Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Ach Martijn troost, er zijn mensen die er heel wat meer in hebben zitten, en die hebben niet eens een nieuwe motor ;) :angel:

leons850

Jammer dat het nodig was, vooral om dat je al eerder aangaf dat de R-koppeling zich prima hield.
Dat je budget ook een keer op is is wel te begrijpen, vooral na die laatste lijst.
Ik wacht de update wel weer af. :)

Citaat van: arjen850 op 19-02-2014 20:10:23
Ach Martijn troost, er zijn mensen die er heel wat meer in hebben zitten, en die hebben niet eens een nieuwe motor ;) :angel:

Haha Arjen onze rasoptimist. ;)
Je hebt alleen wel gelijk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Zit een behoorlijk prijsverschil in een spec en R-koppeling. Reden genoeg om voor de laatste te kiezen.
Maar dat hobbelige  wegrijden bij een spec is maar tijdelijk, ik merk inmiddels geen verschil meer met een R-koppeling. En josé ook niet meer en die heeft een tijd lang geweigerd om nog met mijn auto met spec koppeling te rijden.

arjen850

Citaat van: leons850 op 19-02-2014 20:11:21

Haha Arjen onze rasoptimist. ;)
Je hebt alleen wel gelijk.

Jup, i know ;D

MVeldhuis

Zonder lijstje is dat niet waar!

Martijn_B

Dat zijn ook aardige kosten Mehn, maar gelukkig heb je er een flink aantal km's van kunnen genieten wat je €0.34 per km kost. Ach, het blijft een hobby, maar toch speel ik met de gedachte om de Volvo weg te doen als ik hem nu niet binnen aanzienlijke tijd naar mijn zin krijg. Het zou natuurlijk erg zonde zijn van al het werk, maar ik heb zo weinig tijd om er aan te sleutelen en het blijft maar geld kosten. Afgelopen weekend in een Golf 5 GTI uit 2008 gereden ter oriëntatie, en dat rijdt eigenlijk best goed. Ben nu toch bezig een shortlist te maken.. ook om te voelen of de andere auto's me een beter gevoel geven dan de Volvo.

-   Clio RS 197 cup
-   Seat Leon FR,
-   BMW 130i/335i coupe
-   Megane RS Trophy (2006)
-   VW Golf R32
-  Alfa 147 GTA

Zit nog in de orientatie fase..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Tja, als jij een leuke T-5R voor erbij had gehad dan hadden die kosten ook wel meegevallen.
Maar jij bent met 'topsport' voor zo'n verhuisdoos bezig om er 400 pk uit te peuren en dat kost gewoon heel veel tijd en knaken.
Als je een van de bovenstaande auto's koopt en ook zover wilt gaan, dan loopt dat ook in de papieren.

KIM

Oeh, die laatste...  :eusa_drool:

Maarreh is een 156 GTA dan niet een voor de hand liggendere keuze?

Martijn_B

De T-5R is al voor erbij, dagelijks heb ik hem niet echt nodig gezien ik altijd in het buitenland ben m.u.v ongeveer 1 à 2 weekenden per maand. De auto's die ik uit heb gezocht zijn van zichzelf al sportief, met een daarop afgestemd blok, onderstel, etc. Doel is dan ook om te kijken of de auto's in hun standaard vorm al voldoende lol bieden. Terechte opmerking over de 156 GTA, is het zelfde blok maar een zwaardere auto, en vind ik niet vlot genoeg. Mal schauen..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

KIM

De 147 GTA is geloof ik niet veel sneller (behalve dan in het verbranden van rubber...).

Piet

innocenti

Citaat van: Martijn_B op 20-02-2014 11:05:16
Dat zijn ook aardige kosten Mehn, maar gelukkig heb je er een flink aantal km's van kunnen genieten wat je €0.34 per km kost. Ach, het blijft een hobby, maar toch speel ik met de gedachte om de Volvo weg te doen als ik hem nu niet binnen aanzienlijke tijd naar mijn zin krijg. Het zou natuurlijk erg zonde zijn van al het werk, maar ik heb zo weinig tijd om er aan te sleutelen en het blijft maar geld kosten. Afgelopen weekend in een Golf 5 GTI uit 2008 gereden ter oriëntatie, en dat rijdt eigenlijk best goed. Ben nu toch bezig een shortlist te maken.. ook om te voelen of de andere auto's me een beter gevoel geven dan de Volvo.

-   Clio RS 197 cup
-   Seat Leon FR,
-   BMW 130i/335i coupe
-   Megane RS Trophy (2006)
-   VW Golf R32
-  Alfa 147 GTA

Zit nog in de orientatie fase..
Hoop dat je m goed krijgt. Met alle investeringen zonde om nu te stoppen. Maar als we het lijstje aan mogen vullen.

Focus RS (met 5 cilinder)
Mini Cooper GP

Maar nogmaals, hoop dat je de roffel in orde krijgt.

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Piet