Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: JohanH op 26-08-2012 18:08:33
Ik moet toch nog even terugkomen op de ruit, Pilkington is een B keus voor je ruit, oem Volvo ruit is een heel andere:

Bij een C70 staat er op de orginele ruit toch wel Pilkington hoor.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Die van mijn T-5 is een twee of drie maanden geleden vervangen door de dealer zelf en is een originele Volvoruit, is gewoon een Volvo Pilkington hoor.

850 T5 Freak

Citaat van: Dirk342 op 26-08-2012 18:44:09
Die van mijn T-5 is een twee of drie maanden geleden vervangen door de dealer zelf en is een originele Volvoruit, is gewoon een Volvo Pilkington hoor.

mee eens
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

JohanH

Sekurit is een merk, en dat is het huismerk van Volvo samen met nog 1 merk. De 'gewone' Pilkington ruiten zijn zwakker, en Volvo ruiten hebben ook een keuring erin staan voor airbags (dat de ruit daarmee niet sneuvelt) en dat hulp diensten kunnen zien wat voor airbags en beveiligingen je erin hebt zitten.

Edit: met bovenstaande, kan heel goed zijn dat Volvo voor bepaalde types ook Pilkington heeft, maar dan wel mét Volvo logo erbij, en dan heb je een andere kwaliteit ruit. Ik weet van de modernere Volvo's dat die zowat allemaal Sekurit hebben.

Als ik mij niet vergis heb je ook een ander E nummer en andere DOT codes.
V40 1.9D 115 pk/265 Nm Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire
440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver

Joopiesplace.nl

BaRRaCuDa

Ik heb wel een beetje info, maar er is niet zo makkelijk iets van de vinden wat betreft compressor-maps als van Turbonetics en Garrett...
Wat mij opvalt zijn mooie compressor-maps (niet allemaal van die rare maps met kleine verschillen zoals bij Garret). Beetje net als de 19T, en dan hoe groter de turbo, des te breder wordt de map zonder hoogte te verliezen (kort door de bocht uitgelegd).
Het zou mijn persoonlijke keuze zijn, mocht ik ooit het geld hebben.....  :eusa_whistle:

Ga je groter dan de HX40, dan moet je wel erg toeren gaan maken voordat ie echt gaat knallen.
Met de HX35 ga je ook ver komen en behoudt je wat meer drive-ability onderin denk ik, ik weet niet wat het doel is  ;D ?

Hier zijn al sloklijnen ingetekend, lijkt me een mooie match voor de 2,3L T5

Dit is een overzicht mapje van de verschillende turbo's

Er zijn een aantal filmpjes te vinden op youtube van 850's met HX40(1,9bar 500pk), HX60(>600pk to 9000rpm), HX70 (700pk tot 9000rpm).
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pNeooQ3T8w4
Er is ook een filmpje van een S40 met HX35 met 2 bar vuldruk en draaiend op E85 met 450pk.

Ook weet ik dat KMS van kronenburg ze verkoopt/ermee werkt (stonden op de oude website).

Stukje tekst van Turbochargers.nl:
"De innovatieve Holset Turbo

Het Amerikaanse bedrijf Cummins Turbo Technologies, van oorsprong Holset Ltd., bestaat sinds 1948. Al decennia lang spelen zij een belangrijke rol in de ontwikkeling van de turbocharger. Holset staat erom bekend om vindingrijke turbo's te produceren die harmonieus samenwerken met overige techniek van de motor.
Holset produceert voornamelijk turbo's voor commerciële dieselvrachtwagens, maar hun turbo's worden niet toegepast in de personenautobranche.

In 1998 introduceert Holset de VGT (Variable Geometry Turbo), niet veel anders dan de VNT van Garrett. Holset echter tracht als altijd om turbo's te ontwikkelen die beter samenwerken met de motor. Hierdoor aarde de VGT van Holset beter in de Europese markt dan de VNT die in 1989 al geïntroduceerd was.

De technologie van Holset brengt turbo's die goed samengaan met alle karakteristieken van elke motor, ongeacht het controle systeem, de strategieën van de EGR of de pakkingen. De zogenaamde two-stage turbo system, die gebruik maakt van twee compressoren voor lage druk en hoge druk, is een goed voorbeeld van de innovatieve ideeën van Holset.

De turbocharger van Holset kennen wij als betrouwbare onderdelen. Holset maakt in zijn ontwerpen veelvuldig gebruik van technische oplossingen en is daarmee niet eenvoudig in design, maar wel eenvoudig in gebruik. Krachtige prestaties versus lange levensduur, en bovendien erg vriendelijk voor de levensduur van de motor."

p.s. Heb er toevallig afgelopen dagen aardig wat van op zitten zoeken  ;D

JohanH

Zo een turbo die alleen hoog in de toeren veel druk levert schiet niet zo op lijkt mij. Beste is een die onderin ook al lekker druk levert.

Maar hoe zit het met je lucht aansluitingen en met name ook olieleidingen en alles, dat word nogal een ombouw dan of niet?

Joopiesplace.nl

Unexist

Lekker bezig zie ik wel!.. Keep up the good work. Mooie plannen ook
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Piet

Citaat van: JohanH op 26-08-2012 19:39:21
Sekurit is een merk, en dat is het huismerk van Volvo samen met nog 1 merk. De 'gewone' Pilkington ruiten zijn zwakker, en Volvo ruiten hebben ook een keuring erin staan voor airbags (dat de ruit daarmee niet sneuvelt) en dat hulp diensten kunnen zien wat voor airbags en beveiligingen je erin hebt zitten.

Edit: met bovenstaande, kan heel goed zijn dat Volvo voor bepaalde types ook Pilkington heeft, maar dan wel mét Volvo logo erbij, en dan heb je een andere kwaliteit ruit. Ik weet van de modernere Volvo's dat die zowat allemaal Sekurit hebben.

Als ik mij niet vergis heb je ook een ander E nummer en andere DOT codes.

Mijn voorruit is ook bij carglass vervangen. op de ruit staat Pilkington en Volvo

Piet

Die GTX3071R lijkt me wel een aardig turbo'tje.
Veel oempf bovenin en toch nog lekker vlot en vroeg opspoelen.

Piet

Er is tegenwoordig best wel veel keue qua turbo's

BaRRaCuDa

De GT3071R(2) is idd wel een mooie (mooie map)  :)

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JohanH

Ik ga toch nog eens navragen op mijn werk hoe het nu zit met de ruit. :D

Joopiesplace.nl

Martijn_B

@Barracuda: Ben even achter die Holset aangegaan. Ze zijn niet prijzig inderdaad en er worden goede resultaten mee geboekt. Helaas zie je wel dat de achterste baksteun flink in de weg zit en hier met een turbo met zo'n groot inlaathuis eigenlijk geen plaats meer voor is.

Ben nu even verder aan het rondkijken, zal wel even zien wat het gaat worden maar neig erg naar een GT3071.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Citaat van: JohanH op 26-08-2012 20:15:25
Zo een turbo die alleen hoog in de toeren veel druk levert schiet niet zo op lijkt mij. Beste is een die onderin ook al lekker druk levert.

Maar hoe zit het met je lucht aansluitingen en met name ook olieleidingen en alles, dat word nogal een ombouw dan of niet?

Uhm ja, ik ga wel wat verder dan een 19T deze keer inderdaad. Leidingen zal ik custom moeten laten maken, luchtaansluiting waarschijnlijk ook downpipe moet verlast worden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software