proef het gele slangetje met een kabelbinder afgesloten, geen zwarte roetwolken meer ;D
Vandaag een 150 kilometer gereden, volgens mij loopt hij ook zuiniger nu.

Eerdaags maar eens 2 plaatjes op MP bestellen, moet ik dan de 55 mm of de 60 mm boutafstand bestellen?

Dieselross

Citaat van: pimsam op 08-04-2010 12:19:46
Ik heb gewoon het lampje eruit gehaald. Als er iets mis is met het motormanagement merk je dat bij een diesel ook wel zonder lampje.

Hoe krijg je dat lampje eruit?

Rik 850

Ik heb sinds gisteren een mooie 850 tdi uit 1996. Nu heb ik mijn vorige auto (seat inca) die egr klep ook afgesloten, maar kan dit nu zonder problemen ook bij de 850?


Dieselross

Ja lijkt me geen probleem, zijn toch dezelfde motoren?

Rik 850

seat was sdi 1.9, niet vooruit te branden, dit zoeft volvo heerlijk over de weg met die 2.5 tdi!

Rik 850

maar gewoon plaatjes bestellen en er tussen hobbyen dus?

Dieselross

Ik heb eerst het gele slangetje afgeknepen, dat werkt al. Misschien dat ik er nog plaatjes tussen zet.

Rik 850

okee, morgen even proberen!


jgvdv

gewoon even afdoppen , heb ik bij de nieuwe v70 al wel gedaan , moest nog bij de 850.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Rik 850

Ha, super dat je even reageert, toch wel handig, een auto kopen van een mede-forummer!

maar kan dat gewoon met zoon plaatje die je op Marktplaats kan vinden?

Of heb je andere ideeen?

rpakuypers

Men neme 1 (of 2) kabelbinder(s) ookwel Tie wrap in de volksmond geheten en men doet dit :



Groet,
Roger


jgvdv

dat kan , maar ik heb 2 stukjes rubber slang genomen , de gele leiding doorgeknipt op een stuk waar je het niet zit , beide kanten een schroef in rubber slang , en die op de uiteinden van de leiding doen. Zo zie je het niet :D
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

BobbyV70

nou heb ik eergister de bekende tie-wrap methode gebruikt maar voor mijn gevoel heb ik af en toe geen vermogen meer op de snelweg bij het inhalen. het lijkt wel of de auto dan gewoon niet reageerd op het gaspedaal?!  ???

ik heb idd geen last meer van extreem roeten, maar dat vermogensverlies zit me toch best dwars.

iemand een idee?

rpakuypers

Vermogensverlies en EGR lopen m.i. niet hand in hand. Lijkt me eerder een ander probleem ...........

Groet,
Roger

fredtref

Citaat van: BobbyV70 op 10-04-2010 12:38:36
nou heb ik eergister de bekende tie-wrap methode gebruikt maar voor mijn gevoel heb ik af en toe geen vermogen meer op de snelweg bij het inhalen. het lijkt wel of de auto dan gewoon niet reageerd op het gaspedaal?!  ???

ik heb idd geen last meer van extreem roeten, maar dat vermogensverlies zit me toch best dwars.

iemand een idee?

Ik heb van de week ook de Tie-wrap methode gedaan, bij mij geen vermogenverlies.